test-2020-renault_clio_e-tech_hybrid- (39)

Jaké značky aut mají nejspolehlivější motory? Statistika překvapí, vyhráli Francouzi

Autor: Pavel Srp - Zdroj: Warranty Direct - Foto: Pavel Srp - 16. 4. 2021


Mezi motoristy je rozšířena řada mýtů a polopravd o spolehlivost jednotlivých automobilových výrobců. Různé statistiky ale ukazují, že to, co mohlo platit před 20 lety, už dnes neplatí a naopak. Překvapením je například aktuální tabulka spolehlivosti motorů, kterou vydává britská pojišťovna Warranty Direct. 

Pojišťovna Warranty Direct není obyčejná pojišťovna, která by vám spočítala povinné ručení nebo havarijní pojištění, ale pojistí vaše auto proti poruchám, které by mohly přijít. Je to vlastně taková forma prodloužené záruky. Statistiky pocházejí z databáze pojištěných aut a uzavřených škodních událostí.

Takové pojištění má samozřejmě své podmínky, kvůli nimž si pojišťovna si takové statistiky vede. Je potřeba vědět, která auta jsou poruchová více a která méně, ale i kolik opravy zpravidla stojí, aby podle toho mohla vypočítat pojistné. Pojistit lze automobil, který nemá zatím najeto 160 tisíc kilometrů, přičemž pojištění platí do té doby, než se na počítadle kilometrů objeví 210 tisíc. Věk auta v tomto případě není rozhodující.

Nejnovější statistika vychází z minulého roku. Pojišťovna do ní zahrnula pouze ty značky aut, u kterých měla více než 50 pojištěných automobilů, aby měla co největší vypovídací hodnotu. V přehledu tak chybí exkluzivní značky i supersporty, ale i tak se tam nakonec dostalo 40 automobilových značek. Průměrný nájezd všech pojištěných aut byl kolem 80 tisíc kilometrů.

Síť stanic technické kontroly zveřejnila statistiky spolehlivosti. Japonci nejsou ani na „bedně“

Statistika ukazuje procentuální pravděpodobnost toho, že se na motoru něco pokazí. Čím menší je číslo, tím je pravděpodobnost nižší a motor tedy spolehlivější. Pojišťovna počítá s mechanickými škodami motorů (těsnění pod hlavou, rozvody, turbodmychadla a podobně), netýká se problémů s elektronikou.

Vítěz mnohé z nás překvapí, protože automobilka, jejíž motory se nejméně kazí, je z Francie. Pravděpodobnost toho, že se vám rozbije nějaká mechanická součástka na Renaultu, je jen kolem 10 procent. Naopak první japonská automobilka (Lexus) je až na 9. místě a německé automobilky až ve druhé polovině a na úplném chvostu.

Spolehlivost motorů podle Warranty Direct:

PořadíZnačkaIndex poruchovosti motorů
1.Renault10,26 %
2.Chrysler10,48 %
3. – 4.Chevrolet11,11 %
3. – 4.Aston Martin11,11 %
5.SsangYong11,76 %
6.Bentley12,16 %
7.Maserati12,20 %
8.Volvo12,97 %
9.Lexus13,42 %
10.Nissan13,47 %
11.Suzuki13,81 %
12.Land Rover13,92 %
13.Fiat13,95 %
14.Toyota14,85 %
15.Mercedes-Benz15,16 %
16.Hyundai15,36 %
17.Jeep15,99 %
18.Citroën16,33 %
19.Alfa Romeo16,39 %
20.Mazda16,82 %
21.Smart17,37 %
22.Porsche17,55 %
23.Honda17,80 %
24.Ford18,23 %
25.Peugeot19,18 %
26.Škoda19,42 %
27.MG19,57 %
20.Saab20,89 %
29.Opel21,54 %
30.Volkswagen22,66 %
31.Kia22,69 %
32.Subaru23,19 %
33.Mitsubishi23,51 %
34.Rover24,24 %
35.Jaguar24,27 %
36.BMW24,46 %
37.Mini25,39 %
38.SEAT27,25 %
39.Audi30,21 %
40.Daihatsu33,33 %

Tabulku britská pojišťovna aktualizuje na svém webu, podívat se na ni můžete zde, ale kromě motorů se můžete podívat i na spolehlivost dalších částí auta, stejně jako celkovou spolehlivost výrobců, v níž se pořadí zásadně mění. Japonské automobilky se v tu chvíli objevují na vysokých příčkách.

Štítky: , , , , , , ,

121 názorů na “Jaké značky aut mají nejspolehlivější motory? Statistika překvapí, vyhráli Francouzi”

  1. Renault Megan IV 1.6

    Ono strašně záleží, jak se s autem jezdí, kde se s ním jezdí, jak se o něj pečuje, jestli s ním popojiždite, nebo jezdíte delší trasy atd. Taky záleží na jaky model či kus zrovna narazíte atd. Těch podmínek a předpokladu je opravdu hodně napříč všem značkám!!!

    1. Renault Megan IV 1.6

      Ano, je to tak, jak píšeš a navíc už to nejsou tak kvalitně udělaná auta, jak do roku 2000! To bylo ještě vše poctivý, po roce 2000 se začly všechny věci vyrábět tak, aby vydržely po dobu záruky a pak se pokazí, to je ta novodobá ekonomika….

      1. Zajímavé.. Do roku 2000 všechna auta hnijí, reznou a když si odmyslím ještě 5let, jsme zpět u karburátorů a další eko-friendly řešení :D Stojí mi u baráku 2003 Renault Megane II generace s 1.6 motorem. Ten motor sám o sobě a viz i tabulka výše jsou supr ale spíš bych poznamenal že ta karoserie téměř po 20ti letech a 400tkm je netknutá. Ostatní automobilky jsou na tom po roce 2000 podobně. Vyjma W koncernu, Mazdy až po 2010….. Zkrátka je to úplně opačně.

  2. O autech se da dlouze diskutovat.V mých 70.letech tvrdím ze auto které ma pravidelnou údržbu je držák.O tom jsem přesvědčen.Hodne km,pratele.

    1. To máte sice pravdu ,ale pokud je nějaký komponent nebo motor nebo multiplexní síť elektroniky a nebo třeba ochrana proti korozi špatně navržená tak s tím nic nejde udělat ani pravidelnou údržbou bohužel.Taktéž Vám přeji mnoho šťastných kilometrů.

    2. O tom bylo přesvědčeno plno majitelů Audi, Roveru aj kteří si mysleli, že údržba je všelék a věřte není, když je špatná technologie, řešení či materiál ani údržba nepomůže od selhání a koncern v tomhle je průkopník.

  3. Právě proto že se tam nezapočítávají problémy s elektronikou,jinak by vozy od žabožroutů byly na konci žebříčku… Právě kvůli tomu jsem přešel od Renaultů a Peugeotů k VW a mám klid. Platit 6x servis během jednoho roku – už fakt ne.
    S VW jen leju naftu a měním olej…

    1. Za prvé VW není vůz, za druhé německé motory stojí za stejné h. jako ty francouzské. Za třetí chlubit se VW je trapné. V jediné světové soutěži značka VW nevyhrála ani rohlík.

  4. Vůbec bych neřekl, že je to překvapení. Fxfágn je celkem profláklý nekvalitními motory a ví to všichni, kdo nejsou postiženi jejich tradiční propagandou. Pouze tu dělají skvěle, všechno ostatní stojí za velký …..

  5. Jedná se o index spolehlivosti. V podstatě to znamená, že auta značky Renault byly v servisu nejčastěji. Raději bych vlastnil Daihatsu a jednou za 2 roky s tím byl v servisu, než Renault a za 2 roky tam být 6x. Pak jsou náklady na servis různé. U Daihatsu třeba zaplatíte za jeden servis víc, ale u Renaultu za 6 servisů míň, ale ve výsledku víc. Pro lepší představu by to chtělo skutečný poměr a ne %. Hádám, že základ statistiky je 1000 kusů. Asi proto je Chrysler tak vysoko, když už se v podstatě nevyrábí.
    Existují i daleko konkrétnější statistiky pro jednotlivé modely a jednotlivé roky a ty jsou daleko víc vypovídající, než statistika pro celou značku.

  6. Dobrý den, nechci dělat chytrého, I když je mi 70 roků, ale skutečnost je asi trochu někde jinde. Ano, jsou nepovedené motory, viz 1,6 VTI, nebo THP, které se montovali do BMW, Citroen, Peugeot a do Mini. Měl jsem 1,6 VTI v Citroenu C3 Picasso, který jsem koupil nový a po 90 tis.km spotřeba oleje 1.5 l/1000 km. Měnil jsem olej po 15 tis.km a pouze orig Total. Ale byl to původem motorBMW. Též vlastním Renault Scenic 1,9Dci z roku 2oo1, který jsem dovezl z Německa s najezdem 250 t.km. K dnešnímu dni mám najeto 667 t.km,menim olej po 10 tis.km a nemám problém. Od výměny do výměny bez doliti. Ani jiné mechanické problémy nejsou hrozné. Auto je pracovní, vozjime v něm 3 velké psi a jediný problém je, že někdy blbne startér. Dále mám jako svůj firemní vůz Peugeot 5008, 1,6 Hdi R.v.12/2013 a mám najeto 377 tis.km.bez jediného zásahu do motoru. Nyní mne čeká čištění Dpf, případně koupě nového za 5000 Kč. Olej opět mením max po 15 tis.km a zas jen orig.Total Ineo 5w30. Tak kde je ten zakopaný pes v nekvalitních francouzských vozech. Možná bude někde problém mezi motorem a sedačkou vlevo vpředu. Zdravím a přeji všem spoustu bezproblémových kilometrů. JIRKA

  7. Dolly Duster

    Dacia Duster r.2010 – 1,5dci najeto 157000km. Coloroční provoz bez jediné závady a náznaků koroze. A nejvíc mě překvapuje původní baterie z výroby, už 11 let čekám kdy umře. Takže kdo se psychicky srovná s tím, že je to „Rumun“ a nepotřebuje si prodlužovat penis černým vozem typu AUDI, BMW, je Duster dobrá volba.

  8. Citroen C4 Picasso, 1600 ccm, THP, 155 k. Absolutní šunt. Naprostá katastrofa. Proti tomu FIAT dokonalé auto.

    1. Já měl Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi, 110 kW, první francouzské auto v životě a kdybych ho neopřel o zábradlí jezdím s ním dodnes. Max spokojenost.

  9. Nejhorší auta jsou z koncernu VW . Nejlepší auta jsou,Honda ,Toyota , Fiat , Renault auto má sloužit majiteli ne majitel autu.

      1. Teď jsem prodal moji 2016 Civic s 1.6dtec a můžu jen chválit. 250000km, spotřeba oleje 3dl na 10.000 km, žádné problémy, vše původní. Teď jsem koupil zánovní 10g sedan s tím samým motorem tak jsem zvědav.

  10. Renault Grand Scenic, 2008, 1,9 dCi,96kW, 287000 km. Motor naprostá spokojenost, je to tahoun bez závad. S elektroinstalaci už je to trochu horší. Karosérie pozink bez náznaku koroze. Měl jsem Berlingo 1,8 benzín 20 let. V lednu 2018 jsem ho musel pohřbít protože nekomunikoval s diagnostikou na emisích. Byl to opravdový pracant. Servis pouze spotřebních dílů. Pak ještě dvě C1 2006 a 2014. Koupené nové a jezdí bez závad. S Francouzema opravdová spokojenost. Slouží nám do posledního dechu.

  11. Tohle je diskuze nebo on-line zpovědnice co má kdo doma v garáži za popelnici, co patří na šrotiště?
    Zkušenosti jednoho majitele olitane popelnice nejsou relevantní s pojišťovnou nových aut, která má jasné doklady za pojistné události obrovského množství aut. Samozřejmě každá statistika hude vykazovat odchylky, především v tom, kdo pojišťuje, jestli některý prodejce bude mít pro klienty své pojištění výhodnější, bude ovlivněno samotnou zárukou výrobce atd.
    Pravdou je, že až na 1.2 TCe nemá Renault vyloženě nepodařené motory za posledních řekněme 10-12 let, takže se to musí někam promítnout.
    Ale jak říkám, srovnání s těmi popelnicemi, ze kterých se tu zpovídate a dle toho usuzujete, ať pro nebo proti dané statistice, jsou k smíchu.

    K výběru ojetiny se v první řadě musí vybírat kontrolní kus auta, pak se zaměřit na konkrétní motorizace a ročníky modelu, jinak bude psát majitel Meganu 1.2 Tce a jinak 1.6 16V nebo 1.6 dci

  12. Pavle, já jsem měl Logana MCV s motorem 1,5 dCI.. Koupil jsem ji jako funglovku a po 9,5 letech mi odešla ložiska na klice… To už měl motor najeto 507.000 km… A to do poslední chvíle nežral olej, jak se vyměnila náplň tak vydržela bez úbytku celý cyklus 20.000 km. Ve 380.000 km proběhla oprava hlavy (vačky a vahadla), ve 450.000 km výměna vstřiků a repase vstřikovacího čerpadla a ve 460.000 km repase turba. Poloosy, výfuk i spojka sloužili bezchybně až do konce.
    Takže Duster, pokud mu dáte tu péči, kterou potřebuje každé auto, Vám vydrží určitě dlouho…
    Já sám mám Dustera s turbodieselovým motorem 109 koní, 6-ti kvalt, mám ho tři roky, najeto necelých 120.00 km a věřím, že vydrží ještě hodně dlouho…

  13. Peugeot 307 sw 2.0 Hdi 79 kw. Stáří 18 let 330 000 km. Bez poruchy. Po umytí a naleštění jako nové. Nové destičky, spojka A jednou rozvody, vše nedávno, jinak vše původní i FAP filtr !!!

  14. az na to ze tohle prekvapuje jenom amatery.
    Renault je uplne jinde nez vetsina aut co tu jezdi.
    Dotet mam na renatce puvodni spojku a radu dalsich veci.👌

  15. Zase jeden ze zavádějících článků, rádoby odborníků. Absolutní nevěrohodnost, úplně rozdílná hodnocení u stejných motorů, pouze u jiných značek ( např. Škoda – VW – SEAT, KIA – Hyundai apod. ) Tu statistiku asi dělali pro Renault, že ?

    1. přesně tak, zrovna tak Peugeot a Citroen mají shodné motory, nebo Alfa Romeo a Fiat. „Spolehlivost“ se určuje podle oprav ve značkovém servisu, takže nejlépe na tom budou značky, které mají předražený servis, protože se opravy provedou mimo značkový servis. Případně se nahoru posunou značky, kde si majitel dokáže provést opravu svépomocí (Fiat, Škoda)

      1. Jo. člověk si to udělá sám v garáži a pak si to nechá proplatit v pojišťovně. čťete a přemýšlejte :-D

      2. Tak ono nakonec i to Volvo, Ford, Mazda a spousta dalších používají motory od koncernu PSA, takže jak to je?

    2. Sice mají „shodné“ motory, ale třeba u Fiatu bude nejčastější nějaká astmatická 1.4 a u Alfy bude turbo dvoulitr.

    3. Když mají auta stejný obsah motoru tak jsou stejná jo? že je teda tolik značek aut když jsou stejná a vlastně je to jedno :-D

  16. Pavel Novotný Brno

    Můj Renault Megane 3 r.v. 2009 aktualni dtav 423 000km bez poruchy i spojka je puvodni. Jen zakladni udrzba a slusne zachazeni s autem. Autp dpkonce zvladlo i Ukrrajinu..to sem jeste nevěděl do čeho jedu ale i přestp auto zcela funguje bez závad dále. MOTOR 1.6 16V 74Kw bez turba.

  17. Nemam problem s francouzema zvlaště osmiventilove motory nekradou se jsou spolehlive ted mam1998 evasion 1,8 benzín plyn a super kdyš se člověk stara jezdí skoro vše /škoda a vv jsou předražené / a to co mam je celopozink a nikde není rez a jezdí 200 km deně nepřetržitě plus so ne třeba i 600 km ,a ty motory z BMW v citroenu nejsou dobre na dobre je zeptat se na vrakovišti tam vědí jak co ,a když někdo kopí velké auto s malím obsahem motoru tak se pak nemuže divit ,ten obsah turbo nenahradí ten espace si zaslouží na vahu aspon 2,0 ,ale je to muj nazor ,jestliže chci spolehlivost nehledam auto s turbem a automatem zbytečna starost, dnes je problem že lide se chtějí zviditelnit ve všem ale nekoukají na ceny dílu atd nashledanou

  18. Renault megan2 2.0dCi 110kW r.2007 najeto 315000km.Na motoru je vše original(včetně rozvodů-je tam řetěz-dle vyrobce se nemusí měnit)auto šlape jak hodinky.Samozřejmě vyměny spotřebních součastek(brzdy,tlumiče,pružiny,čepy-
    +oleje a filtry)jinak motor i elektrika ok.Auto jezdi kazdy den a to i po rozsolene dalnici a zatím bez znamek koroze

    1. a když se poláme, elektro? brzdy?praskou péra?klimatizace?řídící jednotka?stahování oken, a dalších milion věcí? co s tím má společného stejný obsah motoru bože?

    1. Jenže některé motorizace nejsou dostupné ve Škodě, co v Audi a taky jinak budou zastoupeny některé motorizace na celkových prodejích. No a taky může být kontrola kvality jiná v továrně Seatu nebo Škody, respektive mezi jednotlivými továrnami…

  19. Pokud tvrdite že francouzské auta jsou nejspolehlivější tak je to lež, za tento týden jsme na dílně měli pět vozu , Citroen ,pezu a renolty , naftu i benzin a všechno závady motoru, u Citroenu ještě jako bonus slavné elektrické brzdy, a pokud vím vždy se tvrdí Francouze nebrat,

  20. Měl jsem Citroën C 4 a problémy s motorem. V servisu mi řekli, že se na motorech podílí BMW a že to je neštěstí. Koupil jsem novou Suzuki v benzínu 140 koní, nalítáno mraky km a jenom běžná údržba. Oleje, filtry, kotouče, brzdové destičky. Málo žere a je to lepší a pohodlnější než Oktávka, či WV.

  21. Tak já jsem v těch 10 procentech renault espace V 1.6 dci 118 kw bi turbo motor ko ve 170000 km r v 2016 a bohužel je to můj mazel takže bude oprava za cenu nového obyčejného auta

  22. Ve firmě jsme měli Mastera myslím že 2,5dci cca 4 roky starého.Bože to byl krám! A to ho měl kolega co ho furt oprašoval a nikoho do něj nepustil.Ten měl závady, že jsem ani netušil, že se ty věci můžou pokazit. Ač nejsem zastánce německých koncernových vozů, tak RENAULTA NE! Teď mám VW Caddy s 1,6TDi a tento motor je tedy taky poklad, důrazně varuju! vše z něj teče co téct může! žere jako kráva a nejede! Zlatý stříbrny 1,9 TDi! to nežralo, táhlo jako kráva, najeto to mělo 300tis a furt to vrčelo i když plechy z kaďoura už opadávali:-))..

  23. Není Francouz jako Francouz, máme v rodině 3 Renaulty Clio 1,2 benzin, naprosto spolehlivé pouze základní servis, olej po 15000 km, naprostá spokojenost, Škoda Fabia HTP může pouze tiše závidět! Před 3 lety jsem prodal Citroen Xsara, naprostá katastrofa, věčně v opravě, sypalo se tam úplně vše, takže od Citroena již ani rezervní kolo!!!

    1. Asi je to otázka daného typu, mám Berlingo II benzín 1,6 240 000 km bez problému, nejužitečnější auto jaké jsem kdy měl. Rodinné svezení, práce odveze 800 kg. Je pravda, že to má ještě původní PSA motor, než se do toho přimotalo BMW. Když jsem se ptal na možnou výměnu za nové nebylo mi to doporučeno a mě se taky moc nelíbí horší užitné vlastnosti u současných modelů. Mám ho 12 let a ještě si ho nechám, protože nerezne a jezdí :-)

    2. Naprosto souhlasím, Clio je bez debat skutečně bezporuchové auto, jenom některým vadí 1,2 benzín, protože holt auta si někteří kupují pro zvýraznění ega, nikoli pro nějakou potřebu. My máme doma už druhé Clio 1,2 benzín (bez turba), to první bylo výroba 2010 a naprosto bez poruch, dokonce vloni jsme museli vyměnit „původní“ baterii (není to sranda, skutečně v obchodě nechápali, že na baterii byl název Renault) – tak toto Clio jsme vloni jen obnovili tím, že jsme ho dali na protiúčet a vzali jsme mladší kousek (2018). Absolutní spokojenost. A já už mám druhý Captur – měla jsem 2017, vloni jsem ho vyměnila za 2020, ale ne proto, že bych s něčím byla nespokojená, ale protože bohužel EU vymýšlí hovadiny a není už moc šancí dnes koupit čtyřválec, který u nás naprosto preferujeme. Ta výbava, pohodlí (i jízdní vlastnosti) – to se nedá vůbec porovnat s Fabií, kterou jsem v minulosti vlastnila (a taky jsem neustále jezdila po servisech, až mi došla trpělivost a „začala“ jsem si s Renaultem a dnes žádné jiné auto nechci). A je mi úplně ukradené, co tady někteří vypisují o Francouzech, jak vidí mraky aut nepojízdných na cestách – zajímavé, že já vidím stát pouze Němce (konkrétně tuto zimu to bylo nejednou – VW, Audi, Škoda….), možná je to kraj od kraje – ale to taky „někteří“ strašně neradi slyší. Nakonec ať si každý jezdí s tím, na co má a co mu vyhovuje, třeba s dvoukolákem, každého věc, no ne?

      1. Tak to budete jeden z velmi mála případů, já znám hodně lidí, co někdy vlastnili Clio, ale ani jednoho, co by s ním byl nespokojený…

    3. Tak nevím. Měl jsem Xsaru 2.0hdi a byla blbuvzdorná, asi nejlepší motor kdy vyrobený. Jasně, po 18 letech to chtělo pár oprav ale že by se sypala? Elektronika taky nezlobila, nikdy jsem nikde nezůstal…

  24. Co je platné, že jsou kvalitní motory, když vám u francouze odejde elektrika. Jinak není specifikováno, jestli pojišťovna bere v potaz pouze značku nebo i to, že tam často je motor od jiného výrobce, mám S-Maxe s citroeňáckým HDIčkem a najetými 355 tisíci a jsem vděčný že tam není forďácký motor, podobně v nižších třídách Mercedesů jsou renaulťácké motory stejně jako v Nissanech, v některých Toyotách zase od koncernu PSA.

    1. Jezdim léta Renaultem a skutečně mě sere, že musím jednou za dva roky vyměnit nějakou stahovacku, nebo se mi rozsvítí ABS, ale myslím že je to lepší, než prasklá hlava…

      1. Tak ono když vám pořád hlásí kontrolky nějakou závadu, v servisu řeknou, že jsou to jen falešné poplachy kvůli špatné elektrice, tak až to jednou bude hlásit opravdovou závadu, tak ignorováním si ten motor opravdu zničíte ;-) . Mimochodem automechanik mi ukazoval, jak jsou ve francouzech ošizené kabely, proto není divu, že tam ta elektronika tak blbne.

  25. Já mám Opel zafira r. 2001 v naftě 74kW a zatím je všechno originál až na opravu alternátoru. Jinak to auto, kromě pravidelné údržby nic jiného nepotřebuje a motor šlape jak hodinky, ani kapku oleje si nevezme a má poctivě najeto 398 000 km.
    Předtím byl Peugeot 406 benzín – lpg, no to byl pěkný šrot – elektrika, motor, prostě všechno co se dalo pokazit, tak se posra.. Nikdy více frantíka.

    1. 20 let staré auto? Tady se bavíme o autech nových, zánovních, do třeba 5 let věku, ne o autech patřících na šrotiště a s tolika vyměněnými neoriginálními díly, že s původním autem to nemá nic společného.

  26. Mám Renaulta Trafika 2.0 Dci rv 2009 najeto 250 000 km motor šlape jak hodiny
    používám od nova vif do nafty, jsem max spokojen , letos jsem vyměnil baterku , občas něco na podvozku , nejvíce zlobí lanka k ruční brzdě ale to jsou prkotiny, pojezdy jsou spíše kratší klem komína odolnost proti korozi také dobrá . Měl jsem starý typ 2,1 D -hranáč měl jsem ho 16let byl koupen jako ojetina najel 400 000 km spolehlivost super , ale už to bylo zastaralé neměl Abs, airbag a koroze . Já na Renaulta Trafika nedám dopustit i když osobáky mám Japonce.

    1. 2.0dCi je jeden z nej dieselu.Turbo chlazené vodou.elektricke čerpadlo které po vypnutí motoru turbo samo dochladí,vyvažovací hřidele a robustní konstrukce.Když člověk nezanedbává udržbu tak je nesmrtelnej

  27. Mám ford mondeo mk3 2.0 TDDI natočeno 313000 km a co ho mám tak zatím výměna spojky a výměna tlakové hadice turba. Pravidelné výměny oleje a filtrů je samozřejmostí.

  28. Mám jako služební vůz Renault Trafic, momentálně na tachometru pouhých 115000 a do teď závad na motoru bylo tolik že kdyby podle výpisu z diagnostiky bylo relevantní porovnat počet závad i na 10000km tak by byly minimálně 4 kousky ale může to být i tím že vozy na operativní leasing v servisu ani moc neřeší a jen naposledy asi opět daly do hromady nebo vyčistily EGR ventil protože závady stále přetrvávají. Vozidla od této značky rozhodně nedoporučuji pořizovat jako zajetá

    1. To si pletete to nejsou primární poruchy na motoru ale na příslušenství které vyrábý nasmlované firmy ne renault .

    2. Traficky jsou nejoblíbenější auta dálkových paletových přepravců, především Poláků, ti těch 115t km najedou za 3/4 roku

  29. Vlastním Lagunu III v naftě. Kupoval jsem jí novou a dnes mám najeto 360tKm.
    Auto je používáno k soukromým i k firemním účelům a podle toho vzhledově vypadá. Co se týká spolehlivosti tak za mě jednička. Nikde mě nenechala a údržba pravidelná…. Výměna oleje, filtrů, destičky, kotouče. Jinak bezproblémové, spolehlivé auto. Uvažujeme o druhém……

  30. Asi též kus od kusu….. mám Ford focus 2014…..najeto lehce nad 200000km…nikdy…. zdůrazňuji nikdy žádná oprava motoru. Pouze alternátor vypálený Grecův můstek…moje chyba při pomoci startování přez kabely.

  31. A nechápu jak může být SsangYong před Mercedesem a Audi , když do nedávna používali jejich motory , )))))

  32. A proto vždy když vidím odstavené auto na dálnici, je to Renault s nejspolehlivějším motorem.

    1. Jj, motor je ve většině případů hlavním viníkem defektu. S tím naprosto souhlasím :D

    2. A přesně s jakým motorem? On Renault dával i motory od Nissanu a to byly šmejdy ještě že se dal do holportu z Mercedesem

  33. No motory možná ,ale co zbytek auta když třeba elektronika si žije vlastním životem dokáže opravu auta móóóc hezky prodražit.Netvrdím že jsou Francouzská auta špatná sám jsem několik let vlastnil Peugeota 406 v benzínu a to auto mě nikde nikdy nenechalo na druhou stranu dnes nájezd 200tis kilometrů nic neznamená a právě spíš až po více jak 200tis se začne ukazovat spolehlivost.Nyní mám Mazdu 6 gh rok 2011 2litr benzín najeto cca 245 tis a žádné problémy ani s motorem ani s elektronikou ani s korozí ,ale je to hodně o tom jak se o auto kdo stará.

    1. Mám Kia Magentis 2,0 CRDI 2010 , najeto 300k a vyměnil jsem jen spojku , alternátor a škrtící klapku , je to vážně o tom jak se člověk stará a ne o značce )

    2. Měl jsem peugeota 307 sw 1.6hdi a katastrofa,teď mám tretim rokem Mazdu 5 2.0 benzin absolutni spokojenost až na korozi lemu to byl na tom peugeot líp,ale kdybych si mohl dovolit koupit auto uplne nove tak mě na znacce zas tak záležet nebude,ale na motorizaci ano a zatím mě v tomto směru nejvíc vyhovuje Mazda

  34. S Renaultem souhlasím, z vlastní zkušenosti nesmrtelný benzín typ K4M, 350tis km bez opravy, stačí jen včas lít dobrý olej a měnit rozvody. Ale divím se velkému rozdílu v žebříčku mezi Chevrolet 3.místo a Opel 29.místo, oba GM, v podstatě stejné motory…

  35. Majitelé aut především Německého koncernu to pochopitelně špatně ponesou a někteří se to budou snažit zlehčit, zesměšnit, nebo alespoň někoho urazit a to při obraně toho „svého a nejlepšího“ a k tomu ještě ega.

  36. Já mám Renaulta Lagunu r.v. 1999 1,6 16V benzin.Najeto 360 000 ( kupoval jsem jí ve 150 000).Spolehlivé,pohodlné auto.

    1. zdravím, měl jsem rovněž lagunu I. z druhé ruky r.v. 1995 koupenou 1998, mám stále prokletou lagunu II. r.v. 2003 koupenou rovněž z druhé ruky v r. 2010. motoricky opravdu žádný problém – najeto pokaždé přes 200 tis. km, ostatní k diskuzi (zatékání přes dveře, autoklima kontra výkon vozidla, problikávání zádních směrovek a brzdových světel, …) ale ještě ji mám na milost.

  37. Asi to bude pravda, protože tohle je již asi 4 průzkum co jsem četl. Měl jsem Renault. Kazily se taky, jako každá značka. Ale motory byly fakt nejlepší. Myslím si osobně, že to platí ale jen o benzínových motorech.

  38. Je to vždy sporné a často se to rozchází se zkušenostmi žlutých andělů, ale jedno je jisté. Jak to není z D , tak německé značky , možná mimo Porsche, nejsou v popředí jako když si tabulky dělají Němci sami..Stejně tak Škoda..

      1. Nechi se nějak zastávat, ale naše oktavie 77kw pd má najeto 400k a zatím se na motor krom základní údržby ani nesáhlo, stejně tak jste jistě viděl tu fabii TDI PD po 1 300 000km s původním motorem.. trochu nechápu vaší narážku 😂

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru