Po světové premiéře na autosalonu v Los Angeles v loňském roce se miniautomobil Chevrolet s elektrickým pohonem poprvé představí evropskému publiku na březnovém autosalonu v Ženevě. Vozidlo bude v prodeji na vybraných evropských trzích od roku 2014.

Chevrolet Spark EV má ambice stát se etalonem v oblasti výkonnosti městského elektromobilu. Pohání ho nejvyspělejší elektromotor a systém akumulátorové baterie jaký kdy koncern General Motors vyrobil.

„Spark EV je městský automobil bez emisí, s inteligentní konektivitou. Věříme, že se setká s příznivou odezvou zejména na některých technologicky nejvyspělejších evropských trzích,“ řekla Susan Docherty, prezidentka a výkonná ředitelka Chevrolet a Cadillac Europe. „Stejně jako Volt, tento svižný elektromobil je důkazem vynalézavosti značky Chevrolet v oblasti řešení vyspělé mobility.“

 

Vyspělý systém pohonu zabezpečuje svižnou akceleraci a dlouhý dojezd

Srdcem systému pohonu modelu Spark EV je elektromotor s permanentními magnety, zkonstruovaný GM. Vysoký točivý moment 542 Nm, který je k dispozici prakticky okamžitě po rozběhu elektromotoru, uděluje malému elektromobilu mimořádnou dynamiku. Spark EV akceleruje z 0 na 100 km/h za méně než 8,5 sekundy. Výkon elektromotoru je přes 100 kW.

Spark EV je vybaven lithium-iontovou akumulátorovou baterií s kapacitou přes 20 kWh, opatřenou aktivním kapalinovým systémem chlazení a vyhřívání. Díky této sofistikované technologii bude Spark EV patřit k elektromobilům s největším dojezdem ve své třídě. Komplet baterie je konstruován tak, že umožňuje nabíjení střídavým proudem (AC) i zrychlené nabíjení stejnosměrným proudem (DC).

Zrychlené nabíjení stejnosměrným proudem umožňuje nabít akumulátorovou baterii na 80 procent maximální kapacity přibližně za 20 minut. Kromě toho systém baterie umožňuje absolvovat několik zrychlených nabíjení stejnosměrným proudem denně. Nabíjení střídavým proudem z běžné elektrické zásuvky 230 V v domácnosti trvá 6 až 8 hodin. Součástí standardního vybavení je napájecí kabel vhodný pro oba způsoby nabíjení.

Nejmodernější systém konektivity usnadňuje a zpříjemňuje jízdu

Spark EV má výrazný a expresivní vzhled. V elegantním interiéru upoutá pozornost jako nejprominentnější prvek sdružený přístroj na sloupku řízení, který tvoří jeden ze dvou velkých barevných monitorů LCD s úhlopříčkou 7 palců (17,8 cm). Druhý monitor je umístěn na středové konzole a slouží jako ovládací rozhraní pro infotainment, ventilační a topnou soustavu, jakož i zobrazování údajů o využívání energie.

Spark EV bude standardně vybaven systémem rádiové technologie propojení Chevrolet MyLink, který umožňuje připojit kompatibilní smartphone a ovládat jej pomocí dotykového monitoru s vysokým rozlišením. Systém Chevrolet MyLink bude podporovat různé specifické aplikace, umožňující využívat navigaci na bázi smartphonu a kdekoliv na světě přijímat internetové rozhlasové stanice. Součástí systému je také couvací kamera usnadňující parkování.

Kromě toho uživatelé systému MyLink, kteří vlastní kompatibilní telefon iPhone * (od verze 4S) využívající operační systém iOS6, mohou využívat vyspělý systém hlasového ovládání Siri, umožňující bezpečné ovládání různých funkcí bez nutnosti spustit ruce z volantu a odpoutat pohled od provozu na silnici.

Tisková zpráva/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.