Ačkoliv jsou staré Volkswageny, a je opravdu jedno jaké, pro většinu fanoušků hotovou modlou, kterou se snaží udržet v co nejpůvodnějším stavu, někteří si s něčím takovým hlavu nelámou. Raději tato kultovní auta předělávají do absolutních extrémů. Jen nedávno jsme vám ukazovali pekelně ostrý VW Golf druhé generace nebo lehce šílenou přestavbu VW T1.

Teď zůstaneme někde uprostřed. Ukážeme vám úpravu Volkswagenu Golf první generace. Tento konkrétní kousek byl vyroben v roce 1984, ale veteránskou klasiku byste v něm hledali jen ztěží. Jeho majitel si totiž spíše než na opečovávání potrpí na dost zběsilé přestavby. A tak se vlastně není čemu divit, že první, co změnil, byla pohonná jednotka auta. Ta původní zrovna dvakrát tvárná není, takže na její místo putoval 4,2litrový motor V8 z Audi S4.

Také jste se zarazili a přemýšlíte, jak tak velký motor dostal pod kapotu do malého motorového prostoru? No, nedostal. Raději ho vměstnal na místo zadních sedadel. I proto má Golf přes manuální převodovku nově pohon zadní nápravy, na kterou putuje 355 koní a točivý moment 434 Nm.

Už tedy asi začínáte tušit, že z původního Golfu toho moc nezbylo. Aby totiž celá tato stavba fungovala, bylo potřeba sáhnout po přední nápravě z modelu Corrado VR6, zadní je zase z velké části z Porsche 911 GT2. A že to ve výsledku docela funguje, to se můžete přesvědčit právě v přiloženém videu.