test-nissan-micra-ig-t-90-p1

Nová generace Nissanu Micra se povedla. Na pohled nabízí mnohem více stylu, ale je také prostornější. Ta změna je vážně obrovská, ale jak to bude za volantem? To jsme se rozhodli zjistit v případě verze s přeplňovaným tříválcem IG-T 90.

Designová revoluce

Vybavujete si minulou generaci Micry? Designově poměrně nezajímavé auto. To nové je ale z docela jiného těsta. Ačkoliv mělo testované auto nepříliš nápaditou šedou barvu karoserie, doplnilo to kontrastními oranžovými doplňky. Oranžové jsou kryty vnějších zpětných zrcátek, části předního i zadního nárazníku, lišty na dveřích, ale také kola.

Podobné je to také v interiéru, kam se kontrastní oranžová dostala také. Je to odvážné, přitom to nepůsobí kolotočářsky. Interiér to naopak příjemně osvěží. Oranžové je čalounění sedadel i velká část palubní desky. Mimochodem ta je čalouněná kůží, což nenabízejí ani mnohá dražší a větší auta… Kontrastní prvky jsou součástí paketu BOSE Personal.

 

test-nissan-micra

Micra mezigeneračně vyrostla

Kromě svěžího vzhledu se může Micra pochlubit i tím, že vyrostla prakticky do všech důležitých směrů. Karoserie je o 17 cm delší a o 8 cm širší, zároveň je ale o 7 cm nižší. Větší je také zavazadelník, kterému přibylo 35 litrů objemu.

V interiéru je pro cestující na předních sedadlech dost místa, na těch zadních je to ale horší. Rozvor náprav se protáhl o 75 mm, což se pozitivně projevilo na prostoru pro kolena zadních cestujících. Se svými 180 cm jsem si za sebe sedl, ačkoliv na žádné dlouhé cestování to není. Pohodlí holt vypadá trochu jinak.

Za volantem

Pod přední kapotou se nacházel přeplňovaný tříválcový 0,9litrový benzinový motor IG-T 90. Ona číslice v názvu prozrazuje výkon v koňských silách, takže jsem pravou nohou ovládal 66 kW/90 koní doprovázených točivým momentem 140 Nm. Zajímavostí je funkce overboost, kterou Nissan Micra nabízí. V takovém případě krátkodobě nabízí 95 koní a 150 Nm.

test-nissan-micra

Motor dá hned po startu na volnoběh svůj tříválcový původ jasně najevo, koncernové litrové TSÍčko je mnohem vychovanější. Maximum točivého momentu leží až v 2 250 ot./min a nejvyšší výkon až v 5 500 ot./min a podle toho se také motor projevuje. V nízkých otáčkách se na sešlápnutí plynového pedálu chová letargicky, výrazně zatáhne až po překonání dvoutisícové hranice otáčkoměru. Zátah to pak ale je poměrně znatelný a vcelku příjemný. Škoda, že manuální převodovka je jen pětistupňová.

Nissan slibuje spotřebu paliva v kombinovaném režimu jen 4,4 l/100 km. To je ale podle mých zkušeností hodnota z říše snů. Při klidné jízdě se spotřeba pohybuje kolem šestilitrové hranice.

Podvozek nového Nissanu Micra je nastaven velmi příjemně, důraz je kladen zejména na pohodlí. Auto se po silnici pohybuje plavně, prakticky nedrncá. Díky měkčímu naladění tlumičů se ale od přední nápravy – zejména po přejezdu retardérů a zpomalovacích prahů – občas ozve rána. Mohou za to jistě i velká a tedy i poměrně těžká 17″ kola. Věřím tomu, že se 16″ disky by byl podvozek ještě příjemnější.

test-nissan-micra

Závěr a cena

Nissan Micra je své nové, již páté generaci docela povedeným autem, které nabízí poměrně bohatý vnitřní prostor a pohodlné jízdní vlastnosti. Snad jen tříválcový motor ztrácí svou hrubostí na volnoběh a výrazným turboefektem, při jízdě s otáčkami kolem 3000/min už je ale vše v pořádku.

Pokud nakoukneme do ceníku, můžeme si všimnout, že začíná částkou 259 000 Kč. Za to se nabízí základní výbava Visia s atmosférickým litrovým motorem s výkonem 71 koní. Tato výbava však nemá ani klimatizaci. Testovaný motor IG-T 90 se nabízí až od druhé výbavy Visia+ a startuje na 308 000 Kč.

+
Pohodlný podvozek Hrubější projev v nízkých otáčkách
Vzhled výbavy BOSE Premium Výrazný turboefekt
Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Nissan
Typ: Micra
Motor: řadový tříválec
Objem válců: 898 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzín
Pohon: přední
Výkon: 66 kW/90 koní (70 kW/95 koní při overboostu) v 5 500 ot./min
Točivý moment: 140 (150 při overboostu) Nm v 2 250 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 13.7 s
Maximální rychlost: 175 km/h
Převodovka: pětistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km): 5.6 / 3.7 / 4.4
Emise CO2: 99 g/km (se systémem Start/stop)
Objem nádrže: 41 litrů
Délka: 3 999 mm
Šířka: 1 743 mm
Výška: 1 455 mm
Rozvor: 2 525 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 001 – 1 082 kg
Objem zavazadlového prostoru: 300 litrů
Ceník: ke stažení zde