Test Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic

Autor: Pavel Srp - 11. 1. 2018


Prodeje automobilů z kategorie SUV a crossoverů neustále rostou, a tak je jasné, že automobilky budou představovat stále další a další modely a poctivě modernizovat ty starší. Faceliftem počátkem letošního roku prošel také Mercedes-Benz třídy GLA, který jsme vyzkoušeli v redakčním testu.

Facelift je decentní

Mercedes-Benz se rozhodl pro citlivou modernizaci, nepřichystal si pro nás nic převratného. Šlo hlavně o retuše zahrnující masku chladiče s novými vodorovnými lamelami, nové fullLED světlomety. Nový je také nárazník s kulatými mlhovými světlomety. Na auto putoval také o 30 mm vyšší základní podvozek. 

Podobně decentní byly změny i v interiéru. Osmipalcový centrální displej multimédií je stejný, stále není dotykový a ovládá se otočným kolečkem na středovém tunelu mezi předními sedadly. Nové je však čalounění, respektive jeho materiály a také přístrojový štít. 

Pohonné ústrojí

Zatímco verzi s označením 220 byste před modernizací v nabídce nenašli, testované provedení 220 d novinkou není. Jde stále o 2,1litrový čtyřválcový vznětový motor s výkonem 130 kW/174 koní a s točivým momentem 350 Nm. Motor v testovaném autě spolupracuje výhradně se sedmistupňovou automatickou převodovkou a s příplatkovým (za více než 50 tisíc Kč) pohonem všech kol 4Matic. Z pohledu dynamiky na tom motor z hlediska čísel není vůbec špatně. Zrychlení z 0 na 100 km/h je 7,7 sekundy a maximální rychlost je 218 km/h.

Motor je díky dvojici turbodmychadel v běžných rychlostech příjemně pružný, s převodovkou si navíc dobře rozumí. Předjíždění není problém a rozdíl mezi prázdným a na víkend běžně naloženým autem není nijak zásadně rozeznatelný. Slabou stránkou motoru je ale jeho odhlučnění, zejména při zátahu. Zvuk se do interiéru dostává více, než u větších modelů a více, než bych si u takového auta představoval. Motor má celkově hrubější projev. 

Spotřeba paliva se v rámci týdenního testování pohybovala nad šestilitrovou hranicí (auto jsme odevzdávali s hodnotou 6,5 l/100 km podle pal. PC), pokud však budete jezdit defenzivně a budete zrychlovat rozvážně, dá se dostat i pod 6. Mimo město to pak bude klidným stylem i k pěti litrům.

Za volantem a při jízdě

Mercedes-Benz GLA vychází z třídy A, má trochu jiné tvary a je trochu vyšší. Měřím 180 cm, ale ačkoliv jsem měl řidičovu sedačku v nejnižší pozici, nad hlavou mi mnoho místa nezbývalo. Díky tomu jsem neměl ani úplně ideální výhled vpřed. Na druhou stranu mi ale do očí nesvítilo sluníčko… :D

To na zadních místech to je dost podobné. Dvojice cestujících se tu usadí naprosto bez problémů, trojice se již bude muset tulit. Okna jsou ale celkem malá a výhled ze zadních sedaček není ideální. 

A co kufr? Může být GLA rodinným autem? Podle udávaného objemu 421 litrů by i mohl. Prostor se dá samozřejmě sklopením opěradel zadních sedadel ještě zvětšit, výsledkem tak může být až 1235 litrů. Nechybí však ani možnost využít například pouze průvlak na lyže. 

Hodně záleží, jestli se budete pohybovat na kvalitní a nebo na nekvalitní silnici. Díky poměrně velkým 18″ diskům a vcelku tuhému podvozku to právě na těch ne úplně kvalitních silnicích není úplně ono. Kola mají tendence odskakovat a ozývá se od nich bouchání. Na těch kvalitních naopak oceníte, že tohle auto dokáže být velmi stabilní. Troufám si tvrdit, že v tomto případě bude částka 23 867 Kč za adaptivní tlumiče investovaná velmi dobře.

Závěr a cena

Mercedes-Benz třídy GLA je jedním z nejmenších modelů značky a vychází dokonce z toho úplně nejmenšího. Na rozdíl od něj ale prošel jen faceliftem, zatímco áčko se na trh chystá ve zcela nové generaci. A je to na GLA znát. GLÁčko by si ale v každém případě zasloužilo lepší odhlučnění motoru a měkčí podvozek a kola s menším průměrem. To jsou dvě věci, které mu ubírají cenné body. Ty plusové mu naopak přidávají jízdní vlastnosti na kvalitních silnicích, poměrně velký zavazadlový prostor a nebo vcelku pružný, přesto úsporný motor. 

Základní cena benzinové verze startuje na 794 970 Kč. Jde o verzi s přeplňovaným 1,6litrovým čtyřválcem s 90 kW/122 koňmi, manuální šestistupňovou převodovkou a pohone předních kol. Testovaná verze je ze zcela opačného spektra ceníku a jde o (vyjma GLA 45 AMG) nejdražší provedení s cenou startující na 1 041 810 Kč. 

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Pružný motor,Hlučnější motor při záběru
Jisté jízdní vlastnosti na kvalitní silnici,Poměrně tuhý podvozek
Spotřeba paliva,Místo nad hlavou na předních sedadlech
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Mercedes-Benz
Typ:,GLA 220 d 4Matic
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,2 143 ccm
Plnění motoru:,2x turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,4×4
Výkon:,130 kW/177 koní v 3 600 – 3 800 ot./min
Točivý moment:,350 Nm v 1 400 – 3 400 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,7.7 s
Maximální rychlost:,218 km/h
Převodovka:,sedmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.9 / 4.4 / 5.0
Emise CO2:,130 g/km
Objem nádrže:,56 litrů
Délka:,4 424 mm
Šířka:,1 804 mm
Výška:,1 494 mm
Rozvor:,2 699 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 595 kg
Objem zavazadlového prostoru:,421 / 1 235 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru