Test Škoda Karoq 1.5 TSI 110 kW ACT

Autor: Pavel Srp - 14. 1. 2018


Škoda Karoq je čerstvým vítězem české ankety Auto roku 2018. Auto jsme už vyzkoušeli v prvním testu v aktuálně jediné možné konfiguraci s pohonem všech kol. Tentokrát jsme si do testu vzali benzinovou verzi s novým motorem 1,5 TSI Evo

Karoq = prostřední z SUV

Karoq je nástupcem modelu Yeti a je druhým novým představeným SUV v linii značky. Stojí na podvozkové platformě MQB a je technicky spřízněn s modely SEAT Ateca a Volkswagen Tiguan. Jde také velikostně o prostřední model, nad ním stojí Kodiaq a pod ním bude nový malý crossover, který bude technicky vycházet z koncernových sourozenců SEAT Arona a Volkswagen T-Roc

Z hlediska vnitřního prostoru se v přední části Karoq od Kodiaqu příliš neliší. Rozměrově jsou obě auta srovnatelná. Rozdíl je však od druhé řady sedadel dozadu. Zatímco Karoq může být výhradně pětimístný, Kodiaq nabídne za příplatek až 7 míst. Základní objem kufru je logicky také menší, v řeči čísel je to 521 proti 720 litrům. Sklopením opěradel zadních sedadel, která mohou být dělená v poměru 1:2 a nebo za příplatek jako trojice samostatných sedadel Vario Flex, se dá zvětšit na 1 810 litrů.

Interiér se designově od aktuálních modelů příliš neliší. Základní tvary i uspořádání jsou dobře známé, oba SUV modely dostaly výdechy klimatizace s umístěním na výšku. Testovaný model dostal ten nejdražší multimediální systém, který postrádá jakákoliv mechanická tlačítka a ovládá se výhradně dotekem. Není to podle mě úplně ta ideální volba, nejen vzhledem k tomu, že je třeba se na ten správný dotek soustředit, ale také vzhledem k tomu, že jsou na tak velkém displeji neustále otisky prstů. 

Pohonné ústrojí

Nový motor 1,5 TSI se nabízí v jedné výkonové verzi se 110 kW/150 koňmi. Zatímco v případě pohonu náprav na výběr není, mezi převodovkami na výběr je. Vybírat lze z šestistupňové manuální převodovky, kterou bylo vybaveno testované auto, a nebo z dvouspojkového DSG. Kombinace (nejen) testovaného motoru a pohon všech kol by však v tomto roce do nabídky přibýt měl. 

Tento motor nahrazuje starší agregát 1,4 TSI se stejným výkonem. Oba dva motory nabízejí také systém ACT, tedy odpojování poloviny válců. Také v tomto případě funguje odpojování válců tak, že to lze postřehnout jen podle trochu jinak znějícímu motoru. Ten je však poměrně dobře odhlučněn. Válce se vypínají při nízké zátěži, jakékoliv přidání plynu pak válce opět aktivuje. O tom, že auto jede na dva válce, je řidič informován také prostřednictvím nápisu na displeji v kapličce přístrojů. 

Systém vypínání válců ACT (Active cylinder management) odpojuje prostřední dva válce. K jejich odpojení dochází pomocí speciálního přesuvníku na vačkových hřídelích, jež ovládají výfukové a sací ventily. Díky takové změně polohy se ventily na druhém a třetím válci přestanou otevírat a písty tak přestanou vykonávat svou práci. Uspořit by se tímto způsobem mělo až půl litru paliva na 100 ujetých kilometrů.

A projevuje se to v praxi? To nechám na vás. Jezdili jsme s Karoqem spíše v klidnějším tempu, nejvíce dálnice a města a na palubním počítači se objevovaly hodnoty těsně nad 8 l/ 100 km. 

Za volantem

Za volantem je poměrně vzpřímený posez, z auta je také vcelku dobrý výhled. Najít si správnou pozici není úplně složité. Rozporuplné pocity mám z motoru. Zatímco v Ibize se mi při prvních jízdách na španělské půdě líbil, pod kapotou Karoqu působil tak trochu „gumově“, bez jakékoliv špetky vzrušení, bez gradace výkonu, bez emocí. Jeho průběh je ale naopak lineární, táhne v celém spektru otáček, takže pro běžné ježdění je více než vyhovující. 

Podvozek je nastaven spíše komfortněji, Karoq se v zatáčkách docela naklání, ale jistě drží směr. Kola se drží země, ale na větších nerovnostech občas odskočí a ozve se tupá rána. Klidná jízda je mu ale vlastní, ostré řezání zatáček není úplně ten styl jízdy, který by se Karoqu líbil. Příjemné je řazení, protože rychlosti na svá místa zapadají bez vůlí a zlehka.

Závěr a cena

Škoda Karoq je autem, které má co nabídnout. V počátku prodeje je ale zatím omezen nabídkou verzí s pohonem všech kol, ale i omezenou příplatkovou výbavou. Pohon všech kol se teprve jako možnost k dalším motorizacím bude přidávat v následujících měsících, stejně jako adaptivní tlumiče a podobné prvky výbavy. Z hlediska jízdy nejde o špatné auto, ale vyhovuje mu spíše klidnější jízda. 

Ceník aktuálně nabízí dvě výbavy: Ambition a Style. Už ta nižší Ambition však nabízí docela slušnou výbavu, která zahrnuje vše, co by běžný řidič mohl k jízdě i k pohodě na palubě obsahovat. Startuje s litrovým tříválcem s 85 kW na částce 529 900 Kč, ve vyšší výbavě je třeba si připlatit na 584 900. Benzinové motory jsou v nabídce dva, ten druhý je testované 1,5 TSI. Oproti 1,0 TSI je ale znatelně dražší. Zaplatíte za něj minimálně 574 900 Kč ve výbavě Ambition, respektive 629 900 Kč ve výbavě Style. 

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Vnitřní prostor a praktičnost,Motor nemá charakter
Komfortně naladěný podvozek,Podvozek se nechá rozhodit velkými nerovnostmi
Auto roku 2018 v ČR,Nemožnost pohonu všech kol pro testovaný motor
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Škoda
Typ:,Karoq 1.5 TSI
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 498 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon:,110 kW/150 koní při 5 000 ot./min
Točivý moment:,250 Nm při 1 500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,8.4 s
Maximální rychlost:,204 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.4 / 6.6 / 4.7
Emise CO2:,123 g/km
Objem nádrže:,50 litrů
Délka:,4 382 mm
Šířka:,1 841 mm
Výška:,1 603 mm
Rozvor:,2 624 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 378 kg
Objem zavazadlového prostoru:,521 / 1 810 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , ,

1 názor na “Test Škoda Karoq 1.5 TSI 110 kW ACT”

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru