test-nissan-x-trail-20-dci-4x4-p1

Test Nissan X-Trail 2.0 dCi 177 All-Mode 4×4-i

Autor: Pavel Srp - 3. 12. 2017


Nissan letos uvedl na trhy modernizovaná obě svá větší SUV Qashqai a X-Trail. Qashqai jsme již otestovali a přímo z něj jsme přesedli do většího X-Trailu. Jak moc si jsou obě auta podobná?

Facelift byl decentní

Tu největší změnu dostal X-Trail vlastně ještě před modernizací, byl jím větší a výkonnější vznětový dvoulitrový motor. Ten jsme s převodovkou Xtronic vyzkoušeli již začátkem roku a v testovaném autě byl i tentokrát, ovšem nyní s manuální šestistupňovou převodovkou.

Nissan se zaměřil na jiné změny, decentně zapracoval na vzhledu. Přední část dostala novou masku chladiče ve stylu aktuálního designového jazyka, která zasahuje hluboko do taktéž nově přepracovaného nárazníku. Přední světlomety dostaly jiný tvar LED denního svícení a jsou adaptivní. Umožňují svícení do zatáček i úpravu výšky světelného kužele, neumí ale odcloňovat jednotlivé segmenty. Na rozdíl od Qashqaie také nejsou plně LEDkové, ukazatel změny směru používá žárovku. 

test-nissan-x-trail-20-dci-4x4-p2

Zadní část doznala změn o poznání méně a pokud nebudete mít auto před modernizací a po ní vedle sebe, prakticky si jich nemusíte ani všimnout. Jemně byl upraven nárazník a světlomety jsou diodové. Do nabídky přibyly i čtyři nové barvy laků: oranžová, červená, metalická modrá a tmavě hnědá. Zákazníci mohou vybírat celkem z 10 možných variant.

Pohonné ústrojí

Automobilka v rámci modernizace na nabídce motorizací nic neměnila, stále je tak možné vybírat z jednoho benzinového motoru 1.6 DIG-T 163 koní a dvou naftových motorů 1.6 dCi 130 koní a 2.0 dCi 177 koní. Zatímco benzinový motor se nabízí výhradně s pohonem předních kol a přímo řazenou převodovkou, vznětové motory se dají kombinovat také s bezestupňovou převodovkou Xtronic a s pohonem všech kol.

Pod kapotou testovaného vozu byl, jak již bylo zmíněno, dvoulitr s manuální převodovkou a s přiřaditelným pohonem všech kol All-Mode 4×4-i. Čtyřkolka se tady ovládá otočným ovladačem mezi sedadly a možností je několik. Pokud plánujete jezdit jen po suchém asfaltu, využívat bude s největší pravděpodobností možnost pouze pohonu všech kol. Pokud chcete mít ale jistotu, necháte ovladač na „Auto“, v němž budou řídící jednotky upravovat rozložení točivého momentu mezi obě nápravy na základě aktuální situace, otočení volantu, sešlápnutí plynového pedálu, rychlosti a několika dalších proměnných. Poslední volbou je „Lock“, který točivý moment mezi obě nápravy rozděluje rovnoměrně. To, kolik procent pohonu na jakou nápravu směřuje, můžete pozorovat na displeji palubního počítače.

test-nissan-x-trail-20-dci-4x4-p3

Spotřeba paliva potěší. I když jde o tak velké auto s hmotností kolem 1,7 tuny, dá se s ním jezdit mezi 7 a 8 l/100 km. Je to sice znatelně víc, než kolik uvádí Nissan (v kombinovaném režimu: 5,6 l/100 km), ale pokud se budete snažit a pojedete „na spotřebu“, hodnoty mohou klidně začínat šestkou.

Za volantem

Nakouknutí do interiéru prozradí nový volant i čalounění sedadel, vše ostatní zůstalo vlastně beze změny. Stále je tu přehledný interiér s vysokým, ale příjemným posezem i dostatek prostoru. Zajímá mě ale to, jak modernizovaný X-Trail jezdí.

Motor je po startu poměrně tichý a kultivovaný. Řazení má vcelku přesné dráhy a kvalty na svá místa zapadají lehce. I tak by se mi ale k takovému autu více hodila automatická převodovka. Přeci jen tohle auto nemá být – a vlastně také není – k řezání zatáček a nějaké řidičské zábavě. Má spíše pohodlně a bez okolků odvézt rodinu na výlet, případně náklad na chatu. A to mu jde skvěle.

test-nissan-x-trail-20-dci-4x4-p4

První metry prozrazují, že X-Trail je „dospělejší“ než menší Qashqai. Je z něj jednoduše cítit, že v hierarchii značky stojí výše. Pak ale zastavíte na semaforech v kopci, aktivujete si systém AutoHold, který podrží auto na brzdách, aby nesjelo dolů a chcete se rozjet. Jenže systém je nastaven tak, že auto drží ještě ve chvíli, kdy je v záběru a vás v úplně první chvíli napadne, že asi musíte elektronickou ruční brzdu uvolnit sami. Než si to v duchu dořeknete, auto už se rozjíždí, ale rozhodně by to šlo nastavit citlivěji.

Větší a výkonnější dvoulitr bude rozhodně lepší volbou. Jeho 130 kW/177 koní a 380 Nm ani tak neoslní, přesto je zátah lineární a není třeba na něj dlouho čekat. O tom, že nejde o žádného vyloženého rychlíka svědčí i fakt, že zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 9,4 sekundy a maximální rychlost je 204 km/h. Projev se příliš neliší s prázdným, ale ani s plným autem. Se slabší 1.6 dCi sice ušetříte na spotřebě paliva, ale budete muset zvolit spíše defenzivní styl jízdy.

Vcelku příjemně překvapil podvozek obouvající 19″ pneumatiky. Přes nerovnosti se přenáší plavně, bez akusticky nepříjemných projevů. V zatáčkách je X-Trail navíc jistý a nijak nepříjemně se nenaklání. Z hlediska chování působí podobně jako menší Qashqai. Jakkoliv to není nutně potřeba, adaptivní podvozek, který by dokázal auto udělat ještě komfortnějším, bych si tu klidně představit dokázal.

test-nissan-x-trail-20-dci-4x4-p5

Závěr a cena

Nissan u obou svých větších SUV zvolil v rámci modernizace sázku na jistotu, nepouštěl se do žádných velkých akcí a rozhodl se jen obě auta vycizelovat. Ladil pouze drobnosti tak, aby byl celek ještě lepším. A na jízdě i na projevu auta je to znát. Navíc je v nabídce i jako sedmimístný.

A co prozradí pohled do ceníku? Vzhledem k tomu, že český importér má aktuálně na všechna tři svá SUV (Juke, Qashqai i X-Trail) akční nabídku nazvanou jako Czech Line, nejnižší cena benzinové verze startuje na 649 000 Kč, slabší naftová verze s pohonem všech kol vyjde minimálně na 749 000 Kč a za výkonnější dvoulitr s pohonem všech kol a Xtronicem zaplatíte od 859 000 Kč. Tato akční nabídka již obsahuje poměrně bohatou výbavu a to nejen bezpečnostní, ale také komfortní.

Běžný ceník startuje na 522 900 Kč za nejnižší verzi Visia s motorem 1.6 DIG-T, základní výbava je však poměrně skromná. Se vznětovým motorem 1.6 dCi je nejnižší cena ve stejné výbavě 581 400 Kč. Dvoulitrový naftový motor se ale nabízí až od vyšší výbavy (celkem jsou v nabídce čtyři) Acenta a startuje na 765 500 Kč – je to cena za verzi s pohonem všech kol a manuální převodovkou a nebo za předokolku s automatem. Pokud byste chtěli dvoulitr s automatem a pohonem všech kol, bude částka nejméně 815 500 Kč.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Spotřeba paliva,Průměrná jízdní dynamika
Citlivý design s důrazem na funkčnost,Grafika multimédií
Akční cena,Zvláštní kombinace motorů‚ převodovky a pohonu
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Nissan
Typ:,X-Trail
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 995 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,4×4
Výkon:,130 kW/177 koní v 3 750 ot./min
Točivý moment:,380 Nm v 2 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.4 s
Maximální rychlost:,204 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.3 / 5.2 / 5.6
Emise CO2:,149 g/km
Objem nádrže:,60 litrů
Délka:,4 690 mm
Šířka:,1 830 mm
Výška:,1 740 mm
Rozvor:,2 705 mm
Pohotovostní hmotnost:,1625 – 1720 kg
Objem zavazadlového prostoru:,565 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru