Subaru Czech Rally Team tradičně zakončil svou letošní sezónu v plné zbroji. Tři modré vozy Subaru Impreza WRX STI se představily se zajímavě složenými posádkami, které si Pražský rallysprint náramně užily. Petr Kačírek s Davidem Suchařípou i Dan Suchý s Marcelou Ehlovou předváděli atraktivní průjezdy a i přes pár chybiček vybojovali v závěrečném účtování posty v první šestnáctce konečného pořadí. Nejlépe se ale dařilo posádce Vojtěch Štajf – Vladimír Peták. Ti hned od první zkoušky nasadili vysoké tempo a drželi se na špici pořadí produkčních vozů. Po dvou karlických testech jim v tomto hodnocení patřila třetí příčka jen o pár vteřinek za piloty, jedoucími s mnohem zkušenějšími spolujezdci. Na chuchelském závodišti se pak odehrála strhující bitva o vítězství ve třídě zejména mezi Vojtěchem Štajfem a Martinem Semerádem, jenž letos absolvoval zejména soutěže mistrovství světa.

Nejprve byl na obou delších okruhových erzetách rychlejší Štajf.Sice vždy jen o několik desetinek sekundy, přesto to ale stačilo na posun do čela třídy 3 a už na pátou příčku celkového pořadí. I další test rozhodovaly jen desetiny vteřiny, a tak měla o výsledku rozhodnout krátká poslední rychlostní zkouška, nazvaná pořadatelem ´SUBARU nové XV´. „Bylo jasné, že to bude buď – anebo,“ popisuje pilot Subaru Czech Rally Teamu. „Rozhodli jsme se ještě zvýšit nasazení a jak se říká, jít i trochu do materiálu. Bohužel útok úplně nevyšel, po kontaktu s jednou malou zábranou vytyčující trať jsme dostali defekt předního kola a bylo jasné, že budeme v souboji tahat za kratší konec. I se stříbrnou příčkou jsme ale spokojeni. Myslím, že jsme divákům předvedli krásnou bitvu, vždyť právě takovéhle vyrovnané závodění dodává ještě větší šťávu i pro show, jakou je Pražský rallysprint. Také můj spolujezdec Vladimír Peták byl nadšený a je pravděpodobné, že se s ním ještě někdy v rally setkáme.

Dokonce mi prozradil, že se mu druhý den po soutěži zdálo o tom, jak čte rozpis… Je jasné, že takovýto podnik je něco jiného než klasické soutěže, kde se závodí o body, no a i my jej tak pojímáme. Přiznám se, že jsem přišel na chuť i jeho „náhradní“ podobě. Strahov má samozřejmě něco do sebe, ale i kompaktní formát založený na chuchelském závodišti má mnohé výhody.

 

Samozřejmě fajnšmekři, kteří potřebují cítit závan větru při průjezdu soutěžního auta, mohli být trochu zklamáni, nicméně tohoto pocitu si jistě užijí dost na jiných závodech. Ve volných chvilkách jsem měl i já možnost nakouknout na trať jako divák a musím říct, že jsem si ten pocit dokázal užít. Závodu dodalo příjemnou atmosféru i počasí, které se mimořádně vyvedlo i přes nejistou předpověď, naopak pokud někomu třeba nechutnaly u stánku vuřty, ty nedokážu správně hodnotit – náš tým měl vlastní kvalitní catering a já jsem rád, že jej přišla využít a s námi si popovídat valná většina hostů, které jsme si pozvali. Rádi jsme se setkali i s mnoha našimi fanoušky, na všechno bylo zkrátka dostatek času a my mohli navíc stihnout také některá jednání týkající se příštího roku. Posunuli jsme tak naše plány zase blíže k realitě, fanouškům tím pádem můžeme slíbit i to, že určitou část příští sezóny absolvujeme také s vozem značky Subaru, který ale není z našeho týmu. Víc však zatím prozrazovat nechceme.

Letošní Pražský rallysprint mne mrzel jen v jedné věci. Tradičně se po něm při vyhlášení vítězů setkávali závodníci a probrali mezi sebou spoustu věcí, na které v průběhu závodu a ani celé sezóny nebyl čas. Poslední roky ale tato tradice nějak upadá, velká část úspěšných účastníků totiž prchla záhy k domovu. A tak i my jsme z vyhlášení záhy odešli a udělali si vlastní příjemný večírek. Bylo moc milé, že na něj dorazilo i několik našich soupeřů v čele s posádkou P.G. Anderssona. Trochu jsme jej pak učili pít plzeňské pivo a on na oplátku předal některé cenné rady pro náš start na Arctic Lapland Rally, například fintu s vyhřívacími vložkami do bot,“ usmíval se Vojtěch Štajf.

Tisková zpráva/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.