Toyota zahájila novou fázi výzkumu autonomního řízení a vzájemné komunikace vozidel

Autor: Tisková zpráva - 7. 6. 2017


Společné výzkumné centrum pro bezpečnost (CSRC) automobilky Toyota oficiálně zahájilo další fázi své výzkumné mise, čímž zároveň slavnostně uzavřelo pětiletý výzkum na poli automobilové bezpečnosti. Nový výzkumný program s označením CSRC Next bude zaměřen na technologie autonomního řízení a vzájemné komunikace vozidel v průběhu příštího desetiletí.

V rámci programu CSRC Next je do roku 2021 plánována investice ve výši 35 milionů amerických dolarů na výzkum bezpečného přechodu k mobilitě budoucnosti. Výzkumné projekty budou postaveny na čtyřech pilířích:

  1. Možnosti integrace systémů aktivní a pasivní bezpečnosti s využitím vyspělých předkolizních senzorů ke zlepšení a personalizaci ochrany v případě nehody
  2. Příprava modelů uživatelského prostředí automobilů s využitím nejmodernějších technologií, pro jednotlivce i veřejnost, s cílem posilovat vazby mezi řidiči a jejich vozy
  3. Výzkum sledování stavu řidiče za účelem zlepšování mobility na základě metrik fyziologie a zdraví
  4. Využívání big data a bezpečnostních analýz k vývoji algoritmů a nástrojů v rámci zkoumání dat z reálného provozu.

„Zahájení nové fáze CSRC Next odráží skutečnost, že si Toyota uvědomuje důležitost interakce člověka s nově vznikajícími a vyspělými technologiemi automobilů,“ uvedl Chuck Gulash, ředitel CSRC. „Tyto vysoce propracované systémy zcela zásadně mění prostředí dopravy a budují vazby mezi řidiči, cestujícími a vozidly v roli jakýchsi spoluhráčů, kteří spolu bezpečně a pohodlně vycházejí. Nesmírně nás těší, že budeme pokračovat v našem poslání na poli bezpečnosti a napomůžeme k bezpečnému rozvoji širší mobility budoucnosti.“

Výzkumné portfolio CSRC Next bude zpočátku zahrnovat osm projektů v partnerské spolupráci se šesti školami. Jako příklad uveďme spolupráci s laboratoří AgeLab na MIT (Massachusetts Institute of Technology) v rámci vývoje nových systémů pro autonomní vozidla schopná rozpoznávat a identifikovat objekty v jejich přirozeném prostředí nebo chápat sociální interakce v dopravě, nebo výzkumnou studii ve spolupráci s Virginia Tech s cílem odhadnout problémy, které by se mohly vynořit po budoucím zavedení integrovaných bezpečnostních systémů (ISS), včetně všech systémů aktivní a pasivní bezpečnosti.

CSRC spolupracuje s výzkumným centrem Toyota Research Institute (TRI) a Toyota Connected (TC). Výzkum centra CSRC pomáhá urychlit vývoj technologií autonomního řízení a současně napomáhá ve zkoumání složitých vztahů mezi budoucí mobilitou a širšími společenskými trendy.

Spuštění fáze CSRC Next je zároveň oficiálním uzavřením první pětiletky výzkumu tohoto centra na poli automobilové bezpečnosti, zaměřeného především na lidský faktor, aktivní a pasivní bezpečnostní technologie vozidel nebo vývoj datových analýz a nástrojů.

Spolupráce s univerzitami, nemocnicemi a výzkumnými institucemi

CSRC od svého vzniku v roce 2011 pracuje na poslání, které je v rámci automobilového průmyslu jedinečné. Jde o spolupráci s předními severoamerickými univerzitami, nemocnicemi a výzkumnými institucemi na projektech zaměřených na omezení obětí dopravních nehod a veřejné sdílení dosažených výsledků ku prospěchu všech.

Během uvedeného období se centru CSRC podařilo zahájit a úspěšně dokončit 44 výzkumných projektů s 23 partnerskými univerzitami, z nichž vzešlo více než 200 publikací a řada prezentací na nejrůznějších odborných konferencích. Výzkum centra CSRC samozřejmě přispěl ke zvýšení bezpečnosti vozů Toyota – například díky vylepšeným počítačovým simulacím dopravních nehod nebo kvalitnějšímu odladění vyspělých systémů na podporu řízení – avšak jeho dopady jsou mnohem širšího rázu. Výsledky přispěly k rozvoji standardů na mezinárodní úrovni, jako je např. SAE (Society of Automotive Engineers).

Projekty CSRC kromě toho přispěly k bezpečnosti automobilů v rámci celého odvětví, včetně výzkumu vlivu lidského faktoru na bezpečnost vozidel nebo dopadu systémů aktivní a pasivní bezpečnosti, resp. sběru bezpečnostních dat z reálného provozu a vývoji nových nástrojů k analýze těchto dat.

K oblastem, které z výzkumu CSRC profitovaly nejvíce, patří obor urgentní medicíny. Projekt ve spolupráci s Centrem integračního výzkumu urgentní péče pod katedrou urgentní medicíny na Michiganské univerzitě zkoumal výpočetní metody spolehlivé detekce a předpovídání vážných srdečních příhod, jako např. infarktu myokardu a ischémie myokardu, a to i ve vozidlech. V rámci fáze CSRC Next budou nashromážděné údaje ECG použity k natrénování modelů strojového učení s cílem detekovat a předpovídat výskyt srdečních příhod u posádky aut.

Zjistí i hladinu cukrovky v krvi

„Další studie ve spolupráci s laboratořemi Mind & Brain Health Labs zdravotního centra Nebraské univerzity zahrnovala implementaci monitorování hladiny cukru (glukózy) v krvi řidičů trpících cukrovkou a závislých na podávání inzulinových injekcí. Cílem tohoto projektu bylo zkoumat možnosti praktického spojení dat z fyziologických a palubních senzorů k určování úrovní a vzorů regulace hladiny cukru, které by mohly mít vliv na změnu chování řidiče a bezpečnost osob trpících cukrovkou. Centrum CSRC a jeho poslání staví na přesvědčení automobilky Toyota, že pozitivní vývoj je podmíněn sdílením dobrých nápadů,“ pokračoval Chuck Gulash.

Ke klíčovým projektům centra CSRC v příštích pěti letech budou patřit průkopnické programy vývoje zkušebních platforem pro systémy napomáhající předcházet nehodám, včetně programu ve spolupráci s Indianskou univerzitou a Ohijskou státní univerzitou, které vytvořily propracované zkušební cíle pro předkolizní systémy detekce chodců, zahrnující příčné řezy odpovídající lidským postavám. Další projekt ve spolupráci s MIT modeluje palubní systémy hlasového ovládání a sledování chování řidiče.

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru