test-mercedes-benz-e300-kupe

Test Mercedes-Benz E 300 kupé

Autor: Pavel Srp - 23. 1. 2018


Mercedes-Benz třídy E kupé na první pohled zaujme tím, jak vypadá. Jeho ladné tvary jsou to, proč o něm začnete přemýšlet, ale jak se s ním jezdí? To jsme se rozhodli zjistit v redakčním testu. 

Designem nepřekvapí, ale oko potěší

Dělá to poslední dobou víc a víc značek. Jejich modely jsou si čím dál podobnější a nejinak je tomu u značky Mercedes-Benz. Jen se podívejte na modely třídy C, třídy E a třídy S. Poznáte je od sebe na první pohled? Liší se hlavně velikostí a některými detaily. Jenže to nemusí mnohdy ani trénované oko na první pohled rozlišit. A stejné to pro všechny karosářské varianty: pro třídu C a třídu E pro kombi; a v případě kupé pro všechny tři.

Éčkové kupé má vyváženou a vážně povedenou siluetu, jejíž čistotu vzhledem k přítomnosti bezrámových dveří nenarušují ani B sloupky. Po jejich otevření se zjeví interiér, který si se zevnějškem nezadá. Vnější lak karoserie skvěle koresponduje s interiérem. Krémové kožené čalounění sedadel doplňuje světlé dřevo v kombinaci s modrým koženým čalouněním palubní desky. Z interiéru na vás dýchá luxusní atmosféra, jenž je podpořena také tvarem výdechů klimatizace a nebo dvojicí velkých displejů před řidičem. Tady se prostě a jednoduše nešetřilo. 

Pohonné ústrojí

Vůz je v současné chvíli v nabídce se vznětovými a i zážehovými čtyřválci a šestiválci a na výběr je pohon zadních a nebo všech kol. Všechny verze bez výjimky dostaly automatickou převodovku 9G-Tronic. 

Označení na zádi prozrazuje verzi E 300, což v mnohých evokuje šestiválec, ale stejně jako například u BMW 330i se o pohon stará pouze dvoulitrový čtyřválec s přeplňováním. A vlastně to není špatná volba. Čtyřválec má slušný výkon 180 kW/240 koní a točivý moment 370 Nm. Na pokyny plynovým pedálem reaguje hbitě, ale udávaný výkon při jízdě úplně nepřesvědčí, tolik bych mu vpravdě nehádal, ale to neznamená, že by snad bylo auto pomalé. Může za to i hmotnost přesahující 1,7 tuny. Postačí i na hodně svižné ježdění.

Jízdu doprovází poměrně zvučný výfuk. Ten má navíc aktivní klapku, která se ve sportovním i v nejsportovnějším jízdním režimu odklopí a okolí o vás bude vědět. Není to nijak vulgární, ale jízdu to příjemně okoření. Při přeřazení dokáže výfuk udělat i decentní prsknutí. Vlastně má v tomto kupé výfuk lepší zvuk a projev než v šestiválcovém E 43 AMG v éčkovém sedanu. 

test-mercedes-benz-e300-kupe

Devítistupňová převodovka 9G-Tronic je skvělá, s motorem spolupracuje jako by šlo o jeden celek a rychlostí mění intuitivně. Při běžné jízdě o ní řidič ani posádka vůbec neví, naopak při té ostřejší ocení její rychlost a reakce. Nečiní jí problémy ani prudké přidání plynu, tzv. kick down, při němž ochotně podřadí i o tři rychlostní stupně. Pokud by se vám její práce přesto nelíbila a nebo byste chtěli prostě jen přeřadit na jiný rychlostí stupeň, lze využít páčky pod volantem. I na ty reaguje převodovka rychle a bez zbytečného prodlení. 

No, ale tohle všechno zase trochu zhořkne při pohledu do kapličky přístrojů, kde vám palubní počítač ukáže průměrnou spotřebu paliva. Běžná jízda znamená spotřebu mezi 9 – 10 litry na 100 kilometrů, pokud budete potenciál motoru využívat, pak vyroste hodně nad 10litrovou hranici. 

Podvozek: vzduchové odpružení je povinnost

Pokud naopak najdete kvalitní silnici se spoustou zatáček, podvozek si zamilujete. Tuhý podvozek promění tohle éčko na hodně zábavné auto. V menu palubního systému se navíc dají omezit zásahy stabilizačního systému, což s pohonem zadních kol, příjemně znějícím výfukem i ostrými reakcemi na sešlápnutí plynu dokáže na řidičově tváři vykouzlit potutelný úsměv. Jsou to ale přesně ty chvíle, kdy se spotřeba paliva bude pohybovat od 15 l/100 km výše.

test-mercedes-benz-e300-kupe

Je to ale způsob, kterým s tímto autem bude jezdit minimum jeho majitelů. Ti budou auto spíše využívat pro běžné přesuny po silnicích a dálnicích. Na léto má testované kupé příplatkové 20″ disky, na zimu dostalo o palec menší. I tato 19″ kola na pohled pěkně vyplňují velké blatníky, ale v kombinaci s běžným nepříplatkovým podvozkem jsou pro jízdu stále moc velká. Je cítit, jak se s nimi podvozek na rozbité silnici pere a do interiéru se tu a tam ozve nějaká ta rána. Pokud se v zatáčce se objeví série nerovností, je cítit, že kola ztrácejí půdu po nohama, podvozek je zkrátka moc tvrdý.

Při běžné jízdě budete neustále ve střehu, abyste se vyhnuli všem dírám, výtlukům a nerovnostem, protože po jejich přejezdu trpíte i za auto. Rozhodně doporučuji investovat 60 tisíc a připlatit si za podvozek se vzduchovým odpružením Air Body Control. Věřte mi, že v tomto případě to budou jedny z nejlépe investovaných peněz v rámci příplatkové výbavy,

Odveze i čtyři cestující

I když je kupé ve srovnání se sedanem o 97 mm kratší, o 38 mm nižší a má o 66 mm kratší rozvor náprav, v interiéru překvapí dostatkem prostoru vpředu, ale vlastně i vzadu. Jakkoliv se na zadní sedadla dostává složitě, jízda tady pak není úplným utrpením. Pokud si kupujete kupé, asi příliš cestující na zadních sedadlech řešit nebudete, ale je dobré to vědět. 

test-mercedes-benz-e300-kupe

Přední sedadla nabízejí skvělý komfort, mohou být vyhřívaná, ale i odvětrávaná. Můžete si ale klidně připlatit 30 tisíc korun za ortopedická přední sedadla s masážní funkcí. Posez za volantem je skvělý, sedí se spíše níž a volant je bohatě nastavitelný ve dvou osách.

Závěr a cena

Mercedes-Benz třídy E kupé je auto, na jehož ladných tvarech karoserie spočine oko každého. V našem případě navíc podpořený sportovním AMG paketem. Potěší i provedením a materiály v interiéru. Méně pak kombinací velkých kol, běžného podvozku a nekvalitní silnice. Celkově je naladěn spíše sportovněji než sedan, čemuž odpovídá i hlučnější projev výfukové soustavy, která je pro benzinové motorizaci za příplatek 8 tisíc korun (pro E 350 je v sérii). 

Pohled do ceníku prozradí, že nejnižší cena je 1 338 260 Kč, za kterou dostanete E 200 kupé s benzinovým dvoulitrem se 135 kW/184 koňmi a 300 Nm. Nejlevnějším vznětovým provedením je E 220 d kupé se 143 kW/190 koňmi a 400 Nm za minimálně 1 380 610 Kč. Testované E 300 kupé startuje na 1 493 140 Kč. Všechny ceny jsou s DPH.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Vzhled exteriéru i interiéru,Příliš podobný design C kupé i S kupé
Zvuk motoru a výfuku,Motor výkonem pocitově nepřesvědčí
Jízdní vlastnosti na kvalitní silnici,Jízdní vlastnosti na nekvalitní silnici
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Mercedes-Benz
Typ:,E 300 kupé
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 991 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,zadních kol
Výkon:,180 kW/245 koní při 5 500 ot./min
Točivý moment:,370 Nm při 1 400 – 4 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,6.4 s
Maximální rychlost:,250 km/h
Převodovka:,devítistupňová automatická (9G-Tronic)
Spotřeba paliva (l/100 km):,8.4 / 5.3 / 6.4
Emise CO2:,136 g/km
Objem nádrže:,66 litrů
Délka:,4 826 mm
Šířka:,1 860 mm
Výška:,1 430 mm
Rozvor:,2 873 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 685 kg
Objem zavazadlového prostoru:,425 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru