Citroën oslaví v roce 2019 své 100leté výročí. Co si na oslavy přichystal?

Autor: Tisková zpráva - 11. 1. 2019


Rok 2019 sice teprve začal, ale Citroën se na něj v zákulisí připravuje již celé měsíce. Důvodem je blížící se stoleté výročí jeho existence! Při přípravě oslav tohoto výjimečného výročí si organizátoři položili jednoduchou otázku: jak by asi chtěl zakladatel značky André Citroën sám oslavit 100 let své značky? Není pochyb o tom, že tento vizionář a vynálezce moderní komunikace (osvětlení Eiffelovky, průkopnické výpravy atd.) by si nepřál žádné běžné oslavy… Celý rok 2019 tak bude protkán akcemi a oslavami s mezinárodním rozměrem.

Pojďme se podívat, co všechno odvážná koncepce nabízí:

Citroën bude svých 100 let existence slavit po celém světě a po celý rok 2019:

100 let značky, která je „INSPIRED BY YOU“

Citroën oslavuje 100 let značky, která je skutečně „people minded brand“, značky, která se vždy inspirovala lidmi a jejich způsobem života.

RETROMOBILE 2019 (6.–10. února, Paříž, výstaviště Porte de Versailles)

Na toto oblíbené setkání milovníku automobilové historie Citroën připravil speciální stánek oslavující 100 let značky. Na ploše 1 200 m2 bude vystaveno 30 legendárních modelů rozdělených do 3 skupin:

  • 10 sériových vozů: Type A 10 HP, C3 5 HP, Traction Avant, Type H, 2 CV, DS 21 Pallas, Méhari, CX 25 Prestige, C6, Nové SUV C5 Aircross
  • 10 koncepčních vozů: C10, GS Camargue, Karin, Activa 1, Xanae, Osmose, C-Métisse, GTbyCitroën, Tubik, CXPERIENCE
  • 10 závodních vozů: Scarabée d’Or (Zlatý skarabeus), Petite Rosalie (Malá Rosalie), DS 21 z Marocké rallye 1969, SM z Marocké rallye 1971, 2 CV z Raid Afrique, ZX Rallye Raid, Xsara Kit Car, C4 WRC, C-Elysée WTCC, C3 WRC

Při této příležitosti bude vydán speciální sběratelský katalog k 100. výročí s historií těchto 30 modelů.

„DE GÉNÉRATION EN GÉNÉRATION“ („Z GENERACE NA GENERACI“):

Vzhledem k tomu, že oslava stého výročí značky se neobejde bez připomenutí neochvějné podpory jejích nejvěrnějších zástupců, věnuje jim Citroën originální video: „DE GÉNÉRATION EN GÉNÉRATION“. Jaký je její princip? Rodiny, podniky a prodejci po celém světě, kteří jsou po generace značce Citroën věrní, promluví o své jedinečné oddanosti. Rozhovory, které budou ke zhlédnutí na sociálních sítích, ukáží, jaké nadšení vyvolává Citroën po celém světě.

Kampaň bude probíhat od května na sociálních sítích.

STREET BURST DAY ( červen, tajné místo…)

Vzhledem k tomu, že vůbec první Citroën (Type A) byl představen v Paříži v červnu 1919, značka si zvolila právě tento měsíc pro jedinečnou narozeninovou akci „STREET BURST DAY“. Název je fonetickou hříčku se slovem „Bithday“ a půjde o světovou premiéru, kdy značka zabere v noci ulici a zaparkuje zde 100 vozů Citroën zastupujících 100 let značky: modely od sběratelů a z muzea Conservatoire, ale také koncepční vozy … Pro kolemjdoucí to bude bezpochyby překvapení, mimořádná výstava bude zdarma. A ti, kteří se na ni nedostanou, ji budou moci sledovat na sociálních sítích.

„CITROËN STORIES“:

Francouzský novinář vyrazí s Novým SUV C5 Aircross na zahraniční cestu, během níž se bude setkávat s fanoušky značky Citroën, kteří jsou majiteli legendárních modelů. Budou se tak moci podělit o svou vlastní zkušenost se značkou Citroën a vyprávět jedinečný příběh svého vozu. Každá ze sedmi zemí, jež novinář navštíví, bude na sociálních sítích zastoupena jedním video rozhovorem.

Kampaň bude probíhat od července na sociálních sítích.

„LE RASSEMBLEMENT DU SIÈCLE“ – „SETKÁNÍ STOLETÍ“ (19.–21. července, Ferté-Vidame, departement Eure-et-Loir) 

Vyvrcholením oslav stého výročí bude „LE RASSEMBLEMENT DU SIÈCLE“, které iniciovali sběratelé značky (Amicale Citroën & DS France) ve spolupráci se sdružením Aventure Peugeot Citroën DS. Konat se bude na legendárním testovacím okruhu Ferté-Vidame (historické tajné místo, kde se vyvíjel především model 2CV). Toto mezinárodní setkání sběratelů slibuje, že se zapíše do historie více než 11 000 sběrateli, téměř 5 000 vystavenými vozy a až 50 000 návštěvníky očekávanými během tří dnů. Značka akci aktivně podpoří prostřednictvím speciální výstavy.

100 LET VIZIONÁŘSKÉ ZNAČKY

Oslava stého výročí značky Citroën je také oslavou 100 let značky, která se nikdy nepřestala dívat do budoucnosti a vždy přicházela s inovativními řešeními splňujícími očekávání každé epochy. Sté výročí založení tak bude pro značku příležitostí, aby odhalila svou vizi budoucnosti automobilismu a představila 2 zcela nové koncepční vozy:

  • KONCEPČNÍ VŮZ č. 1 (únor)

První bude odhalen v únoru a ve světové premiéře bude vystaven v únoru na ženevském autosalonu. Představí to, jak značka Citroën chápe budoucnost městské mobility.

  • KONCEPČNÍ VŮZ č. 2 (květen)

Druhý bude odhalen v květnu a svou světovou premiéru si odbude na konferenci VivaTech v Paříži. V tomto případě půjde o ztělesnění ultrakomfortu podle Citroënu.

100 LET IKONICKÉ ZNAČKY

Oslava stého výročí značky Citroën je konečně oslavou více než jen značky. Je to pocta populární ikoně, symbolu odvahy, kreativity a francouzského způsobu života. Po celém světě je známá svými legendárními automobily, jedinečným způsobem komunikace a sportovními úspěchy. To vše formovalo po dobu 100 let jedinečnou identitu značky Citroën a oslava stého výročí bude i jejich oslavou.

NOVÁ VERZE REKLAMNÍ KAMPANĚ

Reklamní kampaň Citroën přichází po první epizodě z března 2018 s novou verzí u příležitosti stého výročí. Již známý stopař se představí ve čtyřech nových situacích. Součástí kampaně jsou i nezapomenutelné osobnosti historie značky: slavný reklamní tvůrce Jacques Séguéla na palubě DS, ale také Sébastien Loeb ve svém voze Xsara WRC.

SBĚRATELSKÁ EDICE „ORIGINS“ (od května)

Sběratelská edice „Origins“ je speciální řada modelů vyvinutá pro sté výročí značky, která bude v nabídce po celém světě. K dispozici budou modely Citroën C1, C3, kompaktní SUV C3 Aircross, Nový hatchback C4 Cactus, C4/Grand C4, SpaceTourer a C-Elysée. Sběratelská edice „Origins“ vyniká zejména specifickými odstíny a materiály, především bronzovými prvky, stejná barva se objevuje i na znaku „Origins since 1919“, který zdobí karoserii. Všechny modely jsou již k dispozici na objednávku ve Francii, s výjimkou modelů C1 a C3 Aircross, které budou uvedeny na trh ve 2. čtvrtletí.

VIRTUÁLNÍ MUZEUM „CITROËN ORIGINS“ V BARVÁCH OSLAV 100 LET OD ZALOŽENÍ (od ledna)

Speciální stránky Citroën Origins, které byly spuštěny v roce 2016, se pravidelně doplňují. V současnosti jsou dostupné již ve více než 40 zemích a ve 23 jazycích. Toto virtuální muzeum značky nabídne v roce 2019 hned 5 nových modelů, představených ve 3D a se zvukem, celkově tak bude k vidění 79 vozů. Stránky, které se v lednu zahalí do barev oslav stého výročí, budou důležitým místem, které bude informovat o programu oslav. Budou tu k vidění i nové dočasné výstavy a hlavní akce, které značka naplánovala v rámci stého výročí, se zde představí ve fotografiích a videích.

Citroën představuje „virtuální muzeum“, ve kterém si lze modely poslechnout i prohlédnout

NOVÉ PRODUKTY A HRAČKY CITROËN URČENÉ PRO OSLAVY 100. VÝROČÍ ZALOŽENÍ (od ledna)

„Táta, Máma, Citroën“: André Citroën si přál, aby toto byla 3 první slova, která se děti naučí říkat, když ve 20. letech uvedl na trh řadu hraček Citroën. Na tu dobu šlo o nevídaný nápad, jehož hlavním cílem bylo, aby děti doma slýchaly jméno značky již od nejmenšího věku. Značka se rozhodla k 100. výročí tuto jeho iniciativu připomenout a uvádí na trh novou řadu produktů, které vizuálně připomínají grafiku Citroënu z 20. let: smaltované hrnky, karetní hry, pexeso a dokonce i 100 % Citroën vydání slavné hry Monopoly! Kromě toho značka uvede na trh miniatury starých modelů, které dodnes nebyly v nabídce k dispozici, stejně jako různá dárková balení určená pro sběratele, v nichž se mísí staré i současné modely.

OBCHODNÍ SÍŤ V BARVÁCH OSLAV 100. VÝROČÍ (od ledna)

Prodejní síť Citroën se po celém světě zbarví zvenku i vevnitř showroomů do barev oslav 100. výročí značky, s využitím scénografické koncepce speciálně navržené pro tuto příležitost. Na orientačních značeních, vlajkách, bannerech, totemech i lepicích fóliích se objeví téma loga Citroën „Origins since 1919“ včetně bronzového rastru. V tomto duchu byla vytvořena také 3D socha „100 ANS“ („Sto let“). Atmosféra vytvořená v showroomech prostřednictvím těchto různých prvků bude dokonale podkreslovat modely sběratelské edice „Origins“. Novinky se budou po celý rok objevovat i v rámci pravidelných výstav historických vozidel.

Citroën pokračuje v přestavbě svých showroomů

SBĚRATELSKÁ KNIHA „100 ANS DE PUBLICITÉ CITROËN“ („STO LET REKLAMY CITROËN“) OD JACQUES SÉGUÉLY (duben)

Citroën není 100 let znám jen svým know-how“, ale i svou reklamou, kterou André Citroën povýšil na umění. V době, kdy se konkurenti věnovali propagaci, on již nabízel moderní reklamu: osvětlení Eiffelovky, expedice polopásových vozů, dopravní značky, hračky Citroën … Pro zvýšení povědomí jeho značky byly dobré všechny prostředky. Tato kultura odvážné komunikace zůstala v DNA značky pevně zakotvena. K této jedinečné historii se vrací v knize „Sto let reklamy Citroën“, vydané u příležitosti stého výročí, Jacques Séguéla, autor reklamních filmy značky z 80. let („Divoké šípy“, Visa GTi na letadlové lodi Clémenceau, AX na Velké čínské zdi atd.). Krásná a bohatě ilustrovaná kniha vyjde ve Francii na konci března a bude k dispozici také v angličtině a čínštině.

CITROËN RACING SLAVÍ 100 LET SPORTOVNÍCH ÚSPĚCHŮ

Citroën neustále dokazuje svou náklonnost k překonávání rekordů a k dobrodružství, od prvního přejezdu Sahary, který zorganizoval André Citroën, po mistrovství světa v rallye WRC. Tým Citroën Racing se tak na oslavy stého výročí podívá z tohoto pohledu, a to prostřednictvím různých iniciativ, jako je nový design C3 WRC v barvách oslav výročí, který se představí v lednu na autosalonu v Birminghamu, krátký film o historii závodů s účastí Citroënu, jehož premiéra proběhne na výstavě Rétromobile (únor), dále zcela nový díl internetové série „Little Big Racing“ verze „vintage“ atd.

THE WORLD INSPIRED BY CITROËN’ (léto 2019)

Oslava výročí je příležitostí pro slavné mezinárodní fotografy zviditelnit zajímavou cestou značku a její vozy. 100 fotografií z celého světa (Paris, Rome, Amsterdam, New York, Buenos Aires, Tunis, Tokyo) zdokumentuje minulost, současnost a budoucnost značky Citroen. Po svém zveřejnění na Instagramu a Facebooku se těchto 100 fotografií stane součástí výstavy v Monnaie de Paris (Paris 6ème) a bude přístupná v červenci a srpnu zdarma. Objeví se rovněž ve speciálním vydání prestižního časopisu IDEAT.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru