Hyundai Concept45 (1)

Hyundai Motor odhalil na IAA 2019 ve Frankfurtu studii elektromobilu 45

Autor: Tisková zpráva - 10. 9. 2019


Tento koncept je vzpomínkou na historické kořeny značky. Míří však do budoucnosti, pro niž zvěstuje novou éru automobilového designu Hyundai se zaměřením na elektrifikaci, autonomní jízdu, inteligentní technologie a ekologickou mobilitu. Nově koncipovaná studie 45 je inspirována 45letou ikonou, koncepčním kupé Hyundai Pony. Představuje však zcela nové zážitky z cestování autonomním automobilem budoucnosti.

Pohled do minulosti je pro pokrok zásadní a dramatický vnější design studie 45 čerpá inspiraci z prvního vozu značky Hyundai, koncepčního kupé Hyundai Pony z roku 1974. Ikonický charakter studie 45 je definován aerodynamickým designem samonosné karoserie s lehkou konstrukcí, inspirovaným architektonickými aspekty letadel z 20. let 20. století. Označení vozu také částečně odkazuje na úhly 45° na přídi a zádi. Výsledná silueta ve tvaru diamantu naznačuje směřování designu u budoucích elektromobilů.

Nový koncepční vůz dává stranou složitost a oslavuje čisté linie i minimalistické struktury původního koncepčního kupé. Studie 45, kombinující tradice s vizí, zahrnuje evoluci designérského stylu „smyslné sportovnosti“ značky Hyundai. „Smyslnost“ reprezentuje intenzivní emoce, které může zákazník prožívat prostřednictvím designu, a „sportovnost“ převádí tyto hodnoty do reality prostřednictvím inovativních řešení pro mobilitu.

Exteriér – nová definice stylu

Studie 45 nově interpretuje osobitou mřížku masky chladiče původního konceptu designem, který nese označení „Kinetic cube lamp“. Ikonická příď se světlomety s motivem kinetické kostky vyvolává podobné emoce, ale současně používá nejmodernější technologie. Kromě toho také posouvá světelný design značky Hyundai na novou úroveň. Vůz je díky tomu okamžitě rozpoznatelný i z velké vzdálenosti.

Studie 45 má siluetu moderního automobilu se splývavou zádí, která ztělesňuje stabilitu a dynamiku, což jsou vlastnosti, jež umocňuje velká šířka vozidla i jeho postoj směřující vpřed. Exteriéru dodává precizní a zároveň energický charakter prostor pro cestující, který je strukturován dynamicky navrženými okny, jejichž plochy jsou zakončeny velmi skloněnými střešními sloupky C. Tím vzniká pocit dynamického pohybu vpřed dokonce i u stojícího vozu.

Nová technika progresivního elektromobilu se odráží v designu studie 45. Ve spodní části dveří poukazuje speciální obložení na dlouhý dojezd koncepčního vozu 45 a na základě aktivních světel LED se mohou uživatelé intuitivně dozvědět o aktuálním dojezdu ještě dřív, než usednou do vozu. Tyto pozorné detaily jsou koncipovány zejména pro uživatele, kteří získávají první zkušenosti s elektromobilem.

Koncepční vůz 45 představuje také budoucí technologie, které ovlivní příští generace modelů Hyundai. Příkladem jsou boční kamery místo tradičních vnějších zpětných zrcátek, které eliminují postupné zhoršování viditelnosti v důsledku nečistot, které se usazují na zrcátkách. Studie tento problém řeší otočným modulem, k němuž je připevněn objektiv kamery. Otáčející se kamera je kartáčem zbavována nečistot, aby byla vždy zajištěna dokonalá viditelnost. Vozidlo je vybaveno po celém obvodu větším počtem skrytých kamer, aby bylo možné používat systémy autonomního řízení a další budoucí technologie. Hyundai tím potvrzuje svou otevřenost vůči budoucímu vývoji.

Interiér – pokrytí všech aspektů životního stylu zákazníků

Hyundai s příchodem nové éry budoucí mobility představuje novou podobu zážitků z cestování v autonomním automobilu. Interiér nové studie 45 je jedinečným životním prostorem s variabilitou, která vychází vstříc rozmanitým požadavkům a životním stylům cestujících. Studie 45 vychází z konceptu osvobozeného stylu, „STYLE SET FREE“, společnosti Hyundai Motor a nabízí letmý pohled do představ lidí o cestování v éře autonomních vozidel.

Designérský tým značky Hyundai pojal vnitřní prostor jako místo, věnované nejen řízení, a zaměřil se na evoluci automobilu, koncipovaného jako životní prostor. Minimalistický interiér, inspirovaný nábytkářským designem, je vybaven přitažlivou fúzí dřeva, tkaniny a kůže. Výsledná útulná atmosféra je uvolňující. Tento pocit je navíc umocněn mimořádnou prostorností. Také denní světlo bylo považováno za stylistický prvek, který přirozeným způsobem vyvolává podobné emoce.

Vůz nabízí cestujícím komfortní prostředí s pocitem vzájemnosti díky zadním sedadlům ve stylu pohodlných čalouněných křesel a předním sedadlům, která lze otočit čelem k ostatním cestujícím. V rámci dalšího vývoje designu a techniky mohou cestující vpředu vstupovat do interakce s informačním a zábavním systémem prostřednictvím promítacího rozhraní, které nahrazuje centrální dotykový displej řadou dílčích displejů a funkcí, integrovaných do samotné přístrojové desky.

Elektrický pohon umožňuje zcela nový přístup k vnitřnímu uspořádání automobilu. Akumulátory a elektromotory jsou uloženy mimo prostor pro cestující nebo pod ním, aby bylo možné maximálně využít disponibilní obestavěný prostor.

Akumulátory studie jsou uloženy v ploché podlaze vozidla, a přispívají tak k mimořádné prostornosti interiéru. Ploché podlaze vozu, v níž jsou uloženy akumulátory, se přezdívá „skateboard“, protože jej připomíná. Designéři nad ní mohli vytvořit prostor, který připomíná obývací pokoj s novým nábytkem. Sedadla se při otvírání dveří natočí směrem k nastupujícím cestujícím.

Zahrnutí lidského aspektu do moderní techniky umožní navázání vztahu značky Hyundai s životním stylem řidiče i mimo prostor za volantem, se zaměřením na jeho emoce.

Čisté linie, ergonomicky rozmístěné ovládací prvky a součásti interiéru ve stylu „luxusní elektroniky“ umocňují pocit velkorysého prostoru a jednoduché modernosti designu studie 45. Vůz mnoha inovativními způsoby mění podobu odkládacích prostorů, například přihrádkou ve dveřích s horizontálně protáhlým tvarem, do níž lze odložit knihy nebo tablety. Odkládací přihrádka je navíc vyrobena z transparentního materiálu, takže věci v ní uložené jsou snadno viditelné.

Trvalá udržitelnost patří dlouhodobě mezi největší priority značky Hyundai. Nová studie 45 využívá odpady a vytváří z nich znovu hodnotné produkty. Tím nalézá emocionální hodnoty dokonce i v odhozených odpadech. Další vývoj designu značky Hyundai začíná právě zde.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru