Když se řekne hybrid, spoustu lidí napadnou slova jako nuda nebo ekologie. V případě Infiniti Q50S Hybrid to tak ale být nemusí. Pod přední kapotou má totiž tohle Q50S benzínovou V6-ku, a protože je to hybrid, na pomoc mu přichází elektromotor. Ale jinak než třeba v Toyotě Prius

test-infiniti-q50s-hybrid-awd-at-p1

Už když jsme se před třemi lety vozili s větším hybridním Infiniti M35h, nešlo tak úplně o nudně ekologické a líné auto, ale Q50 se dostala ještě na vyšší level. Je menší, přitom nabízí shodný celkový výkon (po sečtení spalovacího motoru i elektromotoru) 268 kW/364 koní. Výkon samozřejmě není všechno, neméně působivá je také hodnota točivého momentu a to je v tomto případě 546 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h se tak odehraje za pouhých 5,1 sekundy! V testované verzi s pohonem všech čtyř kol – převzatým z Nissanu GT-R (!!) – to trvá sice o něco pomaleji, ale i tak je sprint z 0 na 100 km/h o 0,1 sekundy rychlější než u M35h (5,4 s). A to prostě a jednoduše musíte uznat, že nejsou úplně nudně zelené hodnoty…

O tom, že jde o hybrid, vám auto dá vědět pouze nápisy „hybrid“ na předních blatnících a modrým „S“ v označení modelu na zádi. Ale co, že Infiniti Q50S hybrid konkrétně pohání? Pod přední kapotou je na dnešní poměry velký atmosférický vidlicový šestiválec s objemem 3,5 litru, jehož výkon je 225 kW/306 koní a točivý moment 350 Nm. Benzínový agregát doplňuje elektromotor schovaný společně s dvojicí spojek v těle sedmistupňové převodovky (Infiniti nemá bezestupňovou převodovku jako jiné hybridy) o výkonu 50 kW/68 koní s točivým momentem 270 Nm. Q50S je nicméně pouze hybridní automobil, energie se do Li-ion baterií (o kapacitě 50 kWh) ukládá výhradně za jízdy, do elektrické zásuvky auto zapojit nelze.

I když budete hledat sebevíc, v interiéru tlačítko, které by „vynutilo“ pohon čistě na elektřinu, nenajdete. Je tu pouze volič klasických jízdních režimů – ECO, Normal, Sport. Jednotlivé režimy upravují chování motoru, ale i odezvu a odpor plynového pedálu či účinek posilovače řízení. Odporem plynového pedálu mám na mysli to, že v režimu ECO působí pedál plynu proti vaší noze vcelku velkou silou, což omezuje jeho sešlápnutí a aktivaci zážehového motoru pro co nejnižší spotřebu paliva. Ale nebojte, stačí plyn sešlápnout až k zemi a dostaví se všech více než 360 koní.

test-infiniti-q50s-hybrid-awd-at-p2

Revoluční je v Infiniti Q50 posilovač řízení, ten je totiž „po drátech“. Kola nejsou s volantem spojena klasickou volantovou tyčí, ale jejich natočení řídí na základě polohy volantu několik řídích jednotek. Při přepnutí jízdního režimu na Sport řízení znatelně ztuhne a jeho převod se zrychlí, informace od předních kol byste ale stále hledali marně. Škoda. Infiniti se chová díky inteligentnímu pohonu všech kol a přibrzďování vnitřních kol v zatáčce agilně a hravě… Pohon všech kol navíc prefereuje zadní nápravu, ale umí přiřadit předek s poměrem až 50:50. Sluší se na závěr dodat, že při běžné jízdě si po nějaké době na chování posilovače řízení zvyknete, ale dovádění na okreskách chce prostě víc tréninku a praxe. 100 % jistota tam ale asi nebude nikdy.

Netradiční je tento způsob řízení také v případě zapnutého ‚hlídání jízdních pruhů‘, protože korekce a navrácení auta do jízdního pruhu probíhá pouze natočením kol, bez otočení volantem. Toto řešení posilovače řízení pouze prostřednictvím elektroniky má samozřejmě i své jištění v případech, kdy by elektronika přestala pracovat- o tom si můžete přečíst více v předchozím testu Infiniti Q50 2.0t.

Zdaleka největším překvapením na celém autě je nicméně jeho motor. Jeho zajisté jadrný zvuk, který se však díky bohatému odhlučnení do kabiny příliš nedostává, je hladký a kultivovaný se zátahem (ač podpořený elektromotorem), který by mu mohly závidět i leckteré supersporty. Spalovací motor se díky důmyslnému systému dvou spojek a jeho umístěný odpojuje nejen v městských rychlostech, ale i v rychlostech dálničních. Není tedy problém, abyste i ve 130 km/h jeli pouze na elektřinu. To, že se tomu tak děje, vám prozradí malá zelená dioda „EV“, otáčkoměr s ručičkou na „0“, případně displej palubního počítače nebo spodní displej systému InfinitiTouch – pokud si na ně přepnete.

test-infiniti-q50s-hybrid-awd-at-p4

O tom, že to fakt funguje, se přesvědčíte hned, jak dorazíte do cíle a podíváte se na barevný displej palubního počítače. Tam totiž klidně uvidíte cifry začínající osmičkou nebo (pokud se budete hodně snažit) i sedmičkou. A to je na auto se šestiválcem, pohonem všech kol a hmotností 1,9 tuny neskutečné!

Stejně jako je potřeba zvyknout si na ovldání volantu, stejně tak je potřeba zvyknout si na brzdy. Protože jde o hybrid, který baterie dobíjí výhradně jízdou, musí co nejvíce rekuperovat. A to dělá právě při brzdění motorem a brzdění brzdami. Nicméně občas se při brzdění a konstantně sešlápnutém pedálu stane, že se účinek brzd samovolně zvýší.

Auto obouvalo velká 19″ kola, díky nimž byl podvozek poměrně tvrdý. Nerovnosti však filtroval s tichostí a ani na nekvalitních silnicích neodskakoval. Musím však přiznat, že chvílemi bych bral, aby byl podvozek trochu měkčí.

test-infiniti-q50s-hybrid-awd-at-p3

Převodovka řadila rozvážně, přesto hladce, snad jen při jízdě výhradně na elektřinu při přeřazení cukla. Pokud byste s její volbou rychlostních stupňů nebyli spokojeni, můžete řadit sami přesunutím voliče do manuálního režimu a nebo rozměrnými pádly pod volantem – ta se s otočením volantu nepohybují, zůstávají na jednom místě.

V interiéru nabízí Infiniti místa tak akorát, na předních sedadlech se tísnit nebudete, na těch zadních by ale pár centimetrů navíc – zejména pro hlavu – být mohlo. Podobně je na tom i kufr, který je díky hybridnímu pohonu poměrně malý (i když nabízí objem 400 litrů) a tvarovaný nepravidelně. Designově se interiér povedl, dvojice displejů multimediálního systému sice nabízí různé rozlišení, ale jsou přehledné a práce s nimi je intuitivní.

Infiniti Q50S hybrid je takový vlk v rouše beránčím. Dokáže dobře zastát roli úsporného městského ekoauta, ale dokáže se také pěkně rozvášnit a prohnat i sporťáky (pokud teda nebude potřeba moc zatáčet). Jeho největší slabinou je však z řidičského pohledu naprosto nulová odezva od předních kol, i když mi řízení přišlo lepší než u benzínové verze. I tak bych si ho ale v garáži představit asi dokázal…

A co za to? Infiniti Q50 hybrid se v České republice prodává výhradně ve výbavě S a se sedmistupňovou automatickou převodovkou, základní cena startuje na částce 1 290 000 Kč, za pohon všech kol připlatíte dalších 60 tisíc Kč.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Infiniti
Typ: Q50S hybrid AWD
Motor: vidlicový šestiválec + elektromotor
Objem válců: 3 498 ccm
Plnění motoru: atmosférické
Palivo: benzín
Pohon: 4×4
Výkon spalovacího motoru: 225 kW/306 koní v 6 800 ot./min
Točivý moment spalovacího motoru: 350 Nm v 5 000 ot./min
Výkon elektromotoru: 50 kW/68 koní
Točivý moment elektromotoru: 270 Nm
Celkový výkon: 268 kW/364 koní
Celkový točivý moment: 546 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 5.4 s
Maximální rychlost: 250 km/h
Převodovka: sedmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km): 9.6 / 5.3 / 6.8
Délka: 4 790 mm
Šířka: 1 820 mm
Výška: 1 445 mm
Rozvor: 2 816 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 901 kg
Objem zavazadlového prostoru: 400 / ? litrů
Ceník: k nahlédnutí zde