2020-Opel-Grandland-X-Hybrid4- (5)

Elektrifikace u PSA je tady! Opel představuje Grandland X plug-in hybrid s pohonem všech kol

Autor: Tisková zpráva - 14. 5. 2019


Opel bude elektrický! Německá automobilka pokračuje v implementaci tohoto klíčového prvku strategického plánu PACE! představením nové verze PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) modelu Grandland X. Jako vrcholný model SUV nabídky značky Opel (která obsahuje i modely Crossland X a Mokka X), kombinuje elegantní Grandland X Hybrid4 s pohonem všech kol a s volitelnou černou kapotou motoru výkon turbodmychadlem přeplňovaného zážehového čtyřválce o obejmu 1,6 l a dvou elektromotorů pro systémový výkon 221 kW/300 koní.

Předběžně určená hodnota spotřeby paliva podle WLTP1/NEDC2 (kombinovaná) činí jen 2,2 l/100 km a emise CO2 49 g/km. První plug-in hybrid značky Opel si budou již brzy moci objednávat i zákazníci v ČR, první objednané vozy dorazí začátkem roku 2020.

Grandland X Hybrid4 je prvním příspěvkem k elektrifikaci celého produktového portfolia německé automobilky Opel, která bude v horizontu roku 2024 nabízet elektrickou verzi v každé modelové řadě. Dalším krokem na této cestě bude uvedení plně elektrické verze modelu Corsa nové generace, která se na trhu objeví ještě letos.

V souladu s pozicí Opelu jako vzrušující a dostupné německé značky představuje nový špičkový model řady Grandland X nejaktuálnější úroveň pohonu plug-in hybrid. Systém pohonu Grandland X Hybrid4 tvoří:

  • Turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,6 l s přímým vstřikováním paliva, který disponuje výkonem 147 kW/200 koní, je certifikovaný podle normy WLTP, splňuje emisní normu Euro 6d-TEMP a je speciálně upravený pro hybridní systém pohonu.
  • Dva elektromotory o výkonu 80 kW/109 koní a li-ion vysokonapěťová (300 V) baterie o výkonu 13,2 kWh. Jeden elektromotor je uložený vpředu a je integrovaný do 8-stupňové automatické převodovky. Druhý elektromotor je spolu s invertorem a diferenciálem integrovaný do modulu zadní nápravy. Díky tomu může být výkon přenášen na všechny čtyři kola.

Spalovací motor pohání vůz ve středních a vyšších rychlostech, elektromotory zajišťují krátkodobý pohon v nízkých rychlostech. Při pohonu čistě na elektřinu má Opel Grandland X Hybrid4 dojezd až 50 km (podle metodiky WLTP), resp. až 60 km (podle metodiky NEDC). Výzkumné studie, uskutečněné v Německu, ukazují, že asi 80 procent všech každodenních jízd je kratších než 50 km (především jízdy do práce a zpět), takže tito zákazníci by mohli teoreticky během pracovního týdne jezdit s vozem Grandland X Hybrid4 zcela bez lokálních emisí.

Opel hlásí, že plán PACE! funguje. Prý bude ziskový, elektrifikovaný a globální

Grandland X Hybrid4 má čtyři jízdní režimy – elektrický, hybridní, AWD (4×4) a sportovní. Řidič tak může přizpůsobit charakteristiku vozu svým preferencím nebo specifickým jízdním podmínkám. Například v hybridním režimu vůz automaticky volí nejefektivnější způsob pohonu. Elektrický režim umožňuje jízdu výlučně s elektrickým pohonem – například v městských centrech. Režim AWD aktivuje elektromotor pohánějící zadní kola, takže vůz má maximální trakci na jakémkoli povrchu.

Grandland X Hybrid4 dokumentuje také to, jak Opel vždy dbá na potřeby zákazníků: Například zásuvka pro dobíjení baterie pomocí integrované nabíječky vozu o výkonu 3,3 kW (na přání 6,6 kW) je pohodlně umístěná na opačné straně, než je víko hrdla palivové nádrže. Trakční baterie jsou umístěny pod zadními sedadly, takže vůbec neubírají z vnitřního prostoru pro cestující ani zavazadla.

Protože elektrická energie je levnější než benzin, zákazníci mohou častým pohonem na elektřinu šetřit provozní náklady. Doba nabíjení baterií závisí na druhu použité nabíječky. Kromě kabelu, kterým je možné vůz dobíjet z běžné domovní sítě, dodává Opel k vozu také kabely pro dobíjení z veřejných nabíjecích stojanů, resp. z domácí nástěnné nabíjecí stanice (wallbox). Při použití nástěnné nabíječky o výkonu 7,4 kW se baterie zcela nabíjí jen za 1 hodinu a 50 minut.

Pro zajištění vysokého komfortu při jízdě na elektrický pohon dostal Grandland X Hybrid4 některé specifické prvky, jako je např. elektrický kompresor klimatizace nebo elektrické vytápění.

Pro zvýšení pohodlí řidiče při nabíjení může majitel Grandlandu X Hybrid4 využívat služby „Free2Move“, což je značka mobility koncernu PSA. Nabídka obsahuje nabíjecí kartu, která umožňuje přístup k více než 85 000 nabíjecím stanicím v Evropě a plánovač cest, který doporučí nejvhodnější trasu při zohlednění aktuálního dojezdu a umístění nabíjecích stanic podél trasy. On-line navigace infotainmentu Navi 5.0 IntelliLink umožňuje vyhledávání optimálních tras a navádění ke zvoleným nabíjecím stanicím.

Pro Grandland X Hybrid4 budou k dispozici také nové telematické služby Opel Connect. Ty zahrnují užitečné funkce, jako je např. navigace s dopravnými informacemi v reálném čase, kontrolu stavu vozu pomocí aplikace a přímé spojení s dispečinkem asistenční resp. záchranné služby s funkcí nouzového volání. Pokud se např. při nehodě aktivují airbagy a předpínače bezpečnostních pásů, systém automaticky aktivuje telefonické spojení se záchranným dispečinkem a odešle údaje o poloze vozidla. Řidič může navázat spojení i manuálně pouhým stlačením červeného tlačítka.

2020-Opel-Grandland-X-Hybrid4- (8)

Ovládání jedním pedálem: Zpomalování pomocí akcelerátoru

Nový Grandland X Hybrid4 je vybavený brzdovou soustavou s funkcí rekuperace, která při zpomalování a brzdění přeměňuje kinetickou energii vozu na elektrickou energii pro dobíjení baterií. V případě vozu s konvenční brzdovou soustavou se kinetická energie vozu třením brzdového obložení o brzdové kotouče přeměňuje na teplo. V případě brzdové soustavy s rekuperací funguje elektromotor při zpomalování a brzdění jako generátor a dobíjí baterie. Rekuperace prodlužuje dojezd Grandlandu X Hybrid4 v průměru o 10 procent.

Řidič může přepínačem měnit režim rekuperace. Přepnutím do stavu „Regeneration on Demand“ se dosáhne maximálně intenzivní rekuperace. V tomto režimu je brzdný moment elektromotoru taký velký, že řidič v běžném provozu pro úplné zastavení vozu vůbec nemusí použít brzdový pedál. Opel Grandland X Hybrid4 se tak dá ovládat jen prostřednictvím pedálu akcelerátoru (ovládání jediným pedálem).

Nový Grandland X Hybrid4 představuje předvoj nové generace elektrifikovaných vozů značky Opel. Elektromobil Ampera-e zůstává v nabídce na vybraných trzích, Opel však v nejbližších 20 měsících uvede na trh hned čtyři verze nových modelů s plně elektrickým pohonem. Bude to Corsa nové generace, Zafira Life, Vivaro nové generace v užitkové verzi a nástupce modelu Mokka X.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru