Audi představuje nové A3 Cabriolet

Autor: Pavel Srp - 9. 9. 2013


Audi představuje novou generaci modelové řady A3 Cabriolet, která se vyznačuje sportovními vlastnostmi, elegantním stylem a velkou mnohotvárností. Kompaktní čtyřmístný vůz zaujme na první pohled svými ladnými liniemi a plátěnou skládací střechou. Na vrcholu své třídy je i po technické stránce – díky použití lehké konstrukce, novým motorům, rozmanitému síťovému propojení a vysokovýkonným asistenčním systémům.

Nové Audi A3 Cabriolet bude sjíždět z výrobní linky závodu Audi v maďarském Győru, který byl rozšířen investicí přesahující částku 900 milionů eur. „První zákazníci v České republice mohou naši atraktivní novinku objednávat v podzimních měsících. Základní cena verze s motorem 1.4 TFSI s výkonem 103 kW a pokrokovou technologií vypínání válců cylinder on demand v Německu je 31 700 eur, pro český trh budou ceny zveřejněny zanedlouho,“ říká Anna Gruberová, ředitelka divize Audi společnosti Porsche Česká republika.

Vnější design

Nové Audi A3 Cabriolet je v porovnání se svým předchůdcem o poznání větší. Karoserie se prodloužila z 4,24 na 4,42 metru, rozvor je 2,60 metru místo 2,58 metru a šířka byla zvětšena z 1,77 na 1,79 metru. Pouze výška (1,41 metru) byla snížena, a to o 15 milimetrů. Výsledné proporce propůjčují čtyřmístnému kabrioletu elegantnější a sportovnější vzhled. Zavazadlový prostor nabízí o 60 litrů větší objem a jeho tvar i velký vstupní otvor usnadňují manipulaci se zavazadly. V podbězích je místo pro kola s průměrem ráfku až 19 palců.

Příď modelu Audi A3 Cabriolet je charakterizována maskou chladiče Singleframe. Nízké světlomety dodávají vozu rozhodný pohled a zdůrazňují horizontální linie a otvory pro přívod vzduchu v nárazníku. Audi nabízí na přání světlomety s technologií LED. Jsou to jediné světlomety LED v kompaktním segmentu, které mají plynulou regulaci dosahu světla.

Zadní převis hraje pro harmonické proporce dvoudveřového vozu klíčovou roli. Rám čelního okna je vyroben z hliníku – a kolem celého vozu probíhá ozdobná lišta se vzhledem hliníku. Na bocích je design charakterizován napjatou linií tornádo a dalšími liniemi a plochami s fascinující hrou světla a stínu.

Plátěná skládací střecha

Nové Audi A3 Cabriolet má měkkou plátěnou skládací střechu s lehkým kinematickým mechanismem vyrobeným z hořčíku a oceli. Tvarové řešení střechy dokonale zapadá do celkového designu vozu. Střecha se na povel tlačítka elektrohydraulicky otevře nebo zavře za necelých 18 sekund, a to dokonce i za jízdy rychlostí až 50 km/h. U otevřeného vozu je střecha – složená ze třech vrstev – uložená ve schránce, která prakticky neubírá zavazadlovému prostoru na objemu, jehož hodnota činí 287 litrů.

Plně automaticky ovládaná plátěná skládací střecha má skleněné zadní okno a sériově se dodává v černé barvě. Alternativně je na výběr plně automatická akustická střecha, která má silnější vnitřní pěnovou vrstvu, která ještě více snižuje již tak velmi nízkou hladinu vnitřního hluku v modelu Audi A3 Cabriolet. Akustická střecha se dodává ve třech vnějších barvách, černé, šedé a hnědé, zatímco čalounění stropu může být černé nebo v odstínu stříbrná Lunar. Na přání je pro přední sedadla k dispozici vyhřívání prostoru ve výši hlavy. V případě převrácení jsou cestující chráněni aktivním systémem dvou ochranných prvků ve tvaru desky, které se z karoserie vysouvají silou pružiny.

Karoserie

Nové Audi A3 Cabriolet je o 50 kilogramů lehčí než předchozí model navzdory větším rozměrům a vyšší úrovni komfortu. Pohotovostní hmotnost vstupní verze je pouhých 1365 kilogramů. Skelet karoserie včetně speciálních výztuh, které zajišťují vysokou torzní tuhost, je o 30 kilogramů lehčí než dosud. Kapota motoru je vyrobena z hliníku. Hmotnost byla výrazně snížena také v interiéru a u motorů. Díky tomu stanovuje Audi jako průkopník v oblasti lehké konstrukce nová měřítka v kompaktní třídě. Zákazníci mají na výběr 16 různých barev karoserie.

Interiér

Elegantní linie a čisté plochy jsou charakteristickým znakem designu nového Audi A3 Cabriolet také v interiéru. Přístrojová deska je štíhlá a nízká, její čelní stěna je mírně zakřivená a středová konzola je natočena směrem k řidiči. Velké kruhové otvory ventilační soustavy v designu trysky, ovládací panel klimatizace a ozdobné obložení v 3D designu vnáší do interiéru eleganci prémiové třídy. Na přání dodávaný paket osvětlení zahrnuje jako novinku dotykový spínač bodových světel.

Stejně jako ve všech ostatních vozech Audi je kvalita řemeslného zpracování prosta jakýchkoli kompromisů a ovládání vozu je snadné, intuitivní a pohodlné. V interiéru je dostatek prostoru pro čtyři dospělé osoby a opěradla obou zadních sedadel lze sklopit, čímž se zpřístupní široký průchod ze zavazadlového prostoru do interiéru. Volant a sedadla mají nový design a nová je také elektromechanická parkovací brzda ovládaná tlačítkem na středové konzole.

Výbavové linie nesou názvy Attraction, Ambition a Ambiente, přičemž na českém trhu budou dostupné první dvě z uvedených. Sportovní paket S line pro linii Ambition ponoří interiér zcela do černé barvy. Zákazníci mají pro čalounění na výběr tkaninu, kůži nebo kombinaci kůže a Alcantary. Exkluzivním vzhledem se vyznačuje interiér Audi design selection Lasso Brown.

Asistenční systémy

Jízda v novém modelu Audi A3 Cabriolet je ještě výjimečnější díky vyspělým asistenčním systémům. Informační systém řidiče s programem pro hospodárnou jízdu a rozpoznáváním únavy řidiče patří do sériové výbavy linií Ambition a Ambiente (pro český trh dostupná pouze výbava Ambition). Výbava na přání zahrnuje adaptivní tempomat, Audi side assist, Audi active lane assist, kamerové rozpoznávání dopravních značek, parkovací asistent se selektivním zobrazováním a různé úrovně bezpečnostního systému Audi pre sense.

Extrémně atraktivní je rovněž nabídka modulů informačních a zábavních systémů. Na samém vrcholu stojí audiosystém Bang & Olufsen a navigační systém MMI Navigation plus. Z přístrojové desky se elektricky vysouvá mimořádně tenký sedmipalcový displej. Uživatelský terminál má otočné ovládací tlačítko s dotykovou plochou systému MMI touch v horní části, jejímž prostřednictvím lze zadávat alfanumerické znaky.

Koncept Audi connect propojuje řidiče s okolím. V novém modelu Audi A3 Cabriolet poskytuje tato funkce, která doplňuje systém MMI Navigation plus, připojení k internetu, a to dokonce prostřednictvím rychlého přenosového standardu LTE v místech s příslušným pokrytím (k dispozici od listopadu). Integrovaný hotspot WLAN umožňuje cestujícím připojit si své přenosné přístroje a surfovat po internetu nebo vyřizovat elektronickou poštu.

Systém umožňuje řidiči využívat uvnitř vozu internetové služby Audi connect – od navigace s náhledy Google Earth a Google Street View až po internetové dopravní zpravodajství a služby, jako jsou Facebook a Twitter. Nejnovější službou Audi connect je vyhledávání parkovišť, které ukazuje volná parkovací místa v nadzemních i podzemních garážích a parkovištích.

Pohonné ústrojí

Všechny tři nově vyvinuté motory, které budou nabízeny pro Audi A3 Cabriolet v době jeho uvedení na trh, zdůrazňují sportovní charakter vozu. Dva motory TFSI poskytují nejvyšší výkon 103 kW/140 koní, resp. 132 kW/180 koní, ze zdvihového objemu 1,4, resp. 1,8 litru. Vznětová jednotka 2.0 TDI nabízí nejvyšší výkon 110 kW/150 koní. Další motory budou následovat – od turbodieselu 1.6 TDI s výkonem 81 kW/110 koní až po zážehový čtyřválec 2.0 TFSI s výkonem 221 kW/300 koní, který bude pohánět model Audi S3 Cabriolet. Všechny motory pro novou modelovou řadu Audi A3 Cabriolet kombinují přímé vstřikování paliva, přeplňování turbodmychadlem a systém start-stop.

V průměru mají tři motory, nabízené v době uvedení na trh, o dvanáct procent nižší spotřebu paliva než motory předchozí generace – a to při lepší jízdní dynamice. Například nové Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,1 sekundy, ale hodnoty kombinované spotřeby paliva a emisí CO2 má jen 5,0 litru na 100 kilometrů, resp. 114 g/km. K vynikající hospodárnosti přispívá také systém Audi cylinder on demand (COD), který při nízkém zatížení deaktivuje dva ze čtyř válců motoru – podobně jako u nedávno testovaného Volkswagenu Golf 1,4 TSI BMT ACT.

Nové Audi A3 Cabriolet se může pochlubit nejmodernější technikou také v oblasti převodového ústrojí. Motor 1.8 TFSI bude při uvedení na trh nabízen se sedmistupňovou převodovkou S tronic, která společně se systémem řízení jízdní dynamiky Audi drive select nabízí funkci setrvačné jízdy pro další snížení spotřeby paliva. Motory 1.4 TFSI a 2.0 TDI jsou spojeny s šestistupňovou manuální převodovkou. Později nabídku rozšíří pohon všech kol quattro jako další nový prvek a jedinečná přednost kompaktního kabrioletu s logem čtyř kruhů.

Podvozek

Podvozek nového modelu Audi A3 Cabriolet zaujme svou sofistikovanou konstrukcí, která zaručuje sportovní ovladatelnost, vynikající bezpečnost a vysokou úroveň komfortu. Některé komponenty přední nápravy typu McPherson jsou vyrobeny z hliníku. Čtyřprvková zadní náprava zachycuje podélné a příčné síly odděleně. Hřebenové řízení je vybaveno elektromechanickým posilovačem.

Do elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC je integrována funkce elektronické uzávěrky diferenciálu, díky níž je rychlý průjezd zatáčkou na hranici fyzikálních limitů ještě plynulejší a bezpečnější. Výkonné brzdy se vyznačují odolností vůči slábnutí brzdného účinku. Kola mohou mít průměr ráfku 16 až 19 palců a rozměry pneumatik sahají až k formátu 235/35 R19. V nabídce figurují dvě verze sportovního podvozku. Sportovní podvozek snižuje světlou výšku o 15 milimetrů, zatímco sportovní podvozek S line je o 25 mm nižší.

Mezi high-endové prvky výbavy na přání pro nový model Audi A3 Cabriolet patří systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select (sériová výbava linie Ambition). Řidič může používat tento systém ke změně charakteristiky motoru, posilovače řízení, převodovky S tronic a klimatizace v několika režimech. Do sféry vlivu tohoto systému spadají rovněž na přání dodávané položky výbavy, jako jsou adaptivní tlumiče Audi magnetic ride, adaptivní tempomat a progresivní řízení, jehož převod se mění s úhlem natočení volantu.

Sériová výbava může být rozšířena mnoha dalšími sportovními, komfortními a praktickými prvky výbavy na přání, mezi něž patří komfortní klíček a sportovní sedadla S s integrovanými opěrkami hlavy a kosočtvercovým prošíváním v ramenní oblasti.

Audi S3 Cabriolet (předběžné údaje)

Vrcholná verze S3, která bude na trh uvedena krátce po modelech A3 Cabriolet, nabízí velmi sportovní jízdní výkony. Motor 2.0 TFSI poskytuje nejvyšší výkon 221 kW/300 koní a maximální točivý moment 380 Nm. S šestistupňovou převodovkou S tronic je sprint z 0 na 100 km/h otázkou 5,4 sekundy. Kombinovaná spotřeba paliva je u tohoto čtyřválce přeplňovaného turbodmychadlem jen 7,1 litru na 100 kilometrů.

Pohon všech kol quattro pracuje s elektronicky řízenou, hydraulicky ovládanou mezinápravovou lamelovou spojkou. Světlá výška byla snížena o 25 mm a za 18“ koly se ukrývají velkoryse dimenzované kotoučové brzdy. Ve spojení s adaptivními tlumiči Audi magnetic ride se dodávají na přání také 19“ kola. Progresivní řízení je součástí sériové výbavy.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru