Ferrari F40 letos oslavuje 30leté výročí. Jaké to je sedět za jeho volantem?

Autor: Pavel Srp - 18. 9. 2017


Letos je to 30 let od chvíle, kdy byl veřejnosti představen nový Škoda Favorit, je to ale také 30 let od doby, kdy jste si mohli poprvé koupit Ferrari F40. A to je mnohem zajímavější výročí…

Supersportovní Ferrari F40 se vyrábělo mezi lety 1987 až 1992. Z výrobních linek sjelo 1311 aut a to přesto, že výroba byla původně plánována jen na 450 kusů. Je to také zároveň poslední auto, na kterém se jakkoliv podílel zakladatel značky Enzo Ferrari.

O tom, že jde o fascinující kus techniky, svědčí už jen jeho design. Všemožná zákoutí na karoserii vytvářejí tu správnou aerodynamiku, a přikrčená silueta a velké křídlo vypadají prostě báječně. Jenže neméně působivé to je pod vnějším kabátem.

Mezi nápravami se totiž nachází twin-turbo vidlicový osmiválec s objemem 2,9 litru. Jeho výkon 352 kW/478 koní se přes manuální pětistupňovou převodovku dostává na kola zadní nápravy, pro která tehdy Michelin vyvinul zcela nové speciální pneumatiky. Zrychlení z 0 na 100 km/h bylo otázkou pouhých 4,1 sekundy a maximální rychlost slibovala až 324 km/h.

Ferrari F40 ale nebylo běžné GT, byl to naopak opravdový supersport s registračními značkami. Interiér postrádal jakékoliv komfortní prvky. Co nebylo potřeba pro jízdu, to tady nebylo. Klimatizace, rádio, čalounění? Hledali byste je marně. O to víc jste si ale jízdu užili. To ostatně potvrzuje i přiložené video. Nějaké fotky ze zákulisí tohoto natáčení můžete zhlédnout zde.

Chtěli byste jedno takové Ferrari také vlastnit? Není problém! Za mrzký peníz je dokonce „jedno skoro takové“ na prodej v České republice… :D

Štítky: , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru