Tým TOYOTA Racing úspěšně dokončil první fázi testování svého nového prototypu TS030 HYBRID, který bude nasazen v rámci letošního Světového šampionátu ve vytrvalostních závodech FIA.

Nový vůz elitní kategorie LMP1 se po důkladné fázi konstrukce a vývoje poprvé objevil na závodní trati 11. ledna během třídenního funkčního testu na okruhu Paul Ricard v jižní Francii.

Možnosti prototypu TS030 HYBRID, a to jak po stránce jeho výkonu, tak vytrvalosti, naznačily tři třídenní testování, která se na okruhu Paul Ricard uskutečnila v průběhu šesti týdnů.

 

Během tohoto období najel nový vůz několik tisíc kilometrů za denního světla i za tmy a absolvoval také 30tihodinový vytrvalostní test, který simuloval náročné podmínky vyčerpávajícího závodu 24 hodin Le Mans.

Poznatky získané při těchto testech využije TOYOTA Racing k dalšímu zvyšování odolnosti a výkonnosti vozu. Další série testů pak začne v dubnu. Konstruktéři společnosti TOYOTA Motorsport GmbH, kde byla navržena a zkonstruována platforma modelu TS030 HYBRID, mezitím připravují přepracovaný aerodynamický kit. Ten má být k dispozici ještě před 6h Spa-Francorchamps, při němž si vůz 5. května odbude svůj závodní debut.

Technický ředitel Pascal Vasselon uvedl: „Než budeme připraveni na skutečný závod, má celý tým před sebou ještě hodně práce, včetně vývoje a konečného dolaďování vozu. Jedním z úkolů je zaměřit se na paket pro Spa. Plánujeme několik výrazných vylepšení aerodynamiky. Věříme, že přispějí k lepším výkonům a pomohou nám ucházet se o post nejrychlejšího hybridního vozu ve startovním poli.“

V centru pozornosti týmu i fanoušků motoristického sportu zůstává hnací ústrojí TOYOTA HYBRID System – Racing, které sestává z hybridní jednotky pracující v součinnosti se zážehovým vidlicovým osmiválcem o zdvihovém objemu 3,4 l.

Hybridní soustava rekuperuje energii při brzdění a nastřádanou energii přenáší zpátky na nápravu na výjezdu ze zatáček, čímž zlepšuje celkové jízdní vlastnosti a současně snižuje spotřebu paliva. I těmto oblastem se tým věnuje při dalším vývoji a dolaďování.

Hisatake Murata, vedoucí projektu hybridního pohonu: „Díky množství nasbíraných dat a četných reakcí přímo od pilotů máme nyní spoustu informací o tom, jak se systém THS-R chová při praktickém nasazení. Proto jsme mohli naše systémy doladit ještě před dalšími testy.“

Tým TOYOTA Racing letos v lednu potvrdil svoji jezdeckou sestavu pro vůz č. 7 (zúčastní se celého Světového šampionátu ve vytrvalostních závodech), kterou tvoří Alex Wurz, dvojnásobný vítěz Le Mans, a dále Nicolas Lapierre a Kazuki Nakadžima. Účast vozu č. 8 je zatím potvrzena pouze pro závod Le Mans, kde pojede Anthony Davidson, Hiroaki Išiura a Sébastien Buemi.

Pět z šestice pilotů (kromě Davidsona) již vůz otestovalo a ve spolupráci s konstruktéry týmu TOYOTA Racing přispělo k dalšímu vývoji.

„Máme dobrý základ, potenciál vozu vypadá slibně, ale teď musíme ještě zapracovat na detailech a v některých oblastech provést úpravy,“ uvedl Nakadžima. „Jsme na správné cestě a práce se zatím daří.“

Wurz doplnil: „Co se týče vývoje, budeme pokračovat na optimalizaci vzájemné spolupráce všech komponentů, včetně soustavy hybridního pohonu. Vůz se díky tomu posouvá kupředu.“

Lapierre uvedl: „Konstrukce se vyvíjí a neustále zlepšuje; některé problémy jsme napravili, doladili pár menších detailů a celkově se posouváme vpřed.“

S výsledky testovacího programu týmu TOYOTA Racing se budeme moci seznámit během první závodní sezóny týmu v rámci Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech, do něhož Toyota Racing vstoupí 5. května v Belgii. Ve dnech 16. a 17. června pokračuje šampionát závodem 24 hodin Le Mans.

Tisková zpráva/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.