Na 83. mezinárodním autosalonu v Ženevě se začátkem března v evropské premiéře představí Jeep Grand Cherokee modelového roku 2014. Tato vlajková loď značky Jeep prošla modernizací ve smyslu výkonu, designu i komfortu. Jeep Grand Cherokee dostal novou osmistupňovou automatickou převodovku, která bude k dispozici pro všechny modely řady. Nová převodovka snižuje spotřebu paliva a emise, přičemž současně výrazně zlepšuje akceleraci a řazení převodových stupňů.

Každá verze řady Grand Cherokee je nyní charakteristická jedinečným stylistickým provedením karoserie a interiéru. Mezi novými prvky nechybí bi-xenonové světlomety s LED světly denního svícení DRL a nové barevné kombinace exteriéru i interiéru. K exkluzivnějšímu charakteru interiéru přispívá řada nových prémiových prvků zahrnující kůži Natura-Plus, vysoce kvalitní dřevo a zcela nový tříramenný volant. Z nových prvků zaslouží zmínku rovněž infotelematický systém UConnect s 8,4palcovou dotykovou obrazovkou nebo u značky Jeep poprvé zavedený, řidičem konfigurovatelný, multifunkční 7palcový displej TFT.

Legendárních schopností v terénu dosahuje Grand Cherokee prostřednictvím jednoho ze dvou systémů pohonu všech kol, pneumatického pérování Quadra-Lift a systému řízení trakce Selec-Terrain. Nový Jeep Grand Cherokee modelového roku 2014 rovněž nabízí nejmodernější prvky aktivní a pasivní bezpečnosti, včetně nového systému Selec-Speed Control.

 

Nový Jeep Grand Cherokee 2014 bude na evropský trh uveden v třetím čtvrtletí roku 2013 a bude nabízen ve stupních výbavy Laredo, Limited, Overland a Summit.

Nová osmistupňová automatická převodovka

Nová osmistupňová automatická převodovka má svou premiéru jak u vznětového třílitrového šestiválce, tak i zážehových vidlicových šesti a osmiválců. Kromě zlepšení spotřeby paliva a snížení emisí poskytuje nová převodovka rychlejší akceleraci a rovněž preciznější a hladší řazení, čímž zvyšuje komfort jízdy na zcela novou úroveň. Dalším příspěvkem ke zlepšení spotřeby paliva modelu Jeep Grand Cherokee je režim Eco, který optimalizuje řazení převodovky a u vidlicového osmiválce prostřednictvím technologie Fuel Saver řídí i vypínání válců. Tlačítko na středové konzole však v případě potřeby sportovnější jízdy umožňuje řidiči tento režim vypnout. Pokud je vozidlo vybaveno pneumatickým pérováním Quadra-Lift, režim Eco sníží světlou výšku vozidla na úroveň Aero Ride Height, čímž se zlepší aerodynamika vozidla a tudíž i celková účinnost.

Nový design karoserie

Jeep Grand Cherokee zůstává věrný svému kompaktnímu a exkluzivnímu designu, který jej učinil proslulým po celém světě. V modelovém roce 2014 přichází s modernizovaným stylem, který přední části poskytuje ještě luxusnější a sportovnější vzhled. Přitom si však nadále zachovává původní světlou výšku. Všechny modely řady Grand Cherokee jsou charakteristické nižší mřížkou chladiče a štíhlejšími předními světlomety. Spodní část přídě byla mírně zvýšena a výraznější mlhovky byly posazeny o něco výš. Zadní část se zase může pochlubit novými a většími koncovými světly s LED světly po obvodu, větším a aerodynamičtějším spoilerem a přepracovaným tvarem zadních výklopných dveří, které nyní poskytují řidiči lepší výhled.

Stylistické změny nového modelu Jeep Grand Cherokee 2014 zahrnují i nové vysokonapěťové bi-xenonové světlomety, LED světla denního svícení (standard všech modelů), nový design ráfků kol a nové barevné kombinace karoserie i interiéru. Všechny tyto prvky dodávají vlajkové lodi značky Jeep ještě luxusnější vzhled.

Nové interiéry

Interiéry byly zušlechtěny vysoce kvalitními materiály, jakými jsou například kůže Natura-Plus a dřevo. Pozornost okamžitě upoutá středový panel s novou 8,4palcovou dotykovou obrazovkou UConnect a nový kůží čalouněný volič osmistupňové automatické převodovky. Každý model Grand Cherokee má svůj ojedinělý styl vycházející z použitých materiálů a barev.

Výbavový stupeň Summit je ještě exkluzivnější

Stupeň výbavy Summit představuje i nadále nejluxusnější verzi řady Grand Cherokee a nabízí nejvyšší úroveň kvality. Sedadla jsou čalouněná prémiovou kůží Natura-Plus a přední sloupky jako i strop jsou čalouněny semišem. Exkluzivním prvkem modelu Summit je vysoce výkonný audio systém Harman Kardon s devatenácti reproduktory, dvoukanálovým zesilovačem o výkonu 825 watt a třemi subwoofery, který posádku obklopuje naprosto dokonalým zvukem.

Nový systém UConnect s 8,4palcovou dotykovou obrazovkou

Jeep Grand Cherokee 2014 je k dispozici s novým systémem UConnect s 8,4palcovou dotykovou obrazovkou, který zřetelně a přímo zobrazuje všechny informace nezbytné pro řízení a pohodlí na palubě. Pro maximální bezpečnost a snadné použití jsou ovladače rádia a připojení umístěné na ramenech volantu. K dispozici je rovněž hlasem aktivovaný handsfree systém. Tyto prvky dovolují řidiči ponechat ruce na volantu a přitom obsluhovat jednotlivá zařízení ve vozidle snadno a bezpečně.

Nový tříramenný volant a kaplička s kontrolními ukazateli s 7palcovým displejem

Dalším novým prvkem modelu Jeep Grand Cherokee 2014 je tříramenný kůží čalouněný volant, který je u verzí Overland a Summit navíc doplněn o vysoce kvalitní dřevěné vložky. Nový volant, který byl optimalizován ve vztahu k jízdní pozici řidiče, obsahuje tlačítka pro obsluhu rádia, tempomatu, telefonu a hlasového ovládání. Všechny úrovně výbavy disponují ve standardu pádly řazení na zadní straně volantu. Nový Jeep Grand Cherokee je rovněž vybaven novým, uživatelem konfigurovatelným, multifunkčním 7palcovým TFT (liquid crystal technology) displejem.

Nový systém Selec-Speed Control

Systém řízení trakce Selec-Terrain byl rozšířen o nový podsystém Selec-Speed Control, který je dodáván spolu s balíčkem Off-road. Tento nový systém umožňuje řidiči kontrolovaně sjíždět nebo vyjíždět prudké svahy bez jakéhokoliv zásahu plynovým či brzdovým pedálem. Rychlost vozidla řídí pouze pádly řazení.

Nové bezpečnostní prvky

Bohatou bezpečnostní výbavu modelu Jeep Grand Cherokee předchozího modelového roku rozšířily nové prvky. Mezi ně patří i systém varování před čelním nárazem s funkcí zmírnění následků kolize. Systém využívá radarové senzory na přídi k rozpoznání rychle se přibližující překážky před vozidlem. Pokud je to nezbytné, okamžitě upozorní řidiče a poskytne mu tak čas pro provedení nezbytných opatření vedoucích k zabránění nárazu. Pokud řidič nereaguje, systém zmírnění následků nárazu zahájí automatické brzdění.

Tisková zpráva/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.