Rallye-Dakar-2018-bugina-MINI-John-Cooper-Works-a-MINI-John-Cooper-Works-Rally

Po čtyřech celkových vítězstvích v letech 2012 až 2015 a třech umístěních v první desítce v roce 2017 chtějí MINI a tým X-raid navázat na úspěšný příběh s ještě silnější rodinou závodních MINI. Vůbec poprvé se v závodě představí dva různé koncepty pohonu: pohon všech kol v případě MINI John Cooper Works Rally a pohon zadních kol u buginy MINI John Cooper Works. 40. ročník nejdelšího rallye závodu začíná v peruánské Limě 6. ledna 2018.

Britský výrobce automobilů MINI a německý závodní tým X-raid zahájily finální fázi příprav pro Rallye Dakar 2018. MINI a X-raid budou vůbec poprvé čelit nástrahám nejnáročnější dálkové rallye na světě se dvěma různými typy pohonného ústrojí. Kromě dále vylepšené verze pohonu všech kol závodního MINI John Cooper Works Rally, který svou loňskou premiéru ozdobil celkovým šestým místem, se na slavnostním pódiu v peruánské Limě 6. ledna 2018 objeví také bugina MINI John Cooper Works.

MINI a X-raid si s ještě větším odhodláním než kdykoliv předtím kladou za cíl navázat na úspěšný příběh, který jim v letech 2012 až 2105 vynesl čtyři po sobě jdoucí celková vítezství. „S těmito dvěma závodními stroji máme nejsilnější MINI rodinu, která se kdy účastnila dakarské rallye,“ uvedl na prezentaci MINI Sebastian Mackensen, senior viceprezident MINI.

 

Důvod, proč byl vyvinut druhý koncept pohonu, spočívá ve specifických pravidlech rallye Dakar, která vozům s pohonem zadních kol skýtají určité výhody. Manažer týmu X-raid Sven Quandt dal projektu buginy MINI John Cooper Works zelenou v únoru 2017. „Tento projekt by největším v historii naší společnosti a pracovali jsme na něm velmi usilovně,“ řekl při představení vozu.

Buginu MINI John Cooper Works pohání třílitrový vznětový 6válec s výkonem 250 kW/340 koní a maximálním točivým momentem 800 Nm. Převodovka a hnací ústrojí, stejně jako technologie přeplňování BMW TwinPower Turbo, jsou zcela nové. Stejný motor pohání také MINI John Cooper Works Rally. Maximální ochranu pilota a navigátora v extrémních situacích zajišťuje speciálně zkonstruovaný ocelový trubkový rám, na nějž jsou namontovány panely karoserie z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP) a kevlaru. Autentický design exteriéru byl navržen v úzké spolupráci s oddělením MINI Design a prošel aerodynamickou optimalizací.

Nová bugina MINI John Cooper Works v minulých měsících prošla intenzivním testovacím programem, jenž se uskutečnil na nejrůznějších typech povrchu, například v Maďarsku či Maroku. „V průběhu testování se neobjevila jediná technická závada, což je opravdu pozoruhodné,“ uvedl týmový manažer Sven Quandt. „Navzdory veškerému nadšení rozhodně nesmíme zapomínat na závodní MINI John Cooper Works Rally,“ dodal Quandt. „Existují tratě a určité typy terénu, kde má pohon všech kol své výhody. Kromě toho je náš vůz mimořádně spolehlivý.“ Mezi plánovaná vylepšení závodního MINI John Cooper Works Rally, se kterým argentinský jezdec Orlando Terranova při loňské rallye Dakar dojel na celkovém šestém místě, patří mimo jiné nová konstrukce podvozku či větší zdvih odpružení.

MINI a X-raid do Rallye Dakar 2018 nasadí sedm závodních strojů a zkušený tým jezdců a navigátorů. Buginy budou pilotovat Mikko Hirvonen (Finsko), Bryce Menzies (USA) a Yazeed Al-Rajhi (Saudská Arábie). Za volant MINI John Cooper Works Rally usednou Orlando Terranova (Argentina), Jakub Przygonski (Polsko), Joan „Nani“ Roma (Španělsko) a Boris Garafulic (Chile).

S touto sestavou pilotů a týmem zkušených organizátorů a technických lékařských specialistů bude X-raid Team dokonale připraven na tvrdou vytrvalostní zkoušku, která lidi a stroje čeká na 40. ročníku dakarské rallye. Jubilejní dálková rallye, jež se v Jižní Americe koná již po desáté, účastníky zavede z Peru přes Bolívii až do Argentiny. Rallye Dakar 2018 zahrnuje dlouhé písečné rychlostní zkoušky, kamenité pasáže a asfaltové úseky, které v Andách automobily zavedou až do nadmořské výšky 4000 metrů. Závěrečná rychlostní zkouška se uskuteční 20. ledna 2018 v argentinské Córdobě.