Test Kia Sorento 1.6 T-GDi PHEV 4x4 | plug-in hybrid (2022)

Euro 7 si posvítí i na plug-in hybridy. Pokud nebudou mít dost energie v bateriích, ve městě se zastaví

Autor: Radim Plachý - Zdroj: Autocar - Foto: Pavel Srp - 16. 11. 2022


V minulém týdnu jsme se konečně mohli podívat na to, co se chystá pro novou emisní normu Euro 7. EU chce snížit emise u naftových motorů a kontrolovat emise u pneumatik a brzd, ale zaměří se také na elektromobilitu. Novinkou bude i to, že plug-in hybridy budou muset ve městě jezdit bezemisně, jinak se zastaví.

EU totiž chce, aby palubní systémy nových aut umožnily kdykoliv po dobu jejich životnosti měřit sledované hodnoty emisí v reálném čase. Auta tak budou muset mít ještě víc čidel, ale hlavně budou muset fungovat neustále. Budou také muset hlásit všechny změny a chyby v motoru, které by mohly zvyšovat emise. Upravovat nové motory a zvyšovat jim výkon? (Nejpozději) od roku 2025 nemožné! Úpravy motoru totiž zvyšovaly nejen výkon, ale také emise (CO2, ale i NOX, protože se s tím zvyšovala spotřeba paliva).

Nová emisní norma Euro 7 má začít platit 1. července 2025. A od tohoto data nejpozději budou auta sledována i podle GPS a toho, kde jezdí. Důraz bude kladen na města a další obydlené oblasti. V případě normy Euro 7G, která bude platit pro plug-in hybridy, se totiž auto musí ve městě přepnout na čistě elektrický provoz. Umožní vám ujet maximálně 5 kilometrů na spalovací motor a pokud nebudete mít dost energie v bateriích, prostě se zastaví. Nestane se tak ale naštěstí úplně zčista jasna. Auto vás bude muset upozornit.

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru