skoda_fabia_monte_carlo

Euro 7 bude prý znamenat konec nejmenších modelů Škoda. Hyundai ale nové generace modelů i10, i20 a i30 představí

Autor: Pavel Srp - Zdroj: ČTK, Autocar - Foto: Škoda - 8. 3. 2023


Kolem chystané emisní normy Euro 7 se vedou vášnivé debaty. Z automobilového průmyslu zaznívá, že půjde o konec malých aut, která budou cenově nesmyslně vysoko. O konci tří nejmenších škodovek mluví šéf škodováckých odborů Povšík, naproti tomu Hyundai potvrzuje příchod nových generací i10, i20 a i30.

V magazínu Škodovácký odborář se předseda podnikové rady Škody Jaroslav Povšík před několika týdny vyjádřil v tom smyslu, že nová emisní norma Euro 7 v takové podobě, v jaké aktuálně je, zabrání české značce vyrábět modely Fabia, Scala a Kamiq. Budou podle něj tak drahé, že se to nevyplatí. Škoda na toto téma před časem oznámila, že cena nejmenšího modelu by začínala nejméně kolem 450 tisíc korun, což je už pro zákazníky nepřijatelné. V současnosti začíná cena Škody Fabia na 369 900 Kč, Scaly na 459 900 Kč a Kamiqu na 479 900 Kč.

Povšík současně dodává, že Euro 7 se dotkne i také vývoje a homologace dalších komponentů důležitých pro provoz automobilů, jako jsou pneumatiky a brzdy. Nevylučuje ani ovlivnění takových věcí, jako je například náplň do klimatizace.

Premiér Petr Fiala věří, že norma Euro 7 nakonec nebude tak přísná. Proti se staví i ministr dopravy

Konec modelů to není ale jen v rámci velkého vykřičníku jako u Škody, ale naopak faktický. Nové generace totiž nedostanou například Fordy Fiesta a Focus, Kia Rio anebo Volkswagen Polo. Týkat se to ale prý nebude malých modelů Hyundai, protože nové generace i10, i20 i i30 by měly být představeny. V rozhovoru pro britský Autocar to řekl šéf evropského zastoupení korejské značky Michael Cole: „V současnosti se zamýšlíme nad tím, co se bude z dlouhodobého hlediska dít pod Konou. Zatím jsou modely i10, i20 a i30 stále v našich plánech, a to i v dalších generacích. Nechceme přijít o žádné zákazníky, takže musíme myslet i na ty, co si kupují i10, i20 a i30.“

Hyundai Kona představil Hyundai začátkem týdne v nové generaci jako elektromobil, ale se spalovacími motory přijde. Čistě elektrické modely ale budou i menší, právě velikosti trojice, o které píšeme v předchozí generaci. „Věřím, že existuje trh pod modelem Kona a možná i v tradičnějších karosářských verzích jako je například hatchback. Je to zatím spíše v našich úvahách v rámci dlouhodobé strategie, ale pro evropský trh o tom musíme uvažovat,“ říká Cole. Nejvíce nakonec bude opět záležet na ceně.

Štítky: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru