Test Mitsubishi Outlander 2,0 MIVEC LPG: Levně, ale jen na „dvě“

Autor: Pavel Srp - 12. 3. 2014


Aktuální, už třetí generace Mitsubishi Outlander se v České republice začala prodávat koncem roku 2012 a v redakci jsme ji už měli, dokonce dvakrát. Pokaždé to však bylo s naftovým motorem. Tentokrát se nám do rukou dostalo benzínové provedení přestavěné pro spalování LPG. Jak se s plynovým Outlanderem žije jsme se pokusili zjistit v klasickém týdenním testu.

test-mitsubishi-outlander-20-mivec-lpg-p1

Největší nevýhodou benzínových verzí (vlastně je tam jen tahle jedna) v nabídce tohoto modelu je ta, že nemohou být spojeny s pohonem všech kol. Ačkoliv jde o SUV, které vzniklo změkčením opravdových offroadů, na hory se s ním vydejte raději s řetězy. Jenže, SUV jsou dnes stejně spíše módní záležitostí a popojíždí zejména po městech, případně na dálnicích a tam je pohon všech čtyř kol většinou zbytečný – odebírá výkon a zvyšuje spotřebu.

Mitsubishi Outlander přestavěný na LPG skýtá mnoho výhod. Díky původní benzínové nádrži o objemu 63 litrů a nové plynové s 60 litry se (teoreticky) dojezd prodlouží téměř dvojnásobně (vzroste přibližně o 650 km). Za přestavbu zaplatíte necelých 34 tisíc Kč a náklady by se tedy měly vrátit po ujetí přibližně třiceti tisíc kilometrů.

Velkou výhodou této přestavby na LPG je fakt, že nádrž není umístěna v prostoru zavazadlového prostoru, a tak jeho objem (po montáži originálního příslušenství) až 667 litrů v základním uspořádání (1 608 litrů se sklopenými sedadly) nijak nezmenšuje. Nádrž je totiž umístěna, podobně jako u Subaru Legacy Combi, v prostoru rezervního kola. K případné opravě defektu tak budete muset využít opravdou lepící sadu.

test-mitsubishi-outlander-20-mivec-lpg-p2

A jak se s plynovým Outlanderem jezdí? Samotné starty probíhají na benzín, na plyn se auto automaticky přepne až po zahřátí. O tom, na jaké palivo zrovna jedete, vás informují diody na ovladači umístěném ve středovém tunelu za řadící pákou. Popravdě jsem ani nepoznal, kdy se benzín přepne na plyn. Změna proběhne hladce a úplně neznatelně.

Podvozek Outlanderu je naladěn velmi dobře a i díky malým (16″) kolům a vcelku vysokým obutým pneumatikám většinu nerovností zvládne bez ztráty kytičky. Ani motor o sobě nedává nijak hlasitě vědět, takže si posádka může užívat opravdu pohodlnou jízdu.

Pod kapotou je dvoulitrový atmosférický čtyřválec o výkonu 110 kW/150 koní a se 195 Nm točivého momentu. Výkon se přenáší přímo řazenou pětistupňovou převodovkou – šestku budete hledat marně – na přední kola. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Outlander za 10,6 sekundy a maximální rychlost je 190 km/h. Dynamika samotného vozu je v případě jízdy na benzín i na LPG s nenaloženým autem víceméně stejná, plně naložené auto jsme nezkoušeli.

test-mitsubishi-outlander-20-mivec-lpg-p3

U benzínové verze najdete v technických údajích hodnoty 8,8 l/100 km městě, 5,7 l/100 km a 6,8 l/100 km v kombinovaném režimu. Při vracení auta se nám cifra na palubním počítači zastavila na hodnotě 9,2 l/100 km. Auto s námi jezdilo spíše na okreskách a dálnicích, do města se moc nepodívalo.

Největší nevýhodou Outlandera na LPG tedy zůstává pohon pouze přední nápravy, jediná (navíc úplně základní) výbava a nemožnost parkovat s vozem v podezmních garážích. Výhodami jsou naopak mnohem nižší náklady na palivo, i po přestavbě plná záruka, objemný zavazadlový prostor či pohodlná jízda.

Pokud i po zvážení těchto negativ a pozitiv tohle auto chcete, můžete nakouknout do ceníku. Základní akční cena (platí do 31.3.2014) je 550 tisíc Kč + zaplatíte 33 900 Kč za přestavbu na LPG. A to zní vcelku rozumně…

Akční ceník je nahlédnutí tady.

-PS-

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru