Volvo představuje dieselové modely DRIVe s automaty a spotřebou manuálů

Autor: Pavel Srp - 17. 1. 2012


V oblasti snižování emisí oxidu uhličitého zaujímá společnost Volvo Car Corporation již dnes mezi evropskými automobilkami vedoucí pozici. Tu nyní dále upevňuje dvěma novými iniciativami zaměřenými na další snižování hodnot oxidu uhličitého:

1,6litrový dieselový motor v kombinaci s automatickou převodovkou Powershift nyní nabízí stejně nízkou spotřebu paliva a emise CO2 jako verze DRIVe vybavené manuálními převodovkami.
U 1,6litrového přeplňovaného motoru T3 s manuální převodovkou se podařilo snížit emise CO2 na pouhých 135 g/km.

Zákazníci si mohou nově zvolit 1,6litrový čtyřválcový diesel (115 k) se šestistupňovou převodovkou Powershift u čtyř modelů: Volvo S60, V60, V70 a S80.

„Vůbec poprvé se nám podařilo snížit spotřebu paliva u vozů s automatickou převodovkou na úroveň shodnou s jejich manuálními verzemi. Jedná se o mimořádný výsledek práce všech našich expertů na hnací ústrojí,“ říká Peter Mertens, vrchní viceprezident pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Car Corporation.

Spotřeba paliva u modelu Volvo S60 s motorem 1,6D a s převodovkou Powershift je 4,3 l / 100 km. To představuje emise CO2 114 g/km. Odpovídající hodnoty pro Volvo V60, V70 a S80 se stejným motorem a stejnou převodovkou jsou 4,5 l / 100 km a 119 g/km.

Nízké hodnoty spotřeby a emisí jsou výsledkem celé řady technologických zlepšení:

Došlo ke snížení tření mezi jednotlivými díly převodovky.
Byl upraven software motoru i převodovky.
Systém start/stop vypne motor v okamžiku, kdy je vůz ještě v pohybu (při rychlostech pod 5 km/h).
Všechny elektrické systémy byly optimalizovány z hlediska snížení spotřeby energie.

Benzínový motor T3 s emisemi 140 g/km

Aktivita společnosti Volvo Car Corporation nazvaná DRIVe Towards Zero se zaměřuje také na zlepšování benzínových motorů.

Optimalizací čtyřválcového 1,6litrového motoru T3 (150 k), který je nabízen pro Volvo S60 a V60, se našim konstruktérům podařilo snížit spotřebu paliva na 5,8 l / 100 km (u modelu S60). To odpovídá emisím CO2 135 g/km.

Hodnoty spotřeby a emisí pro motor T3 s přímým vstřikováním paliva v kombinaci s automatickou převodovkou Powershift u modelu Volvo S60 jsou 7,1 l / 100 km a 164 g/km.

„Je velmi důležité dostat se s hodnotou CO2 pod 140 gramů, neboť tato hodnota představuje maximální limit pro mnoho flotilových zákazníků. U verze s motorem T3 se nám tohoto cíle podařilo dosáhnout díky množství drobných, ale významných zlepšení. Zároveň jsme optimalizovali poměry jednotlivých stupňů převodovky s ohledem na co nejnižší spotřebu paliva, aniž by tím byla negativně ovlivněna charakteristika motoru,“ říká Peter Mertens.

Evropský lídr ve snižování emisí CO2

Společnost Volvo Car Corporation zaujímá již dnes mezi evropskými automobilkami vedoucí pozici, pokud jde o snižování emisí oxidu uhličitého. Tuto skutečnost potvrzuje každoroční analýza zveřejňovaná Evropskou federací pro dopravu a životní prostředí (T&E).

V roce 2010 společnost Volvo Car Corporation předstihla osm největších evropských automobilek, když se jí podařilo snížit celkové emise CO2 o plných 9 procent.

„Tento vynikající výsledek je důkazem našeho soustředěného úsilí o ochranu životního prostředí pod označením DRIVe Towards Zero. Jedna třetina našeho rozpočtu na výzkum je vyhrazena pro snižování emisí oxidu uhličitého. Připravovaná nová řada motorů Volvo Environmental Architecture, která obsahuje výhradně čtyřválcové agregáty, nám zajistí výhodu před našimi hlavními konkurenty, pokud jde o spotřebu paliva,“ říká Peter Mertens.

-PS-

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru