Alfa Romeo se blýskla modely 4C a 6C 1750 GS na přehlídce ve Villa d’Este

Autor: Pavel Srp - 16. 6. 2012


Modely Alfa Romeo 4C a 6C 1750 GS získaly na prestižní přehlídce historických vozidel Concorso di Eleganza ve Villa d’Este čtyři úchvatná ocenění.

Jako vždy probíhalo i letos veřejné hlasování a hlasování poroty. Hlavní cenu Coppa d’Oro Villa d’Este si odnesla nádherná Alfa Romeo 6C 1750 GS s karoserií od Figoniho z roku 1933. Tento vůz se světu poprvé představil v Paříži v roce 1933 a v předchozích ročnících Concorso di Eleganza získal řadu cen. Zmínku rovněž zaslouží fakt, že odlehčená verze tohoto modelu vyhrála v roce 1935 svou kategorii ve čtyřiadvacetihodinovce Le Mans.

V období mezi roky 1929 a 1933 produkovala značka Alfa Romeo celou řadu sportovních vozidel pro silniční provoz i závody. Zvláštní kapitola mezi těmito vozy patří modelům 1750 6C, kde 6C označovalo řadový šestiválec a 1750 označovalo zdvihový objem motoru 1752 cm³. Model 1750 6C, navržený legendárním konstruktérem Vittoriem Janem, byl představen v Římě v roce 1929 a během následujících čtyř let byl průběžně zdokonalován, a to v šesti po sobě jdoucích řadách. Vyprodukovaná vozidla byla dodávána většinou v podobě kompletního šasi a následně oblékána řadou karosářských firem. Mnohé z takto vyprodukovaných vozidel disponovaly otevřenou dvoumístnou karoserií.

V kategorii Concorso d’Eleganza Design Award for Concept Cars & Prototypes zvolila porota za nejkrásnější model Alfu Romeo 4C v úpravě Zagato z roku 2011.

Při vývoji tohoto modelu těžila Alfa Romeo ze zkušeností nabytých na modelech Alfa Romeo 8C Competizione a 8C Spider (s nimiž sdílí pohon zadních kol). Model 4C disponuje skutečně sportovní duší, zcela v souladu s hodnotami Alfy Romeo: Vysoký výkon, italský styl a technická výjimečnost pro excelentní požitek z jízdy, a to vše při naprosté bezpečnosti. Tato studie, která je předobrazem skutečného sériového vozu, představuje klasickou rovnici dvoumístného sportovního vozu. Jedná se o kupé s pohonem zadních kol, motorem umístěným před zadní nápravou, délkou přibližně 4 metry a rozvorem náprav pod 2,4 metru. Tyto rozměry dávají vyniknout kompaktní stavbě vozidla a podtrhují jeho dynamické schopnosti.

Tisková zpráva/-PS-

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru