ford-mustang-shelby-gt350-nehoda-na-nurburgringu- (5)

Ford Mustang Shelby GT350 havaroval na Nürburgringu. Řidiče překvapila zatáčka Brünnchen

Autor: Pavel Srp - 23. 4. 2019


Ford Mustang je pořádný americký muscle car a verze Shelby GT 350 přidává spoustu výkonu, ale i dalšího vylepšení navíc. Pokud dokonale znáte auto i trať, jistě si s ním užijete spoustu zábavy, ale pokud minimálně jedno z toho selže, pak to může být naopak velký problém.

A minimálně jedno z toho selhalo u řidiče červeného Fordu Mustang Shelby GT350, který se s ním rozhodl v neděli 21. dubna 2019 vyrazit na turistické jízdy na Severní Smyčce Nürburgringu. Osudovou chybu totiž udělal v zatáčce, která se jmenuje Brünnchen. Ostatně jako velká spousta jiných řidičů…

Omlouvá ho ale to, že jde o zatáčku, kterou nelze jet tzv. „na oči“. Je to pravotočivá zatáčka do kopce, ovšem s velmi pozdním apexem. Pokud si ji tedy řidič najede tak, jak do ní vidí, pak se mu může stát přesně to, co tomuto řidiči.

Kia představila model ProCeed GT Line a GT. Už jsme se s ním svezli

Ve videu tak vidíme, že jeho nájezd do zatáčky byl příliš brzký a moc rychlý. Auto tak šlo po předku ven mimo trať a narazilo levou přední částí do svodidel. Viditelně je po srážce poškozen levý přední roh, včetně zavěšení kola. Aktivovány byly i airbagy. Řidič vypadá naštěstí nezraněn.

Poškozena jsou však také svodidla. A to znamená nejen to, že trať musí být z důvodu jejich výměny zavřena, ale také to, že řidič bude muset právě jejich výměnu (i škodu po zavření trati) nahradit.

A co je na Fordu Mustang Shelby GT350 speciálního? Oproti obyčejnému mustangu má vylepšenou techniku, ale i aerodynamiku. Pochlubit se tak může například aktivní mřížkou chladiče či zcela novým křídlem, které může být na přání vybaveno i Gurneyho klapkou. Jde o prvky, které byly důkladně testovány v aerodynamickém tunelu, ale i na závodních okruzích.

Pod kapotou je atmosférický vidlicový 5,2litrový osmiválec, jehož maximální výkon je 392 kW/533 koní a točivý moment vrcholí 582 Nm. Poháněna je prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky Tremec výhradně zadní náprava.

Lepší ovladatelnost zajišťuje zcela přepracovaný podvozek, který dostal nové pružiny, ale zejména jinak nastavené aktivní odpružení MagneRide. Kola jsou 19″ a obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 295/35 R19 vpředu a 305/35 R19 vzadu. Vylepšen je samozřejmě také brzdový systém. O zastavení se starají kotouče Brembo, vpředu se šestipístkovými a vzadu se čtyřpístkovými třmeny.

Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru