Test Dacia Sandero Stepway TCe 110 (2023)

Dacia Sandero: Jaké je tajemství úspěchu nejprodávanějšího auta v Evropě

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: Dacia - Foto: Pavel Srp - 3. 3. 2023


Dacia Sandero, která je od roku 2017 nejprodávanějším vozem u soukromých zákazníků v Evropě, poznamenala svou éru mimořádným obchodním úspěchem. Po třech generacích a stále rostoucí popularitě získal tento model na automobilovém trhu status ikony. Jaké je tedy tajemství jeho úspěchu? Samozřejmě mimořádně atraktivní cena, ale také moderní design, který v sobě spojuje robustnost, kvalitu a modernost spolu s chytrými řešeními, jež často představilo jako první. Objevte genialitu tohoto modelu přímo teď!

Možnost vybrat si nový vůz za rozumnou cenu a s duchem, který vás zaveze kamkoli, i napříč tou nejhorší cestou; užít si jízdu po městě nebo na venkově sami, s doprovodem nebo s celou rodinou, a to stejným vozem: Dacia Sandero splní všechny vaše potřeby a přání. Je to víc než jen vůz, je to ikonický hráč na trhu, který je od roku 2017 každoročně první volbou soukromých zákazníků v Evropě.

Jak se tedy tomuto modelu, který se objevil v roce 2008, podařilo během tří generací přilákat všechny tyto kupující s velmi odlišnými profily (2,6 milionu prodaných vozů!), aniž by se změnily jeho základní hodnoty?

První krůček k „outdooru“

Nejprve se vraťme trochu zpět, abychom pochopili počátky úspěšného příběhu modelu Sandero. Po modelu Logan z roku 2004 se Dacia rozhodla v roce 2008 uvést na trh další revoluční model: Sandero, robustní a agilní městský vůz pro všechny. O rok později se na silnice dostala verze Stepway, která ohlásila první kroky značky na trhu s outdoorovými vozy. Díky svým velkorysým rozměrům, vysoké světlé výšce, praktickému designu a vždy přijatelné ceně si získal srdce „chytrých“ zákazníků a díky speciálnímu ocenění nových bezpečnostních prvků, se model Sandero stal od roku 2017 nejprodávanějším vozem na evropském trhu pro soukromé zákazníky.

V roce 2021 pokračoval úspěšný příběh třetí generace modelu Sandero, jehož atraktivitu umocňuje odvážnější a modernější design ve spojení s chytrou a inovativní výbavou – zkrátka ještě „více cool“, a přitom stále velmi dostupný.

„Uvedení modelu Sandero na trh bylo pro značku obrovským krokem a umožnilo Dacii skutečně se rozjet. Je to ikonický, přímo kultovní model, který si zachovává čistotu designu a zároveň je s každou další generací atraktivnější, robustnější a asertivnější,“ říká David Durand, ředitel designu Dacia.

Verze Stepway předčila všechna očekávání. Všestranný, praktičtější než tradiční městský vůz pro výlety do terénu, ale méně objemný než SUV, oslovil všechny kategorie zákazníků. Dnes tvoří verze Stepway 66 % prodejů modelu Sandero.

Od uvedení modelu Sandero na trh se prodalo celkem 2,6 milionu vozů, přičemž se vystřídaly tři generace. Jeho pět největších trhů v Evropě tvoří Francie, Německo, Itálie, Španělsko a Velká Británie a 42 % prodaných vozů dnes pohání ekologické dvoupalivové motory na benzin a LPG. A malé výrobní tajemství: Dacia Sandero se vyrábí ve třech továrnách na čtyřech linkách. Každou minutu sjede z linky jeden vůz.

Test Dacia Sandero Stepway TCe 110 (2023)

Průkopník chytrých řešení

Tento úspěch však není dílem náhody. Když se šéfové konstrukce, designu a produktů ve společnosti Dacia rozhodnou přijít s novým modelem, aniž by změnili DNA, díky kterému je značka tak úspěšná, sledují všechny možnosti. Všechna řešení jsou podrobena zkoumání, aby se našlo to, které nejlépe splňuje očekávání zákazníků, tj. to nejpraktičtější za nejpřijatelnější cenu. Níže uvádíme deset příkladů „design-to-cost“ a chytrých řešení, která přispěla k pověsti modelu a jeho obchodnímu úspěchu.

  • Modulární střešní nosiče – chytrá inovace, která využívá know-how značky Dacia! Stačí upravit upevnění a otočit z podélných na příčné tyče. Není třeba kupovat druhou sadu příčníkůk pro uložení střešního boxu, jízdních kol nebo lyží. Tato inovace se v nabídce značky Dacia poprvé objevila u třetí generace modelu Sandero Stepway a poté byla nasazena i u dalších modelů.
  • Systém Media Control – který umožňuje používat vlastní chytrý telefon jako multimediální obrazovku ve voze, a to díky vývoji chytrého řešení: dokovací stanice integrované přímo do palubní desky, koncipované od počátku projektu.
  • Jednoduchá a praktická přístrojová deska – která je vybavená prvkem, který představuje obrovský designový rozdíl: textilním pásem integrovaným po celé délce zóny, který je viditelný i hmatatelný. Zákazník tak získává atraktivní interiér, aniž by musel platit za drahé materiály.
  • Střešní okno – které bylo do modelové řady Sandero přidáno pro třetí generaci.
  • Obývatelnost a pohodlí – Tato dvě slova definují každou generaci modelu Sandero. V nejnovějším modelu nabízí o 40 mm zvětšený prostor pro kolena pro větší pohodlí cestujících na zadních sedadlech.
  • Univerzální design – Jak se přizpůsobit potřebám a životním podmínkám zákazníků ve 44 zemích s ohledem na národní legislativu, stav silnic a způsoby cestování? Ve společnosti Dacia se vše podrobně analyzuje. Například 16palcové pneumatiky zůstaly ve všech třech generacích nezměněny, aby splňovaly požadavky všech trhů, kde Dacia působí.
  • Kliky dveří – Aby nová generace modelu Sandero udržela krok s dobou, bylo důležité, aby nabídla modernější kliky dveří, které lépe odpovídají novému designu. Individuální přístup přiměl naše inženýry k nalezení nejlepšího řešení: moderní design na vnější straně a jednoduchý, mechanický mechanismus na vnitřní straně. U tohoto modelu je také anténa umístěna v zadní části vozu, což je poprvé, protože u předchozích generací je umístěna v přední části vozu.
  • Možnosti přizpůsobené všem vkusům – Zákazníci modelu Sandero nejsou všichni stejní, ale sdílejí univerzální přání: vlastnit vůz, který splňuje jejich základní potřeby. S třetí generací nabízí Sandero řadu speciálních možností: elektronickou ruční brzdu, střešní okno nebo specifické čalounění atd.
  • Univerzální zákazníci, hrdě Dacia! Co kdyby nejambicióznějším úkolem bylo udržet si své zákazníky, naslouchat jim, inovovat a pokračovat v dobývání trhu, aniž byste změnili DNA svých vozů? Výzva, se kterou se naši inženýři, designéři a produktoví šéfové úspěšně vypořádali, protože zákazníci vozů Sandero jsou velmi různorodí, ale mají přinejmenším jedno společné: jsou hrdí na to, že vlastní vůz Dacia! Čísla mluví sama za sebe:
    • Ve Francii je 15 % kupujících vozů Sandero mladších 40 let.
    • Kupující nové generace vozů Dacia Sandero jsou v průměru o tři roky mladší než kupující dřívější generace.
    • Ve Španělsku je Sandero prvním novým vozem, který si pořizuje téměř každý desátý kupující.
    • 64 % zákazníků si kupuje Sandero kvůli ceně, 22 % kvůli designu a 18 % z loajality ke značce.
    • V Evropě 44 % lidí, kteří si kupují novou verzi modelu Dacia Sandero, ji označuje za stylovou, oproti 20 % lidí, kteří si koupili dřívější verzi, když se objevila na trhu.
    • 39 % kupujících modelu Sandero žije na venkově, 37 % v malém městě, 10 % ve středně velkém/velkém městě a 10 % na předměstí.
Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru