rallye-dakar-2019-posadka-332-tomas-ourednicek-david-kripal

Jak vidí startovní listinu Rally Dakar 2019 závodník Tomáš Ouředníček? Co říká o Sainzovi, Loebovi a dalších?

Autor: Tisková zpráva - 4. 1. 2019


I v letošním roce se posádka Tomáš Ouředníček a David Křípal zúčastní legendárního a největšího závodu planety Rallye Dakar 2019. Startovní listina slibuje nelítostný boj – všechny velké hvězdy oznámily svoji účast. Jak vypadá startovní listina letošního 41. ročníku z pohledu Tomáše Ouředníčka?

  • 300: Carlos Sainz – obhajující šampion, dvojnásobný vítěz, který bude určitě chtít získat i 3. vítězství. Tentokrát s jiným vozem, neboť továrna Peugeot již nestartuje. Přesto bude vozů Peugeot ve startovním poli mnoho – všechny ale v soukromých týmech. Carlos Sainz, Stephane Peterhansel a Cyril Despres osedlají vozy podobné koncepce, budou závodit v MINI.
  • 301 – můj oblíbený vzor Nasser Al-Attiyah. Je to dvojnásobný vítěz a neskutečně rychlý jezdec, který chce s Mathiem Baumelem opět zvítězit a dopřát tak Toyotě konečně první triumf.
  • Toyota vedle Nassera nasadila ještě Giniela de Villierse (302), který zvítězil v roce 2009 s Volkswagenem, a Bernharda Ten Brinkeho (309). Všichni tito jezdci mají na absolutní vítězství a Toyota má po smůle s motory v roce 2018, kdy Nasser 2x odstoupil pro zničený motor, nabroušeno na příčky nejvyšší.
  • 303 má Jakub Przygoński – aktuální mistr světa a je také držitel Guinessova rekordu v nejrychlejším driftu. Tenhle příjemný mladý závodník s historií v motorkách je ve výborné formě. Měl jsem tu čest být s ním a s Martinem Prokopem na testování v Emirátech. Snad jsem něco pochytil…
  • 304 – legenda Stefan Peterhanzel. Dlouho se letos nechal přemlouvat k účasti, nakonec jej tým MINI zlomil a pojede poprvé s jiným navigátorem. A to chtěl mermomocí jet se svojí manželkou. Ta nakonec jede v kategorii SxS…
  • 305 je krásné číslo, které si vydobyl náš Martin Prokop. Sedmý z minulého Dakaru a druhý ze světového šampionátu. První Ford ve startovce. Tento vůz vyrobil Mirek Zapletal v ČR. Martinův tým MP-Sports tento závoďák neskutečně posunul mezi světovou elitu. Poprvé v historii je Čech tak vysoce favorizován!!!
  • 306 – hned za Martinem startuje Sébastien Loeb, rallyová legenda, v privátně provozovaném Peugeotu.
  • 307 – Nani Roma v MINI 4×4 bude bojovat o své další vítězství a hned za ním Cyril Despres (308) odstartuje s MINI Buggy (4×2).
  • 310 má argentinský rychlík Orlando Terranova (MINI 4×4).
  • 311 – Vladimir Vasilyev, „šílenec“ z Ruska, který byl 2x mistrem světa. Poprvé pojede na Toyotě (osobně vlastní 2 vozy MINI) se zkušeným Konstantinem Zhiltsovem.
  • 312 – Harry Hunt z Anglie na privátním Peugeotu. Vrací se po ošklivé nehodě právě s Peugeotem v Maroku (byli jsme tenkrát u toho).
  • 314 – Yazeed Al Rajhi – závodník ze Saudské Arábie, který je slavný díky „koupání“ svého vozu v moři na Dakaru 2018. Tentokrát ale jede MINI 4×4.
  • 316 – má americká legenda Robby Gordon. Robby se po letech opět vrací a chce být prvním Američanem, který vyhraje Dakar. Nevím, v jaké kategorii je jeho nová buggy. Každopádně se všichni fanoušci na tohoto šoumena těší!
  • 317 má holandský Erik Van Loon – rychlý závodník na Toyotě.
  • 319 – Ronan Chabot, další „šílenec“. Jednou nás předjel asi 100km rychlostí v rychlostní zóně 30 km/h a dostal penalizaci 50 hodin
  • 320 – Mathieu Serradori – buggy s velkým motorem. Tenhle závodník zajíždí stabilní výsledky.
  • 321 – Boris Garafulic, pilot z Chile s MINI 4×4. Má stabilní výsledky a dojíždí.
  • 322 – Nicolas Fuchs je neuvěřitelný střelec z Peru. Několikrát vyhrál etapu a letos poprvé startuje s Fordem Ranger!!! se stejným, jako jsme měli my.
  • 327 – Aron Domzala je velmi rychlý, ale možná zatím příliš mladý jezdec z Polska. Takže si myslím, že jede hlavně sbírat zkušenosti s Toyota. Vloni v Maroku rozstřelil totálně auto při shakedownu
  • 329 – náš kamarád Jurgen Schroder z Německa. Jede se svým synem Danielem na Nissanu Navara (5l V8).
  • 332 – tohle je důležité číslo .. !!
    333 – Jean-Pascal Besson je nový majitel tří Peugeotů … Očekáváme, že bude velmi velmi rychlý, ale Peugeot v soukromých rukách nedojíždí…
  • 336 – Erik Wevers. To je velké jméno evropské rallyové scény. Jede s vozem předělaným z původního továrního Mitsubishi Lancer.
  • 339 – Maik Willems, náš velký přítel, kterého jsme porazili v Maroku v roce 2017.
  • 347 – dvojčata Tim a Tom Coronelovi. Jsou to super závodníci a srandisti, které máme rádi. Jedou americkou buggy Jefferies.
  • 350 má francouzská legenda Christian Lavieille. Bude závodit s Toyotou v kategorii T2 (sériové vozy).
  • 351 – španělská kráska Cristina Gutierrez, která má pro letošek nový vůz Mitsubishi.
  • 353 má náš kamarád Stephane Henrard s krásnou buggy Volkswagen Brouk.
  • 419 – Thomas Bell – poprvé na Dakaru s Nissanem Navarra.

Je trošku šílené, že auta soutěží společně, ale rozdíly mezi jednotlivými kategoriemi jsou propastné. Předpisy se samozřejmě pokouší eliminovat výhody a nevýhody jednotlivých kategorií:

  • T1 – prototypy – závodní speciály, které vypadají jako jejich civilní vzory, ve skutečnosti nemají většinou s předlohou téměř nic společného.
  • T1.1 – benzín, pohon 4×4 (restriktor na sání 37 mm, výška zdvihu ramene 280 mm). Nejčastější objemy 5.0, 6.2 zřídka 4.0 l, min. hmotnost 1850 kg.
  • T1.2 – diesel, pohon 4×4 (restriktor 38 mm i 39 mm), výška zdvihu 280 mm. Nejčastější 3litrový turbodiesel, min. hmotnost 1850 kg.
  • T1.3 – buggy (pohon na zadní nápravu), benzín, restriktor 37.2 mm (může i 38 mm), hmotnost 1580 kg, výška zdvihu bez omezení, úprava tlaku v pneu za jízdy.
  • T1.4 – buggy (pohon na zadní nápravu), diesel, restriktor 38 (39 mm), hmotnost 1580 kg, výška zdvihu bez omezení, úprava tlaku v pneu za jízdy.
  • T2 – sériové terénní vozy s homologací – zde je možnost pouze minimálních úprav (další tlumič na kolo, nádrž apod.). Tato kategorie postupně vymírá, výrobci nehomologují další vozy, dominuje Toyota.

Posádka Tomáš Ouředníček a David Křípal startuje na peruánské Rally Dakar 2019 pod vlajkou týmu MP-Sports již 7. ledna, a to etapou vedoucí z Limy do Pisca.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru