Bugatti ví, jak důležitý je každý detail. Jen lakování zabere 700 hodin práce

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Bugatti - 18. 3. 2023


Současný automobilový svět klade důraz na rychlost a efektivitu. Automobilky tak každou sekundu chrlí jedno nové auto za druhým. Tento koncept se sice ukázal jako úspěšný, ale rozhodně ne pro každého. Jsou značky, které na to jdou trochu jinak.

Takovou značkou je i Bugatti, které nejde o rychlost či počty vyrobených a prodaných vozidel. Jde jí spíše o dokonalost v každém detailu. A takové zaměření potřebuju spoustu času. Proto jen lakování jednoho auta zabere u Bugatti 700 hodin lidské práce.

„Lakování hyprsportortů Bugatti vyžaduje nejen vysokou míru odbornosti, ale také odhodlání a ambice splnit vysoké požadavky zákazníků a standardy kvality značky,“ vysvětlil Simon Vetterling, specialista na karosérie a lakování Bugatti. V této jedné větě se ale ukrývá mravenčí práce, jejíž výsledkem je bezchybný lak každého vozu.

Bugatti se oficiálně spojilo s luxusním výrobcem jedinečného šampaňského

Ještě před tím, než dostane karoserie základní lak, musí být pečlivě zkontrolován každý její kousek. Pro žádné nedokonalosti tu není místo. Automobilka to vysvětluje tak, že se nemá smysl pouštět do cesty za dokonalým lakem, když plátno, tedy karoserie, má jakékoliv, byť minimální vady. Jakmile je schváleno, že je karoserie bezchybná a připravená, lakýrník nanese základní vrstvu laku. Ten pak obrousí do dokonalé hladkosti tak, aby po následném laku nedocházelo ke vzniku vln či hrbolů. Jen toto trvá asi 100 hodin práce. A dalších 100 příprava na první vrstvu barevného laku. Tu totiž předchází čirý lak, který je zbroušen, pak znovu vrstva dalšího čirého laku a znovu broušení. Jen tak je prý možné dosáhnout hloubky a sytosti.

Po nalakování je každý jeden díl karoserie pečlivě zkontrolován, aby se předešlo jakýmkoliv odchylkám. Jakmile by lakýrník zjistil, že má některý díl jen trochu jiný odstín či sytost, vše se vrací zpět na začátek. Celý proces opravdu vyžaduje naprosté profesionály, kteří musí zajistit, aby lak vypadal dobře jak na karbonových dílech, tak třeba na kovových.

Ve chvíli, kdy kontrola dopadne dobře, čeká lak ještě čtyři dny detailního leštění. Následně se ještě asi 10 hodin zkoumá každý nalakovaný kousek ve světelném tunelu.

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru