Audi R8-BMW-i8-McLaren-570S-Mercedes-AMG-GT-C-sprint-video

Audi R8, BMW i8, McLaren 570S a Mercedes-AMG GT C: Kdo vyhraje sprint?

Autor: Pavel Srp - 10. 12. 2018


Kabriolety a roadstery jsou auta, která vám při jízdě dopřejí ještě intenzivnější zážitky. Nemusí nutně jít jen o velké luxusní modely, ale i o sportovní nebo dokonce supersportovní auta. To ostatně dokazuje i čtveřice aut z přiloženého videa.

V tom se vedle sebe postaví Audi R8 Spyder, BMW i8 roadster, McLaren 570S Spider a Mercedes-AMG GT C Roadster. Stojí na startovní čáře, protože redaktory magazínu carwow zajímalo, které z nich bude v závodě ve sprintu nejrychlejší. Jde opravdu o velmi rozličnou čtveřici s motory od tří do deseti válců.

Nejmenší motor a i papírově nejslabší dynamiku má zástupce z Mnichova, ten má ale naopak (zejména ekonomickou a emisní) výhodu v tom, že jde o plug-in hybrid. Pohání ho 1,5litrový tříválec s turbodmychadlem ve spojení s elektromotorem. Celkově nabídne 275 kW/375 koní a točivý moment 570 Nm. Z 0 na 100 km/h i díky pohonu všech kol zrychlí za 4,6 sekundy.

McLaren i Mercedes-AMG pohánějí přeplňované osmiválce, zatímco v případě britského zástupce jde o 3,8litrový motor, Němec má motor o dvě deci větší. McLaren se může pochlubit výkonem 419 kW/570 koní a točivým momentem 600 Nm, AMG má výkon „jen“ 375 kW/510 koní a 650 Nm. Ve zrychlení z 0 na 100 km/h je na tom lépe McLaren s 3,2 sekundy, zatímco AMG zrychlení zabere 3,6 sekundy – má totiž nevýhodu v pohonu pouze zadních kol.

To Audi má největší a nejvýkonnější motor, je však přeplňovaný pouze atmosféricky, což mu ubírá točivém momentu. Z 5,2litrového vidlicového desetiválce dostali inženýři 449 kW/610 koní a točivý moment 560 Nm. Ve zrychlení z 0 na 100 km/h však o jednu desetinu ztrácí za McLarenem, zvládne to za 3,3 sekundy.

Bude řeč čísel neúprosná anebo zapůsobí nějaké jiné faktory? Tipnete si vítěze?

Štítky: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru