Jarní sprinty na Vítkově: O víkendu se koná sraz Volkswagenů Brouk a Bus

Autor: Tisková zpráva - 22. 4. 2015


Volkswagen zve fanoušky automobilů i širokou veřejnost na cestu časem, kterou mohou zažít už za pár dní, v sobotu 25. dubna 2015 v rámci čtrnáctého ročníku tradiční akce Jarní sprinty na Vítkově – memoriál Roberta Kudrny. Celý den bude patřit klasickým vozům Volkswagen se vzduchem chlazeným motorem, tedy modelům Brouk a Bus. Návštěvníci budou moci obdivovat také vizi budoucnosti ztělesněnou unikátním vozem Volkswagen XL1 se spotřebou jednoho litru na 100 kilometrů.

volkswagen-jarni-sprinty-na-vitkove-brouk-brouk

Letos je očekáváno až 80 soutěžících klasických vozů Volkswagen, jejichž posádky se sjedou k pražskému památníku na hoře Vítkov. Atraktivní akci svou přítomností podpoří také český importér vozů Volkswagen. Pořadatelem Jarních sprintů na Vítkově je Volkswagen Veteran Club při Autoklubu ČR. Od 9 hodin bude ve vítkovském areálu probíhat technická přejímka vozidel pro soutěžní jízdu, která bude odstartována v 11:30 h. Vyhodnocení a předání cen je naplánováno na 15 hodinu. Poté čeká účastníky tradiční spanilá jízda do hotelu Troníček v Žampachu.

volkswagen-jarni-sprinty-na-vitkove-brouk

Soutěžní jízda je určena pouze klasickým vozům Volkswagen, poháněným vzduchem chlazeným motorem. V letošním roce je počet účastníků omezen na 80 vozů, rozdělených do následujících kategorií: VW Brouk 1200 cm3 (do 34 koní), VW Brouk 1300 cm3 (do 44 koní), VW Brouk 1600 cm3 (do 50 koní), VW Brouk upravený, VW Bus T1-Ponorka a KdF, VW Bus do 1600 cm3 a VW Bus nad 1600 cm3.

volkswagen-jarni-sprinty-na-vitkove-bus

Na tak významné akci nemůže chybět ani dovozce vozů Volkswagen, který připravil bohatý doprovodný program a návštěvníkům nabídne cestu časem opačným směrem v podobě modelu Volkswagen XL1. K jeho průměrné spotřebě paliva pod hranicí jednoho litru na 100 kilometrů přispívá extrémně nízký součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,189, pohotovostní hmotnost pouhých 795 kg díky rozsáhlému využití kompozitů vyztužených uhlíkovými vlákny a hybridní ústrojí se vznětovým dvouválcem 0,8 litru (35 kW/48 koní), elektromotorem (20 kW/27 koní) a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Volkswagen XL1

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru