2021-Dacia_Bigster_Concept- (1)

Dacia Duster nové generace byla vyfocena v rámci předsériového testování už ve své karoserii

Autor: Pavel Srp - Zdroj: facebook.com - Foto: Dacia - 14. 3. 2023


Dacia Duster nové generace bude představena v příštím roce a testovací prototypy už začínají vyrážet na silnice. Velmi zamaskované auto bylo zachyceno na silnici a ukazuje, že nová generace oblíbeného SUV bude poměrně velká.

Třetí generaci modelu Dacia Duster bude představena v roce 2024 a bude stát na podvozkové platformě CMF-B LS koncernu Renault. Jde o platformu, na které dnes stojí prakticky téměř celá modelová řada značek Renault i Dacia, včetně modelů Sandero nebo Jogger. Jenže s tím souvisí několik faktů, přičemž jedním z nich je to, že žádné z aut, které tuto platformu využívá, nemá pohon všech čtyř kol. Jak to se čtyřkolkou bude nebo nebude, to je zatím pouze v rovině spekulací.

Co ale víme je to, že v nabídce už nebude naftový motor, ale jen benzinový, případně kombinace benzinového a LPG a hybridní verze, kterou převezme z modelů Renault Clio E-Tech hybrid, respektive Arkana E-Tech hybrid a podobně. Otazník ale zatím panuje nad použitím spalovacího motoru. Zatím oficiálně nevíme, zda Dacia využije pohonnou jednotku s atmosférickým čtyřválcem 1,6 SCe jako u současné generace, případně pod kapotu nového Dusteru nainstaluje už tu s novým spalovacím motorem 1,8 SCe.

Dalším motorem by měl být tříválec 1,2 TCe, což bude zcela nový mild-hybridní motor se 48V technologií. Ten bude dostupný nejen s pohonem na benzin, ale i jako kombinace benzinu a LPG. Na výběr má být také mezi manuální převodovkou a automatem, který by měl být dostupný výhradně pro nejvýkonnější benzinovou motorizaci TCe 150. 

Design nového Dusteru by měl vycházet z dříve představeného konceptu Dacia Bigster (viz úvodní foto). Jeho sériová verze by měla být představena také v příštím roce a měl by vycházet právě z nového Dusteru. Oproti němu by ale měl být ještě větší – hlavně do délky – a nabídnout až sedmimístné provedení. Půjde o dosud nejdražší model rumunského výrobce, jehož cena by se už měla pohybovat kolem jednoho milionu korun.

Štítky: , , , , , ,

5 názorů na “Dacia Duster nové generace byla vyfocena v rámci předsériového testování už ve své karoserii”

  1. Kcel by som sa ich opýtať prečo vymýšľajú doslova niekedy hlúposti. A prečo pchajú do Dusterov motory 1,2.l.keď je na to auto slabý. Pomer váha výkon tu nesedí, včetne zaťaženia. Ja vlastním Duster1, 6 16v. 77kw.nie je to zlý motor ale tá spotreba. Nech robím čokoľvek málokedy to klesne pod 8.l.je to benzín. A v teréne ani nechcem napísať. Prečo sa nevenujú vývojári Dacie takýmto problémom ale vymýšľajú hlúposti. Prečo rušia to čo bolo dobré. A karoséria ešte nigdy auto do kopca neťahála. S pozdravom Ľúbo.

    1. Dobrý den. Proč do toho nedávají normální motor se ví. A vývojáři za to nemohou. Je to kvůli předpisům EU a emisním pokutám. Pokud by do toho daly třeba dvoulitr diesel který by už odpovídal tomuto autu tak emisní pokuta na jedno takové auto je 450 000 korun. Tím se to auto stává za ty peníze neprodejné pokud k normální ceně připočtete tu pokutu. Já jen nechápu myšlení té EU. Pokud by tam byl moderní diesel s minimálními emisemi a odhaduji spotřebou cca 6 litrů nafty tak je to méně emisí než malý motor se spotřebou 8 litrů benzínu protože mu musíte šlapat na krk aby to trochu jelo. O poruchovosti malého motoru který to logicky nemůže vydržet ani nemluvím. Dávají do takových aut i litrové tříválce. Je to proto že cílová skupina na tyto auta jsou lidé kteří ročně najedou cca 5tisíc kilometrů. Ty motory vydrží cca 50-60 tisíc km. Pak jdou do kopru ale tihle lidé ho mají při tomhle nájezdu 10-12 let než přijde nějaký problém.

    2. No protože je nezajímá terén je to jenom marketingový tah. Hodně ,,SUV“ sou jenom predohraby. A vesměs to dělají proto že SUV je in ale z hlediska užitnosti v terénu je to o ničem. Sice Dacia Duster má aspoň krátkou jedničku takže není tak rychlá ale benzín asi moc do terénu není. A i vzhledově je vidět že to má být auto spíš na pohled aby se líbilo na cestě…..

  2. Jestli to myslí tak že na každé kolo bude jeden motor 1.2 tak si myslím že je to plýtvání. Kdyby do toho daly normální třílitr diesel tak by stačil jen jeden a vydržel by milion kilometrů. Pokud mají na mysli jeden tříválcovej motor 1.2 na celé auto, což se mi ale nezdá protože to je z logiky věci blbost tak nevím kdo si to koupí. Leda kolotočáři na autodrom.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru