Toyota Prius Plug-in Hybrid

Společnost Toyota Motor Corporation v roce 2017 prodala 1,52 milionu elektrifikovaných vozů, čímž s tříletým předstihem splnila cíl pro rok 2020. Do roku 2030 chce Toyota prodávat každoročně 5,5 milionu elektrifikovaných aut.

Toyotě se v tomto směru podařilo dosáhnout dalšího důležitého milníku: za rok 2017 prodala celosvětově rekordní počet elektrifikovaných automobilů, 1,52 milionu prodaných vozů představuje osmiprocentní nárůst oproti předchozímu rekordu z roku 2016. Růst dva roky po sobě také znamená, že automobilka s tříletým předstihem splnila jeden z cílů strategického programu Environmental Challenge 2050, kterým je prodávat do roku 2020 na 1,5 milionu elektrifikovaných vozidel ročně. Celkové prodeje tohoto typu vozů navíc přesáhly 11,45 milionu, což oproti srovnatelným vozidlům s konvenčním pohonem představuje snížení emisí CO2 o více než 85 mil. tun.

„Za období jen o něco delší než 20 let jsme byli svědky nárůstu prodejů nových elektrifikovaných vozidel z necelých 500 kusů v jediné zemi na více než 1,5 milionu ve více než 90 zemích a regionech. Naši zákazníci tím potvrzují kvalitu, odolnost a spolehlivost našich elektrifikovaných pohonů,“ říká Šigeki Teraši, výkonný viceprezident společnosti Toyota Motor Corporation.

Přečtěte si také:  Toyota představuje novou řadu sportovních vozů "GR"

Už od roku 1997, tedy od uvedení prvního sériově vyráběného hybridního pohonu v modelu Prius v Japonsku, Toyota neustále pracuje na zlepšování této technologie, která je základem celosvětových snah o elektrifikaci. V roce 2014 proto uvedla také model Mirai, první sériově vyráběný vůz poháněný vodíkovými palivovými články, poté v roce 2016 čtvrtou generaci modelu Prius a v roce 2017 druhou generaci plug-in hybridního modelu Prius.

Automobilka bude pokračovat ve vývoji a rozšiřování nabídky elektrifikovaných vozidel a nyní svoji pozornost zaměřuje i na sériovou výrobu elektromobilů na baterie, která je v plánu od roku 2020, počínaje Čínou a Indií, poté v Japonsku, Spojených státech a Evropě. Toyota má rovněž v plánu dále rozšiřovat prodeje hybridních vozidel na rozvojových trzích s cílem přispět k celosvětovému snižování emisí CO2 produkovaných novými vozidly.

Snahy automobilky Toyota o zlepšování a rozšiřování nabídky alternativních pohonů jsou úzce svázány se strategickým programem Environmental Challenge 2050, v jehož rámci chce do roku 2030 v souladu s oznámením z prosince 2017 dosáhnout každoročních prodejů elektrifikovaných vozidel na úrovni 5,5 milionu kusů. V souvislosti s plněním tohoto cíle oznámila Toyota svůj plán nabízet počátkem 20. let tohoto století 10 elektromobilů s bateriovým pohonem, přičemž zhruba od roku 2025 chce společnost v celosvětovém měřítku nabízet elektrifikované verze vozidel napříč všemi modelovými řadami.

Přečtěte si také:  Nürburgring: legendární Zelené peklo prošlo mnoha strastmi, dnes jde o epický okruh

prodeje toyota hybrid 2017

Líbil se vám článek? Sdílejte ho!
  • 1
    Share