Test Infiniti Q50 2,0t (AT)

Autor: Pavel Srp - 11. 11. 2014


Automobilka Infiniti je luxusní odnoží Nissanu a v Evropě je pouze krátce. Výjimkou samozřejmě není ani Česká republika, ale na silnicích auta této značky příliš k vidění nejsou. A to je škoda, protože Infiniti nabízí nejen exotický, i když ne nepovedený design a mnoho moderních a inovativních prvků jako například Direct Adaptive Steering, kterému se na dalších řádích budeme věnovat detailněji.

test-infiniti-q50-20t-at-p1

Infiniti nahrazuje modelem Q50 předchozí řadu G, která v Evropě přílišný úspěch neměla. Mohla za to nejspíše omezená nabídka motorizací. V ceníku bylo totiž možné najít pouze velký atmosférický šestiválec. Q50 to ale mění. Některé motory a převodovky si vypůjčila z Mercedesů, a tak pod kapotou můžeme najít naftový čtyřválec 2,2 litru (i kyž mírně přepracovaný s jedním turbem a plnící pouze emisní normu Euro5) a nově také benzínový přeplňovaný dvoulitr, kterému se budeme dnes věnovat. Hybridní verze je vlastní konstrukce, zjednodušeně řečeno jde o evoluci pohonného ústrojí z Infiniti M35 h.

Design Q50 je odvážný, nikoliv agresivní. Přední části dominuje doširoka rozevřená maska chladiče ne nepodobná té z vozů Lexus a LEDková světla. Boky i zadní část jsou o poznání zdrženlivější. Z bočního pohledu vyniknou nejen přední i zadní světlomety protažené hluboko do blatníků, ale zejména velká 19″ kola. V mnohdy okoukané zejména německé konkurenci působí auto svěžím dojmem.

Infiniti Q50 2,0t bylo v České republice poprvé staticky představeno na říjnové Autoshow Praha. Motor je možné najít v některých Mercedesech, z objemu dvou litrů dokáže díky přeplňování turbodmychadlem nabídnout výkon 155 kW/211 koní. Zajímavější je však možná spíše točivý moment 350 Nm, jehož křivka se nápadně zvedá již od 1250 ot./min. Motor sílu prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky přenáší na kola zadní nápravy. Spotřeba paliva se pohybuje kolem devíti litrů.

test-infiniti-q50-20t-at-p2

Přední náprava tak slouží pouze k zatáčení. Jenže… Automobilka přišla se zcela revolučním systémem řízení, na začátku zmiňovaný Direct Adaptive Steering. Mezi volantem a koly není klasická mechanická vazba. Tedy vlastně může být, ale to pouze v případě, že by dráty i tři na sobě nezávislé řídící jednotky zkolabovaly a musela by na řadu přijít klasická mechanická (ovšem opět ovládaná elektronicky) pojistka v podobě „klasické“ řídící tyče. Řízení v Infinti Q50 probíhá „po drátech“, kdy řídící jednotka odečítá polohu natočení volantu a tu předává kolům. Někteří z vás teď možná zvedají obočí…

Ano, je to opravdu velký nezvyk a chce to trochu zvyku, abyste se s autem sžili. Už jsme si s výměnou starého neúsporného a nemoderního hydraulického posilovače řízení za elektromechanický zvykli na to, že volant řidiči příliš informací neposkytne, ale tady neposkytne odezvu vlastně vůbec žádnou. Na jednu stranu je příjemné, že se do volantu nepřenesou žádné vibrace od nekvalitních silnic a jejich děr, na druhou stranu je to zvláštní točit volantem, který prostě „neodpoví“.

Výhodou má být – a v praxi vlastně i je – proměnlivý účinek i převod řízení. Na komfortní režim jde volant neskutečně zlehka, na sportovní ztuhne a mezi rejdy jsou pouhé dvě (!!) otáčky. I opravdu ostré zatáčky se pak dají projet bez zbytečného ručkování po volantu. Nepříjemné občas (ne vždy) je, že se volant sám nevrací do neutrální polohy.

test-infiniti-q50-20t-at-p3

Direct Adaptive Steering, tedy v překladu přímé adaptivní řízení je ve vyšších výbavách standartně, v nižších za příplatek. Baví-li vás řízení, na rovinu říkám, že se s ním budete muset sžít, zvyknout si. Pokud se jen potřebujete dostat z místa A do místa B, pak možná ani nepoznáte, že je tu něco jinak… Aby také ano, když se na vývoji Q50 podílel samotný mistr světa Formule 1, Sebastian Vettel.

Potěší naopak jízdní vlastnosti. Ani na 19″ kolech není Infiniti prkenné a podvozek dokáže většinu běžných nerovností odfiltrovat. V zatáčce naopak přijemně podrží a s vypnutou stabilizací dokáže klidně i hodit zadkem. To je v dnešní době, kdy je v autech stabilizace povinná a někde už nejde navíc vůbec vypnout, příjemné zjištění.

Na cestách vás bude rozmazlovat infotainment Infiniti InTouch. Pokud jste někdy nakoukli do nějaké Tesly, vypadá to tu podobně. Na středovém panelu jsou dva velké (úhlopříčky 7 a 8 palců) dotykové displeje, jejichž ovládání je vlastně stejné jako mají tablety nebo chytré mobilní telefony. Ačkoliv by se mohlo zdát, že ovládání dvojice displejů bude složité, je intuitivní a poměrně rychle se s ním naučíte. Kromě standartních funkcí jako rádio, navigace či telefon, si můžete na displejích hrát také se svým emailem nebo profilem na sociálních sítích či nastavovat teplotu, vyhřívání sedaček a podobně. Meze se tu fantazii prakticky nekladou. Celý systém je navíc v češtině.

test-infiniti-q50-20t-at-p4

Moderní není pouze systém a způsob řízení auta, ale i bezpečnostní výbava, jíž automobilka souhrně nabízí v balíčku INFINITI Shield. Jde například o adaptivní tempomat, hlídání jízdních pruhů, hlídání vzdálenosti od auta před vámi či varováni před kolizí.

Interiér působí luxusním, prémiovým dojmem. Nabízí dostatek prostoru nejen vpředu, ale i na zadních sedadlech. Na všech místech (kromě zadního prostředního) se sedí pohodlně a vyrazit na delší výlet není problém.

Infiniti Q50 není úplně řidičským autem, nicméně stojateé vody kompaktní zejména německé trojky by mohla docela slušně rozvířit. Špatně nezní ani první cena modelu Q50, která je 861 tisíc Kč, testované provedení je sice výrazně dražší, pořídíte ho minimálně za 1,12 milionu Kč, nabízí však velmi bohatou výbavu i příjemné svezení. Přemýšlejte o tom… ;)

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Infiniti
Typ:,Q50
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 991 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,zadní kola
Výkon:,155 kW/211 koní v 5 500 ot./min
Točivý moment:,350 Nm v 1 250 – 3 500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,7.2 s
Maximální rychlost:,245 km/h
Převodovka:,sedmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,8.6 / 5.0 / 6.3
Délka:,4 800 mm
Šířka:,1 820 mm
Výška:,1 445 mm
Rozvor:,2 850 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 692 kg
Objem zavazadlového prostoru:,500 / ? litrů
Ceník:,k nahlédnutí tady
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru