Hennessey boří pravidla a představuje SUV s výkonem hypersportu

Autor: Anina Russová - 22. 9. 2017


Myslíte si, že extrémní výkony přesahující magickou hranici 1000 koní jsou vyhrazeny jen Bugatti a pár upraveným hypersportům? Co když vám řekneme, že tuhle hranici překonalo i jedno hodně, ale opravdu hodně ostré SUV?

Základ má na svědomí Jeep, který mu dal jméno Grand Cherokee Trackhawk. Ano, je to ta velká červená bestie, kterou už jsme vám přestavovali, ale protože opakování je matkou moudrosti, připomeneme, co tohle tohle monstrum pohání. Je to 6,2litrový osmiválec s kompresorem, který přes osmistupňový automat posílá na všechna kola výkon 717 koní a točivý moment 881 Nm. Jestli vám už jen z těchto hodnot naskakuje husí kůže, pak se připravte na pořádné tetelení, které přijde, až vám prozradíme, jak moc u Hennessey Performance tento výkon i točivý moment zesměšnilo.

Výsledkem jejich práce je Jeep Trackhawk HPE1000 Supercharged Upgrade. Tenhle výtvor má neuvěřitelných 1 012 koní a 1 314 Nm točivého momentu. Ptáte se jak? Za úpravou stojí dlouhá a náročná práce techniků slavného úpravce, ale tou nejzajímavější prací byla montáž nového kompresoru, který má sám o sobě objem (pro nás trošku nepochopitelných) 4,5 litru a tlačí necelý 1 bar (14 psi). Úprav je ale samozřejmě mnohem více, jejich detailní výpis naleznete přímo na stránkách úpravce. To se to pak ladí…

Ještě vám ale dlužíme další zajímavá čísla. Ta tentokrát ukáží, jak takový výkon umí cvičit s tak autem, které nemá úplně prvotřídní aerodynamiku. Zrychlení z 0 na 60 mph (tedy cca 96 km/h) se po úpravě odehraje za 2,8 sekundy. Sprint na čtvrt míle pak autu zabere jen 10,5 sekundy a v cíli bude na tachometru 214 km/h. Ale auto umí samozřejmě mnohem vyšší rychlost.

Ano, my víme, že v praxi je tenhle výkon nepoužitelný, ale nám by asi stačil jen ten pocit, že ho pod tou vysoko umístěnou kapotou máme. A taky, že ho můžeme kdykoliv a jakkoliv využít. :)

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru