Kalifornský výrobce Fisker je slavný především svým hybridním modelem Karma, který si můžete prohlížet už i v České Republice. Existují však lidé, který zas tolik na ekologičnosti provozu nesejde, zato však stojí o pořádnou porci starých dobrých benzinových koní pod kapotou. Řešení nabízí Bob Lutz s firmou VL Automotive.

Hotový motoristický nezmar Bob Lutz se pouští do dalšího projektu, a tím je přestavba hybridních Fiskerů Karma na pravé americké potvory s V8 pod kapotou. Jaký je postup? Přivézt do dílny Karmu, vyndat elektromotory a baterie, a s díky je vrátit zpátky Fiskeru, následně nainstalovat V8 z Corvette. Jednoduché jako facka, že?

Dle Fiskeru objednal Lutz již celkem 20 kusů modelu Karma, zatím jich však převzal pouze osm, z nichž dva jsou již přestavěny na model Destino, jak VL Automotive svůj výtvor nazývá. Aby se přestavba zjednodušila, začne časem Lutz dovážet šasi Karmy přímo od finského výrobce Valmet.

 

Destino nahrazuje dvoulitrový čtyřválec a elektromotor s bateriemi vidlicovým osmiválcem původem z Corvette, přičemž zájemce si může vybrat, zda-li chce motor LS9 z dosluhujícího modelu ZR1 (638 koní, 819 Nm) nebo 6,2 litrový osmiválec z čerstvě představené Corvette LT-1 (450 koní, 609 Nm).

Interiér i exteriér vozu jinak zůstávají beze změn, kromě vnějších nárazníků, které byly upraveny s cílem zlepšit přívod vzduchu k motoru a udělat prostor pro výfukovou soustavu. Destino tedy doslova míří na ty, kterým se zamlouvá líbivá Karma, ale chtějí nižší hmotnost a klasický způsob pohonu.

-FM-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.