Test Kia Cee’d: Fešák v hnědém kabátu

Autor: Pavel Srp - 2. 7. 2012


Kia Cee’d se před pár měsíci představila ve druhé generaci a oproti té první zkrásněla. Design se evropanovu oku snaží lahodit příjemnými křivkami, ve vyšších výbavách diodovým denním svícením nebo diodovou optikou zadních světlometů pro obrysová světla a brzdová světla. Pro evropský trh nabídne také dostatek motorů, a to jak benzínových, tak i naftových. Zákazník může vybírat od 66 kW do 99 kW. V ceníku jasně převládá manuální převodovka (u všech motorizací 6°), automat si můžete vybrat pouze k nejsilnějším motorizacím: 1,6CRDi 94 kW (6° automat) nebo 1,6GDI 99 kW (DCT 6°).

Pro náš test jsme si vybrali základní benzínovou motorizaci 1,4 litru o udávaném výkonu 73,2 kW. Předpokládáme, že tento motor si vybere nejvíce zákazníků, kteří si pro nový Cee’d půjdou. Motor neoplývá žádnými omračujícími dynamickými parametry ani na papíře, ani v praktickém provozu. Udávané zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,8 sekundy je na dnešní dobu spíše podprůměrná hodnota a maximální rychlost 182 km/h také nikoho moc neoslní, tenhle údaj nás ale na českých silnicích stejně až tak moc zajímat nemusí. Udávané spotřeby 7,9 (město)/6,0 (kombinovaná)/4,9 (mimo město) litrů na 100 kilometrů jsme se přiblížili na dostřel. Při kombinovaném režimu nám na displeji palubního počítače při vracení vozů zůstala svítit hodnota 6,2.

Praktické jízdní zkušenosti ukázaly, že podvozek i brzdy jsou minimálně krok před motorem, a to je správně. Tak to má být. Se Cee’dem je potřeba při předjíždění přemýšlet podle přísloví: „Dvakrát měř, jednou řež.“ Pokud už pomalejšího řidiče předjedete a zjeví se před vámi krásná klikatá silnička, věřte, že s nastavením podvozku si zábavu užijete. Zážitek vám nezkazí ani brzdy, které reagují tak, jak potřebujete a dají se dobře dávkovat.

Jestli je váš jízdní styl spíše klidnější a defenzivní, pak si Cee’da se základní benzínovou „čtrnáctkou“ kupte, pokud se občas chcete svézt, popřemýšlejte o tom, jestli nebude lepší si připlatit za silnější motor.

Po designové stránce je, jak už bylo řečeno, Cee’d velmi povedené auto, navíc v námi testované nejlepší výbavě Exclusive a v módní světle hnědé barvě. Při pohledu na karoserii zaujme maska chladiče s chromovaným rámečkem, kterou doplňují chromované kryty kolem předních mlhovek a koncovka výfuku vyvedená na pravé straně. Vše ostatní je lakováno buď do barvy karoserie nebo do černé lesklé.

Při pohledu do interiéru je již hned na první pohled vidět, že u nové generace Cee’du bylo dbáno na každý detail. Palubní deska vypadá přehledně a je jasně orientována na řidiče. Všechny ovladače jsou umístěny intuitivně a s jejich ovládáním tedy nebudete mít žádný problém. Posez za volantem byl příjemný, polohu jsme našli bez problémů. Pomohl nám k tomu nejen výškově i podélně nastavitelný volant, ale i sedadlo.

Na trhu je v současné době pouze testovaný pětidveřový hatchback, ale už v druhé půlce prázdnin se k němu přidá kombi a později ještě třídveřový pro’ceed, stejně jako v první generaci. S takovou možností nabízených modelů má nová generace Kii Cee’d šanci se té první prodejními úspěchy nejen přiblížit, ale díky vzhledu ji dokonce i překonat. S jejím uvedením viditelně spadla prodejní čísla „sesterskému“ Hyundai i30, který má však náskok a své kombi již zákazníkům nabízí.

České zastoupení automobilky stanovilo cenu Kii Cee’d navíc velmi šikovně. Nejlevnější provedení pořídíte už od 284 900 Kč ve výbavě Active, kde však není ani klimatizace. Vyplatí se připlatit alespoň na prostřední výbavu Comfort. Námi testovaná Kia Cee’d 1,4 CVVT 73,2 kW ve výbavě Exclusive vyjde v akčním ceníku na 359 980 Kč.

Za zapůjčení vozidla bychom rádi poděkovali společnosti Emil Frey ČR (www.emilfrey.cz).

-PS-

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru