Volkswagen e-Co-Motion: koncept, který doplní Caddy a Transporter

Autor: Pavel Srp - 4. 3. 2013


Volkswagen Užitkové vozy představí na letošním Ženevském autosalonu koncept lehkého užitkového vozu e-Co-Motion, který ztělesňuje zdánlivě protichůdné vlastnosti: kompaktní rozměry a vynikající obratnost navzdory velkému nákladovému prostoru. Elektricky poháněný vůz se může pochlubit užitečnou hmotností 800 kg a nulovými emisemi.

„Elektrická mobilita by zejména v kategorii lehkých užitkových vozů mohla sehrát klíčovou roli při uspokojování rostoucích požadavků na přepravu ve světových velkoměstech,“ vysvětluje Dr. Eckhard Scholz, mluvčí představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy. „Nákladní vlaky a konvenčně nebo hybridně poháněná velkokapacitní nákladní vozidla dodají zboží až k hranici města. Rozvážku zboží z překládacích stanic pak zajistí menší dodávková vozidla s elektrickým pohonem. Jejich předvídatelné trasy a pevně dané provozní sklady by mohly zjednodušit dobíjení akumulátorů a technickou údržbu.“

Volkswagen e-Co-Motion, koncipovaný výhradně pro elektrický pohon, nabízí mnoho přínosných užitných vlastností: velkou obratnost na malé ploše, velmi dobrý výhled a ergonomická sedadla se snadným nastupováním, vystupováním a možností volného pohybu uvnitř vozu. Nakládání usnadňuje nízká podlaha nákladového prostoru.

Exteriér konceptu e-Co-Motion se zcela odlišuje od současných modelů, přičemž zaujme svou schopností spojit v jeden celek aspekty, které se na první pohled zdají být neslučitelným vývojovým zadáním: maximální vnitřní prostor na minimální ploše. Koncepční vůz nabízí při celkové délce pouhých 4,55 metru (šířka: 1,90 m, výška: 1,96 m) maximální objem nákladového prostoru 4,6 m3 a pozoruhodnou užitečnou hmotnost 800 kg (skříňový Transporter nabídne nákladový prostor 5,8 až 9,3 m3 a umožňuje naložit náklad o hmotnosti od 0,8 do 1,4 tuny, Caddy 3,2 metru krychlového). Toho bylo dosaženo jasným rozdělením konstrukce karoserie do dvou částí. Spodní zóna je přizpůsobena potřebám pohonu a obsahuje elektromotor, akumulátor a převodovku pod podlahou, zatímco horní část je vyhrazena přepravě nákladu. Tím jsou vytvořeny ideální podmínky pro maximální využití obestavěného prostoru. Zároveň lze realizovat jakékoli karosářské varianty a řešení přesně podle potřeb zákazníků. Je na zákazníkovi, nikoli na výrobci, aby se rozhodl, zda potřebuje skříňové provedení, jako u koncepčního vozu, nebo vozidlo pro přepravu osob, nízký podvozek pro nástavbu či chladírenské provedení pro přepravu zboží podléhajícího rychlé zkáze.

-PS-

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru