Test Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi VGT 4×4 (AT)

Autor: Pavel Srp - 28. 7. 2014


Hyundai Grand Santa Fe je to nejlepší, co má tahle korejská automobilka na českém trhu oficiálně k dispozici. Jde o velké SUV s bohatou luxusní výbavou, čtřválcovým naftovým motorem a automatickou převodovkou. Dokáže si ale obhájit cenu takřka jednoho a čtvrt milionu Kč? To jsme se pokusili zjistit v testu.

Test-Hyundai-Grand-Santa-Fe-22-CRDi-VGT-4×4-AT-p1

Neděste se té ceny. Hyundai Grand Santa Fe je opravdu velké auto, vždyť na délku má skoro pět metrů a převeze sedm cestujících nebo pořádnou porci zavazadel. Navíc se na tuzemském trhu nabízí pouze v jedné verzi LUXURY 4×4 – to znamená vysokou základní výbavu a již zmíněný naftový motor spojený s pohonem všech kol a automatickou převodovkou.

V základní výbavě tak nechybí kožená vyhřívaná a odvětrávaná sedadla, bezklíčkové startování, parkovací senzory a podobně. Příplatků v ceníku už moc nenajdete, v testovaném autě byl navíc metalický lak za 29 tisíc Kč, paket Executive obsahující inteligentní parkovací poloautomatický systém, přední parkovací senzory, elektricky ovládané 5. dveře, integrovaná navigace (vč. externího zesilovače a subwooferu) za 54 tisíc Kč a dvoudílné panoramatické střešní okno za 25 tisíc. A to je ta nejvyšší možná výbava, kterou si do Grand Santa Fe můžete pořídit.

Ale má cenu o Grand Santa Fe vůbec přemýšlet? Napovědět nám leccos mohlo už „krátké“ Santa Fe, s nímž jsme se vozili přibližně před rokem. Auto nás hodně překvapilo, protože šlo snad o nejlepší Hyundai, kterým jsme do té doby jezdili. A Grand Santa Fe v jeho stopách kráčí. Kůží čalouněný interiér, vysoký posez na rozměrných pohodlných sedadlech, bohatá výbava…

Test-Hyundai-Grand-Santa-Fe-22-CRDi-VGT-4×4-AT-p2

Díky vyššímu posezu je z auta dobrý rozhled, hůře je vidět jen šikmo vpřed přes masivní sloupky a velká zpětná zrcátka. Prostoru pro posádku je dostatek ve všech třech řadách sedadel. I ta třetí, ve většině aut spíše nouzová, tady dokáže vcelku v pohodě převézt dvojici pasažérů. Spokojit se budou muset pouze s nízkým posezem a díky tomu poměrně vysoko umístěnými koleny. K dispozici ale mají také samostatný ovladač klimatizace i její ofuky.

Hyundai Grand Santa Fe si na silnici jen tak pluje. Díky 19″ kolům se širokými i vysokými pneumatikami je jízda pohodlná, ale hmotnost auto zamaskovat neumí. Pokud do zatáčky vjedete rychleji, očekávat můžete nedotáčivost a náklom vysoké karoserie. Ono vás ale k rychlé jízdě stejně svádět nebude, svým pojetím řidiči spíše napovídá, že si má cestu užít, rozhlížet se po krajině a pohupovat se na pohodlně naladěných tlumičích.

Pod kapotou pracuje turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec spalující naftu s označením 2.2 CRDi VGT. Jeho výkon je 145 kW/197 koní a točivý moment ohromných 436 Nm. A to je znát. Motor totiž zrychluje příjemně zejména v nízkých otáčkách. Maximum točivého momentu je dostpuné v rozmezí 1 800 – 2 500 ot./min. Špatná není ani udávaná hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,3 sekundy…

Test-Hyundai-Grand-Santa-Fe-22-CRDi-VGT-4×4-AT-p3

Největším překvapením pro mě nicméně byla spotřeba paliva. V technických údajích se lze dočíst hodnotku kombinované spotřeby 7,6 l/100 km a věřte mi, že takové hodnoty rozhodně není problém dosáhnout. Když jsme auto vraceli, na palubním počítači svítila cifra jen o dvě desetiny vyšší.

Za celý týden, který jsme s Hyundai Grand Santa Fe strávili, jsme nepřišli ná žádnou výraznější vadu, která by auto trápila. Kdo si pro takové auto chce, musí počítat s tím, že na okreskách nebude nejrychlejším, musí také počítat s tím, že do těžkého terénu se vydat nemůže (ačkoliv Hyundai má na palubní desce tlačítko se symbolem uzávěrky středového diferenciálu a nabízí asistenty pro sjíždění kopců apod.), a že parkovat v přeplněných centrech města bude nadlidským úkolem.

Naše doporučení zní: Pokud se vám Hyundai Grand Santa Fe líbí a máte na něj milion a čtvrt, klidně si ho kupte. Troufnu si říct, že chybu neuděláte a můžete se s tímhle autem v klidu postavit vedle některých prémiových konkurentů. Nemáte sice to prémiové logo na kapotě, ale ušetříte několik set tisíc…

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Hyundai
Typ:,Grand Santa Fe
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,2 199 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,4×4 (Haldex)
Výkon:,145 kW/197 koní v 3 800 ot./min
Točivý moment:,436 Nm v 1 800 – 2 500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,10.3 s
Maximální rychlost:,200 km/h
Převodovka:,automatická šestistupňová
Spotřeba paliva (l/100 km):,9.9 / 6.2 / 7.6
Délka:,4 915 mm
Šířka:,1 885 mm
Výška:,1 695 mm
Rozvor:,2 800 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 991 – 2 131 kg
Objem zavazadlového prostoru:,634 / 1842 litrů
Ceník:,k nahlédnutí tady
[/table]

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru