Počátkem týdne na závodním okruhu Nurburgring ošklivě havaroval Koenigsegg One:1. Automobilka už ví, co se stalo a co bylo příčinou nehody. Šlo o vadné čidlo ABS, které zapříčinilo zablokování kol a následné neovladatelné auto, které skončilo nejprve ve svodidlech a pak v trávě za nimi.

Podle slov Koenigseggu stojí za nehodou nefunkční ABS, které bylo zapříčiněno vadným čidlem na levém předním kole. Auto totiž bylo po těžké nehodě důkladně prozkoumáno, inženýři na zkušební dráze nasimulovali nefunkční čidlo ABS na jiném autě a to se chovalo úplně stejně. Podle zjištění prý v přístrojovém štítu svítila varovná kontrolka, ale v rámci ostré jízdy a nasazené helmy si ji pilot nemusel všimnout. Díky této nehodě bylo rozhodnuto, že kontrolka dostane jiné, viditelnější místo. Zpráva také hovoří o tom, že záložní systém ABS, který má zabránit zablokování zadních kol, fungoval, což potvrzují analýzy dat. Požár, který zažehl v zadní části vozu byl způsoben dotekem karbonové části karoserie o rozpálené výfukové potrubí. Šlo však jen o malé plamínky, které uhasil řidič sám. Při této vážné nehodě se potvrdila pevnost karbonového monokoku samotného vozu. Dveře šly bez problémů otevřít, prostor pro posádku nebyl nijak poškozen.

Všechno špatné je pro něco dobré, takže díky této nehodě získala automobilka další cenné zkušenosti a poznatky. Již nyní bylo však na některé potenciálně nebezpečné situace připraveno. Pokud by systémy detekovaly například poškození některých aerodynamických systémů nebo aktivního zavěšení kol, spustily by nouzový režim a omezily maximální rychlost na 100 km/h. Nově tam přibyde právě i systém ABS.

Onen nešťastný havarovaný Koenigsegg One:1 neskončí někde v rohu dílny rozebraný, ale naopak bude opraven a pojede na Nurburgringu znovu svůj závod s časem. Podle slov zástupců automobilky čas 6 minut a 57 sekund, který zajelo Porsche 918 Spyder neodolá! Těšíme se, prý to zvládnou ještě letos!