mercedes-benz museum

Muzeum Mercedes-Benz pořádá až do 8. dubna 2018 speciální výstavu na oslavu 50 let AMG v duchu motta „Půl století vášně pro sportovní výkony“. Hlavními hvězdami je deset vozidel, pestrá řada motorů a další exponáty z historie značky vysokovýkonných a sportovních vozů, založené v roce 1967. Mezi nimi nebude chybět ani designérský model studie Mercedes-AMG Project ONE.

Muzeum Mercedes-Benz vystavuje designérský model studie Mercedes-AMG Project ONE jako jednu z hlavních hvězd nové výstavy. Studie supersportovního vozu s hybridní technikou z Formule 1 bude k vidění do konce roku 2017 jako designérský model na speciální výstavě 50 let AMG. Pro návštěvníky s mimořádným zájmem o techniku bude následně vystaven hnací řetězec s vysokovýkonnou technikou hybridního pohonu s možností vnějšího nabíjení.

Tři písmena AMG vyzařují mimořádnou fascinaci. Jsou symbolem úspěšného příběhu s počátkem v roce 1967. Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher tehdy založili svou konstrukční kancelář s dílnou, zaměřenou na sportovní úpravy. Zaměstnanci společnosti Mercedes-Benz již tehdy soukromě vyráběli závodní vozy na základě sériově vyráběných automobilů a zpočátku to byla také hlavní oblast podnikání nové společnosti. Záhy však byly sportovně optimalizovány také produkční cestovní vozy zákazníků. Postupně vznikla rozsáhlá nabídka pro motoristický sport a sériově vyráběných vysokovýkonných automobilů.

 

Společnosti Mercedes-Benz a AMG navázaly přímou spolupráci v roce 1990. V roce 1999 pak stuttgartský koncern převzal většinový podíl v AMG. Od roku 2005 je Mercedes-AMG stoprocentní dceřinou společností koncernu Daimler AG. Společnost z Affalterbachu prokázala své mimořádné vývojové kompetence dvěma ve vlastní režii vyvinutými sportovními vozy SLS AMG a AMG GT.

Uspořádání výstavy zachycuje také velmi dynamický designérský styl značky Mercedes-AMG. Exponáty jsou rozděleny do čtyř tematických oblastí: motoristický sport, sériově vyráběná vozidla, technika a budoucnost. Mercedes-AMG se vyznačuje mimo jiné svými kompetencemi v oblasti motorů. Proto výstava prezentuje rovněž osm výjimečných vysokovýkonných agregátů.

Vášeň pro techniku ukazuje cestu do budoucnosti společnosti. To je patrné na designérském modelu studie Mercedes-AMG Project ONE. Koncept oslavil premiéru v září 2017 na mezinárodním autosalonu IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) ve Frankfurtu nad Mohanem. Na autosalonu představený koncepční vůz je po studii AMG GT Concept druhou ukázkou, jak bude vypadat Driving Performance v budoucnosti, a poskytuje četné konkrétní poukazy na připravovaný model pro sériovou výrobu. Hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení a nejvyšším celkovým výkonem více než 740 kW (více než 1000 koní) pochází ze závodního vozu Formule 1 Mercedes-AMG Petronas, s nímž stuttgartská značka získala v uplynulých třech sezonách tituly mistra světa ve Formuli 1 v hodnoceních jezdců i konstruktérů. Hnací řetězec je tvořen zážehovým motorem V6 1,6 litru s přímým vstřikováním benzinu, elektricky podporovaným přeplňováním turbodmychadlem a elektromotorem, spojeným s klikovým hřídelem. Na přední nápravě jsou uloženy další dva elektromotory. AMG Project ONE zrychlí z klidu na 200 km/h za méně než 6 sekund a pravděpodobně bude schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti více než 350 km/h.

Výstava ukazuje kromě toho aktuální model Mercedes-AMG GT R, který je k vidění jako kompletní vozidlo, prostorový rám a hnací řetězec, jakož i následující tři závodní vozy a pět sériově vyráběných vozidel:

  • AMG 300 SEL 6.8 (1969): S tímto vozidlem na základě sedanu vyšší třídy Mercedes-Benz modelové řady W 109 vybojovalo AMG v roce 1971 vítězství ve třídě a druhé místo v celkovém hodnocení ve 24h závodě ve Spa-Francorchamps.

    AMG 300 SEL 6.8 racing tourer, Spa-Francorchamps (1971)
    AMG 300 SEL 6.8 racing tourer, Spa-Francorchamps (1971)
  • Závodní cestovní vůz AMG-Mercedes CLK GTR (1997): Klaus Ludwig startoval s tímto vozem v roce 1997 v mistrovství FIA GT. V následujícím roce získal s nástupcem CLK-LM mistrovský titul.

    1998 Mercedes CLK-GTR racing touring car
    1998 Mercedes CLK-GTR racing touring car
  • Mercedes-AMG GT3 (2016): Závodní vůz pro soukromé týmy vznikl v roce 2014 na základě vysokovýkonného sportovního vozu Mercedes-AMG GT modelové řady 190. V roce 2016, v dosud nejúspěšnější sezoně od vzniku programu zákaznického sportu AMG, zvítězili jezdci Maro Engel, Bernd Schneider, Adam Christodoulou a Manuel Metzger z týmu BLACK FALCON s vystaveným vozidlem ve „čtyřiadvacetihodinovce“ na Nürburgringu.

    Mercedes-AMG GT3
  • AMG 300 CE 6.0 (1986): Toto vozidlo na základě modelové řady C 124 ztělesňuje kulturu výkonu pro ambiciózní soukromé zákazníky. Americký odborný tisk dal ve své době nejvýkonnějšímu modelu vyšší střední třídy přezdívku „The Hammer“.

    AMG 300 CE 6.0 "The Hammer" (1988)
    AMG 300 CE 6.0 „The Hammer“ (1988)
  • Mercedes-Benz C 36 AMG (1995): Vysokovýkonný sedan modelové řady W 202 je prvním sériovým vozidlem, které společně vyvinuly značky Mercedes-Benz a Mercedes-AMG. Z toho vzniklo současné produktové portfolio s více než 50 různými modely.

    Mercedes-Benz C 36 AMG (1995)
    Mercedes-Benz C 36 AMG (1995)
  • Mercedes-Benz E 50 AMG (1995): Vrcholná verze AMG třídy E modelové řady 210 byla nabízena od roku 1996. Sportovní sedan s designem AMG a motorem V8 o výkonu 255 kW (347 k) byl standardně vybaven sportovním podvozkem a širokými pneumatikami na kolech z lehké slitiny. Typ E 50 AMG se dodával výhradně s novou, elektronicky řízenou pětistupňovou samočinnou převodovkou, která se používala také v osmiválcových a dvanáctiválcových verzích třídy S a sportovních vozů SL.

    Mercedes-Benz E 50 AMG (1995)
    Mercedes-Benz E 50 AMG (1995)
  • Mercedes-Benz SL 55 AMG (2005): První sportovní vůz SL modelové řady R 230 ze společného vývoje značek Mercedes-Benz a AMG byl uveden na trh na podzim 2001. Pohon modelu SL 55 AMG obstarával motor V8 přeplňovaný mechanickým dmychadlem, který poskytoval nejvyšší výkon 368 kW (500 k). V roce 2004 následoval typ SL 65 AMG.

    Mercedes-Benz SL 55 AMG (2005)
    Mercedes-Benz SL 55 AMG (2005)
  • Mercedes-Benz SLS AMG Black Series (2013): AMG Performance Studio vyvíjí a vyrábí speciální vozidla „Black Series“ v exkluzivních počtech. Zákazníkům AMG se těmito verzemi otvírají možnosti, které dokonce přesahují rámec i standardních vysokovýkonných automobilů Mercedes-AMG. Značkou Mercedes-AMG první kompletně samostatně vyvinutý vysokovýkonný sportovní vůz Mercedes-Benz SLS AMG modelové řady 197 je rovněž k dispozici ve verzi Black Series.

    Mercedes-Benz SLS AMG Black Series (2013)
    Mercedes-Benz SLS AMG Black Series (2013)

Muzeum Mercedes-Benz je otevřeno každý den od úterý do neděle od 9 do 18 hodin. Pokladna zavírá vždy v 17:00 hodin.