Volkswagen I.D. CROZZ je elektromobil s pohonem všech kol, autopilotem a dojezdem 500 km

Autor: Tisková zpráva - 24. 4. 2017


Volkswagen vyvíjí zcela novou řadu avantgardních elektromobilů. Důležitým výhledem na tyto nové protagonisty elektrické mobility je studie I.D. CROZZ, která oslavila světovou premiéru na autosalonu „Auto Shanghai 2017“ (19. až 29. dubna). Herbert Diess, předseda představenstva značky Volkswagen, k tomu říká: „Do roku 2025 chceme zvýšit prodej elektromobilů na jeden milion vozidel ročně. Hlavní roli při realizaci tohoto cíle bude hrát I.D. CROZZ. Jeho výroba bude zahájena v roce 2020.“ Tento čtyřdveřový automobil je prvním elektricky poháněným modelem značky v kategorii CUV (Crossover Utility Vehicle), která kombinuje přednosti kupé a SUV (Sport Utility Vehicle).

Modelová řada I.D.

Po premiérách studií I.D. (Paříž 2016) a I.D. BUZZ (Detroit 2017) přichází nyní I.D. CROZZ, třetí člen modelové řady I.D. – nové generace vozidel s nulovými emisemi, dlouhým dojezdem, charismatickým designem pro elektrickou mobilitu a novým prostředím v interiéru.

500 kilometrů s pohonem všech kol, světelnými žaluziemi a systémem CleanAir

I.D. CROZZ je všestranným, sportovně a interaktivně koncipovaným vozidlem s nulovými emisemi, jehož elektrický pohon všech kol přesvědčí jak v městské džungli, tak i na cestách sportovně zaměřeného života. I.D. CROZZ s výkonem 225 kW a nejvyšší rychlostí 180 km/h ujede v kombinovaném cyklu EU až 500 kilometrů na jedno nabití akumulátorů. Akumulátory lze nabít na 80 procent jejich kapacity během 30 minut pomocí systému rychlého nabíjení (až 150 kW, stejnosměrný proud). Pokud se řidič dotkne loga VW na volantu po dobu tří sekund, přejde studie do režimu zcela autonomní jízdy „I.D. Pilot“ – I.D. CROZZ v něm vykonává veškeré úkony potřebné k bezpečnému řízení vozidla místo řidiče. Všechny zobrazovací a ovládací prvky studie jsou digitální. V podstatě se jedná o chytrý telefon na kolech. Nejdůležitější informace jsou promítány do zorného pole řidiče pomocí techniky rozšířené reality. Stále větší význam získává ovládání gesty. Dokonce i k aktivaci nově vyvinutých světelných žaluzií v průsvitném panoramatickém střešním okně dochází prostřednictvím gest. Žaluzie vytvářejí v interiéru i exteriéru nový druh dekoračního osvětlení. Zárukou trvale dobré kvality vzduchu v interiéru – nezávisle na vnějších podmínkách – je nový systém CleanAir.

DNA elektrické mobility

Design studie I.D. CROZZ s nulovými emisemi dává najevo všemi svými aspekty jedinečnou DNA elektrické mobility. Jedním z dominantních vizuálních znaků je charakteristický světelný design elektrické mobility v podání značky Volkswagen. Svíticí prvky – světlomety LED pro denní svícení ve tvaru písmene C a adaptivní světlomety LED – tvoří na přídi elektronické, pohyblivé „oči“ (funkce interaktivního bodového světla „Interactive Spotlight“). V režimu „I.D. Pilot“ komunikují tyto „oči“ s ostatními účastníky silničního provozu.

Elektrický pohon umožňuje novou definici prostoru

I.D. CROZZ má kompaktnější rozměry než nejnovější sériově vyráběné SUV značky Volkswagen, nový Tiguan L (Čína), resp. Tiguan Allspace (Evropa). CUV přesto nabízí uvnitř stejně velkorysý prostor. I.D. CROZZ totiž vychází z nové, inovativní platformy pro novou generaci elektromobilů Volkswagen. Moduly náprav a poháněcího ústrojí jsou uloženy co nejblíže k okrajům vozidla a mají velmi kompaktní konstrukci. Akumulátory jsou dokonce kompletně integrovány do podlahy vozidla. Uspořádání sedadel umožňuje vysokou úroveň variability. Díky tomu vznikl optimálně využitelný prostor – velkorysý „open space“ v novém designu, který boří hranice mezi segmenty. Zadní sedadla poskytují prostor luxusního vozu. Problémem není ani přeprava jízdního kola bez montáže příslušného střešního nosiče během víkendového cestování. Stačí jízdní kolo uložit napříč do zadní části interiéru. Potřebný prostor vytvoří výklopné sedáky zadních sedadel a přístup zajistí elektricky ovládané dveře s velmi širokým úhlem otevření.

Nová strategie značky

Koncepce studie I.D. CROZZ důsledně odpovídá nové strategii značky Volkswagen (slogan: „Nečekáme na budoucnost, tvoříme ji“). Základem této strategie jsou čtyři inovační oblasti:

  • Chytrá trvalá udržitelnost – Volkswagen urychluje vývoj inovativních elektromobilů pro velkosériovou výrobu.
  • Intuitivní využitelnost – Volkswagen sází na intuitivní ovládání vozidel s novými koncepty zobrazování a ovládání.
  • Propojená komunita – Volkswagen v budoucnosti vzájemně propojí řidiče, automobil a okolní svět prostřednictvím uživatelského profilu Volkswagen User ID.
  • Automatizovaná jízda – Volkswagen zvýší úroveň bezpečnosti a komfortu svých automobilů funkcí automatizované jízdy.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru