2018_FORD_TRANSIT_GRAPHIC_3

Díky technickým řešením z leteckého průmyslu má nový Ford Transit až o 80 kg vyšší užitečné zatížení

Autor: Tisková zpráva - 3. 5. 2019


Nový Ford Transit nabídne provozovatelům užitkových vozů nejen lepší konektivitu a nižší spotřebu, ale také až o 80 kg vyšší užitečné zatížení. Jde o výsledek komplexního programu snižování hmotnosti.

Jako vůbec první užitkový automobil nabízený na evropském trhu má nový Transit hliníkovou kapotu motorového prostoru. Dalšími novinkami jsou pevná kompozitová přepážka mezi kabinou a prostorem pro náklad nebo kola vyráběná novým technologickým postupem. Ve vývojovém procesu Ford využil pokročilé technologie počítačové konstrukce, jež se obvykle používají spíše v leteckém průmyslu.

Nižší provozní hmotnost při zachování celkové hmotnosti vozu znamená pro zákazníky vyšší užitečné zatížení. Například nový Transit s celkovou přípustnou hmotností 3500 kg s pohonem zadních kol, dlouhým rozvorem a střední výškou střechy váží o 80 kg méně než ekvivalentní verze dosavadního modelu. V případě dodávky s pohonem předních kol činí hmotnostní úspora 48 kg.

„Užitečné zatížení má pro firmy zásadní význam. Nižší hmotnost se odráží také v menší spotřebě a v nižších emisích CO2, takže celý vývojový tým Fordu Transit pracoval na tom, abychom dosáhli stanoveného cíle snížení hmotnosti při zachování robustnosti a spolehlivosti,“ řekl Michael McDonagh, globální šéfkonstruktér řady Transit.

Ke zvýšení produktivity nového Transitu přispívá také zdokonalená paleta vznětových motorů 2.0 EcoBlue, které jsou až o sedm procent úspornější – hodnoty emisí CO2 začínají na 156 g/km. Nabídku rozšiřuje nová motorizace o výkonu 136 kW/185 koní a později přibude i nová desetistupňová samočinná převodovka pro vozy s pohonem zadních kol. Model EcoBlue Hybrid se 48V mild-hybridní hnací soustavou přináší snížení spotřeby paliva v městském provozu o dalších osm procent.

Ford je nejprodávanější značkou užitkových automobilů v Evropě. Řada Ford Transit zaznamenala v prvním čtvrtletí 2019 meziroční navýšení počtu prodaných vozů o 11,8 procenta, na 81 700 vozů. V roce 2018 prodal Ford na dvaceti hlavních evropských trzích celkem 380 900 užitkových vozů. Ve srovnání s rokem 2017 to znamená nárůst o více než osm procent.

Vyšší nosnost díky hmotnostní optimalizaci

Díky komplexnímu přístupu k odlehčování konstrukce získávají provozovatelé Transitu výhodu vyššího užitečného zatížení při zachování spolehlivosti a současném rozšíření výbavy o nejmodernější asistenční a bezpečnostní systémy.

Konstruktéři postupovali metodou drobných krůčků. Pomocí CAD softwaru z leteckého průmyslu optimalizovali stovky jednotlivých součástí. V některých případech činila úspora hmotnosti méně než půl kilogramu. V součtu to ale dává snížení hmotnosti celého vozu až o 80 kg oproti ekvivalentní specifikaci předchozího modelu.

Hliníková kapota nového Transitu je o 5,4 kg lehčí než ocelová. V rozsahu teplot -30 °C až +80 °C přitom v testech prokázala stejnou odolnost vůči promáčknutí.

Výrazné úspory 14,7 kg se podařilo dosáhnout přepracováním konstrukce zadní nápravy modelů s pohonem zadních kol. Novinku reprezentuje také přepážka mezi kabinou a nákladovým prostorem z lehkého a pevného kompozitu. Oproti ocelové je o 4,4 kg lehčí.

Ocelová kola nového Transitu se vyrábějí novou metodou, při níž se spotřebuje méně materiálu a výsledný výrobek je pevnější. Na všech pěti kolech (včetně rezervního) se díky tomu v součtu ušetří 5,5 kg.

Nižší spotřeba. Větší výběr

Na snížení spotřeby nového Transitu se vedle nižší hmotnosti podílí rovněž zdokonalená řada vznětových motorů 2.0 EcoBlue, zavedení elektromechanického posilovače řízení, použití pneumatik se sníženým valivým odporem i různá aerodynamická vylepšení.

Součástí sériové výbavy je funkce Auto Start-Stop. Řidiči mohou využívat rovněž novou funkci EcoGuide, jež na základě údajů z navigačního systému poskytuje doporučení, jak dosáhnout co nejnižší spotřeby.

Ford nedávno oznámil, že od roku 2021 zařadí do nabídky nový Transit s plně elektrickým pohonem.

Ford testuje na prototypu elektrického Transitu technologie prodlužující dojezd

Atraktivnější design, inteligentnější technologie

Exteriér nového Fordu Transit se vyznačuje vyšším, asertivnějším designem třílištové mřížky a upraveným vzhledem spodních partií. Zcela nový interiér přináší více stylu, praktičnosti i komfortu. Nechybí komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 s hlasovým i dotykovým ovládáním.

Transit je již dlouho proslulý kultivovaným jízdním projevem, který nemá daleko k osobním automobilům. Tuto jeho vlastnost ještě zvýrazňuje zavedení elektromechanického posilovače řízení. Výsledkem jsou menší ovládací síly, zejména při parkování a manévrování. Elektromechanické řízení je také nezbytným technickým předpokladem k rozšíření nabídky asistenčních systémů o aktivní parkovací asistent a o systém vedení vozu v jízdním pruhu.

Novinkou pro Transit jsou rovněž přepínatelné jízdní režimy: Eco, Kluzký povrch, Bláto (ve vozech s pohonem všech kol) a Jízda s přívěsem.

Komplexní soustava pokročilých asistenčních technologií zmenšuje úroveň stresu a únavy, jíž je řidič za volantem vystaven. Pomáhá také předcházet nehodám, popřípadě zmírňovat jejich následky. Patří k nim:

  • Systém hlídání mrtvých úhlů s podporou jízdy s přívěsem
  • Inteligentní adaptivní tempomat
  • Rozšířený systém vedení v jízdním pruhu
  • Předkolizní asistent s detekcí chodců

Při manévrování a parkování v nepřehledných místech může řidič využít pomoc širokoúhlých kamer vpředu i vzadu, horní parkovací kamery, parkovacích senzorů, asistentu vyparkování nebo systému upozornění na blížící se vozidla při couvání do silnice.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru