Citroën slaví 100. výročí svého založení sběratelskou edicí svých modelů

Autor: Tisková zpráva - 6. 6. 2019


Značka Citroën, která se opírá o více než 100 let kreativity a kvality, si vždy cenila svého historického dědictví, a přitom dokázala převracet zažité principy a přístup k automobilu. Pro oslavu svého 100. výročí odhalila v lednu 2019 sběratelskou edici „Origins“ zahrnující několik vozů současné modelové řady (podle dostupnosti na daném trhu): C1, C3, kompaktní SUV C3 Aircross, C4 Cactus a C4/Grand C4 SpaceTourer. Každý z těchto 6 modelů je nositelem produktové identity Citroën, nabízí výrazný styl a ztělesňuje program Citroën Advanced Comfort.

Jedinečná personalizace

Všechny zástupce sběratelské edice Origins, tedy městské vozy C1 a C3, kompaktní SUV C3 Aircross, hatchback Nový C4 Cactus i MPV C4/Grand C4 SpaceTourer, spojuje stejné pojetí barev a materiálů odkazující na minulost a důraz na propracovanou exkluzivní personalizaci exteriéru i interiéru!

Každý ze 6 vozů edice Origins je rozpoznatelný na první pohled podle specifického zpracování:

  • všechny jsou v nabídce v několika střídmě elegantních odstínech karoserie: Bílá, Černá, Šedá
  • zákazník si může zvolit i dvoubarevnou kombinaci s černou střechou (u vozů C1, C3, SUV C3 Aircross, C4 SpaceTourer)
  • vozy sběratelská edice lze rozpoznat i díky grafickým prvkům personalizace exteriéru,které jsou vyvedeny v bronzovém odstínu odkazujícím na původní šípové ozubení, a tedy na historii značky

Citroen-C4-Grand-Origins

Tyto prvky nalezneme:

  • na lepicích fóliích na zpětných zrcátkách a na zadním postranním okénku společně s ozdobnými lištami (kromě vozů C-Elysée a C4/Grand C4 SpaceTourer)
  • na přelepce na víku zavazadlového prostoru (u všech modelů)
  • na specifickém ozdobném pásu na střeše (u vozu C3)
  • v balíčku Color Bronze, který zahrnuje lištu kolem mlhových světlometů a kolem prvků Airbump (C3, C4 Cactus), lištu kolem světlometů (C3 Aircross) či barevné středy kol (C1)
  • na nálepce „Origins since 1919“ umístěné na předních dveřích všech modelů

Mezi další rozlišující prvek patří zatmavená skla a okno víka zavazadlového prostoru a litá kola BLACK (kromě vozů C4/Grand C4 SpaceTourer).

Vozy edice Origins se odlišují i specifickým stylem interiéru:

  • dobře vyvážený styl interiéru nabízí: šedě melírované látkové čalounění s prošitím Gold a znakem „Origins“ (vozy C3, SUV C3 Aircross a C4 Cactus), pás na palubní desce z termoplastu TEP Mistral s prošitím Gold (C3) a specifickými koberečky vpředu i vzadu

Citroen-C3-Origins

Moderní výbava zajišťující komfort a bezpečnost inspirovaná potřebami zákazníků: pro český trh

C3 ve sběratelské edici Origins: víceúčelový městský vůz na bázi verze FEEL získal bohatší výbavu, jako je zadní parkovací asistent, CITROËN Connect Rádio AM/FM (6x repro) – dotykový 7″ displej + konektor USB + Hands free Bluetooth + Mirror Screen, paket Viditelnost který zahrnuje automatické stěrače s dešťovým senzorem, samočinné rozsvícení světel za snížené viditelnosti, přední mlhové světlomety, funkce „Guide Me Home“, přední mlhové světlomety, ocelové disky kol R16 “ Steel & Style 3D“, Airbump černý a paket Bi-Color.

SUV C3 AIRCROSS Origins ve sběratelské edici Origins: kompaktní SUV, které je výjimečně pohodlné při jízdě na delších trasách i ve městě, rozšiřuje výbavu FEEL o paket Automatická klimatizace, který zahrnuje automatickou klimatizaci, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, automatické stěrače s dešťovým senzorem, přední mlhová světla integrovaná v předních světlometech. Dále pak navíc zahrnuje elektricky ovládaná okna předních dveří se sekvenčním ovládáním a ochranou proti přiskřípnutí, elektricky ovládaná okna zadních dveří se sekvenčním ovládáním při stažení okna a ochranou proti přiskřípnutí, elektricky vyhřívaná, ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, osvětlení nástupního prostoru, paket Bi-Color, zadní parkovací asistent a loketní opěrku sedadla řidiče.

Nový hatchback C4 Cactus ve sběratelské edici Origins: tento nesmírně komfortní hatchback vycházející z verze výbavy Feel k ní přidává: funkci Mirror Screen, sedadla Advanced Comfort, paket Automatic který zahrnuje automatickou klimatizaci, samočinné rozsvícení světel za snížené viditelnosti, automatické stěrače s dešťovým senzorem, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, paket styl Color Bronze, zadní parkovací asistent a hliníkové disky kol „Cross“ R1.

Náhled do historie

Průřezová sběratelská edice „Origins“ je pro Citroën příležitostí, jak při oslavě 100. výročí odvážné a inovativní značky připomenout největší úspěchy a milníky její historie, od roku 1919 do dnešních dnů. Značka se proto rozhodla fotograficky propojit každý model sběratelské edice s jedním legendárním modelem Citroën, s nímž sdílí některý společný rys. Historické modely si lze prohlédnout nebo připomenout na stránkách www.citroenorigins.cz

C1 a 2 CV: 100 let mrštnosti

Městský vůz Citroën C1, kterého se od roku 2005, kdy byl uveden na trh, prodalo více než 1 milionu kusů, v sobě spojuje svěžest a optimismus. Vůz, který hraje klíčovou roli v dostupné městské mobilitě, nyní vylepšil svou nabídku odstínů, materiálů i technologické výbavy a posílil tak svou atraktivitu. Citroën C1, který se inspiroval svými zákazníky a jejich životním stylem, jim usnadňuje každodenní život, ať už ve verzi hatchbacku, či ve verzi se stahovací střechou. Mrštný a praktický vůz je díky svým kompaktním rozměrům a snadné ovladatelnosti ideální pro jízdu v městském provozu.

Je tedy velmi snadné najít historickou paralelu s jiným legendárním vozem, který byl také velmi mrštný, a to s modelem 2 CV z 50. let, který byl symbolem svobody. Koncepce „velmi malého auta“ (Toute Petite Voiture) přezdívaného také „deštník se 4 koly“, které bude schopné „převézt košík vajec přes pole, aniž by se jediné rozbilo“ – to byly v roce 1936 zadávací podmínky modelu 2 CV, který se na trhu v definitivní verzi objevil až na pařížském autosalonu v roce 1948 pod označením 2 CV. Tato legenda oslavila v loňském roce 70. narozeniny a má tak za sebou rekordní životnost, do července 1990 se prodalo více než 5 milionů kusů.

Citroen-2cv

C3 a Traction Avant: 100 let personalizace

Multifunkční barevný sedan Citroën C3 je bestsellerem značky, kterého se již prodalo více než 470 000 kusů a odlišuje se jedinečným tvarem, nekompromisním komfortem a technologiemi usnadňujícími každodenní život. Jeho další atraktivitou je jeho potenciál personalizace, díky 3 odstínům střechy nabízí 36 možných kombinací exteriéru. V nabídce jsou 4 styly interiéru, aby se každý mohl vybrat auto, které se mu podobá.

Již ve 30. letech bylo možné si zvolit „řídicí“ kola vozu Traction Avant v červené, žluté nebo zelené barvě. Jiným případem byl vůz Ami 6, který měl v nabídce grafické interiéry se slavným motivem cesmínového listu v oříškově hnědé, modré, červené nebo olivově zelené. Objevily se i limitované série, které byly zárukou exkluzivity z hlediska úprav podle vkusu zákazníků, příkladem byl ve své době model 2 CV Spot (s oranžovobílou pruhovanou karosérií), 2 CV Charleston (v černočervené nebo černožluté verzi), dále třeba v 80. a 90. letech AX KWAY a jeho následovník SAXO.

Citroen-Traction-Avant

C4 Cactus a GS: 100 let komfortu

Nový hatchback C4 Cactus, který již téměř rok přináší do segmentu kompaktních hatchbacků závan svěžesti a originality, neboť v sobě spojuje jedinečný charakter modelu C4 Cactus s příkladným komfortem modelu C4, ztělesňuje sám o sobě program Citroën Advanced Comfort. Vůbec poprvé v Evropě nabízí odpružení podvozku s tlumiči s hydraulickými dorazy (Progressive Hybraulic Cushions) a sedadla Advanced Comfort, takže i běžní motoristé mohou zažít dojem jízdy „na létajícím koberci“.

C4 Cactus tak v současnosti veřejnosti přináší možnost zažít cestování jako v bavlnce, zatímco v 70. letech byl v této oblasti referencí Citroën GS. Právě u něj se poprvé objevilo hydropneumatické odpružení, byl moderní svým stylem a inteligentní svou odvážnou technologii, v roce 1971 ostatně získal cenu Auto roku. Sám navázal na komfort legendární DS z roku 1955, přezdívané královna silnic, a na jejího předchůdce, model Traction Avant.

Citroen-GS

C3 Aircross a polopásové vozidlo: 100 let dobrodružství

Kompaktní SUV C3 Aircross, z něhož čiší síla a svěžest, se cítí dobře ve městě i mimo něj. C3 Aircross přináší milovníkům dobrodružství nový zážitek díky svému charakteru SUV a technologii Grip Control (spojenou se systémem Hill Assist Descent), která zajišťuje dobrou přilnavost za všech podmínek (písek, sníh…). Vůz, který nastavil ve světě kompaktních SUV novou laťku z hlediska komfortu, uživatelských podmínek a života na palubě, potvrzuje svou obchodní dynamiku, neboť od uvedení na trh v říjnu 2017 již registruje více než 140 000 objednávek.

Dobrodružný duch vozu C3 Aircross je součástí DNA značky. Pro celá 20. léta minulého století byla typická touha po dobrodružství. V roce 1922 byl polopásový Citroën B2 ve verzi K1 nazývaný „Zlatý skarabeus“ jedním z prvních 5 motorizovaných vozidel v historii, které v roce přejely 3 500 km dlouhou trasu přes Saharu. André Citroën tak organizací této průkopnické expedice dokázal celému světu spolehlivost vozů své značky. Tato cesta byla předzvěstí slavné Černé a Žluté expedice Citroën, které následovaly v letech 1924 a 1931.

citroen-rekonstrukce-pasovy-stroj- (2)

C4/Grand C4 Spacetourer a C4F: 100 let rodinného cestování

Nové obchodní označení „SpaceTourer“ namísto předchozího „Picasso“ se týká 2 tvarů MPV C4 a Grand C4. Tyto vozy jsou symbolem důmyslnosti a dobrodružství, dokáží pohodlně přepravovat 5 až 7 osob v jedinečném komfortu, nabízejí moderní design a technologie a motory nejnovější generace.

Vozy C4 SpaceTourer a Grand C4 SpaceTourer využívají know-how Citroën z hlediska prostornosti interiéru a modularity, ovšem již na konci 20. let minulého století prokázal praktičnost model Citroën C4 F. Rodinný vůz par excellence nabídl 5 sedadel a odnímatelnou zadní sedačku a rovněž dvoukřídlé dveří zavazadlového prostoru. Na konci 90. let se předchůdce vozu C4 Picasso, model Xsara Picasso se 3 zadními identickými sedadly, prezentoval jako první kompaktní MPV značky Citroën. O dva roky dříve, v roce 1996, vytvořil model Berlingo Multispace segment „ludospace“ a získal si velkou oblibu u zákazníků z řad rodin.

Citroen-C4F

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru