Je to už déle než dva roky, kdy jsme vám poprvé představovali jeden velmi zvláštní Volkswagen Passat. Jeho pilotem je závodní jezdec Tanner Faust, který se ovšem rozhodl tohle auto přestavět tak, aby zvládalo i ty nejnáročnější drifty.

A jak to provedl? Stačí prostě změnit pohon auta a pořádně přidat na výkonu. Proto se pod kapotu nastěhoval motor V8 o objemu 7.3 litru, který se v základu chlubí výkonem asi 700 koní, ovšem dá se – i za pomoci Nitra – zvýšit až na 900 koní. O přenos celé této síly se stará jen a pouze zadní náprava, což vlastně z tohoto driftovacího speciálu dělá nejspíše jediný Volkswagen Passat se zadním pohonem na světě.

Ale ať jsme upřímní, Passat samozřejmě prošel velkými technickými změnami, jinak by totiž nebyl schopen takových výkonů, jaké po něm jeho pilot požaduje. Nová je tak převodovka, veškeré funkční části auta, ale předělán byl, především z důvodu bezpečnosti, také interiér.

Popis auta ale není tak zajímavý, jako reálné záběry toho, co vlastně umí. Zapomeňte tak na uniformovanost vozů VW. Zapomeňte na německou strohost, protože tento Passat boří všechny zažité předpoklady. Tedy, ne tak úplně Passat, jako spíš Tanner. Dveřmi napřed mu to jde více než dobře!