Světla z traktoru, autobusu a nebo z běžných aut, i takové díly jsou na supersportech

Autor: Pavel Srp - 15. 9. 2017


Citroën CX: dárce vnějších zpětných zrcátek

Už jen přemýšlet o tom, že by mohla francouzská nesmírně pohodlná limuzína poskytnout díly sportovním autům, se zdá jako nesmysl. Ovšem opak je pravdou. Právě Citroën CX se stal dárcem svých orgánů, kterými byla vnější zpětná zrcátka, opravdu mnoha autům. Jmenovat můžeme například Lotus Esprit, Jaguar XJ 220, TVR Cerberra a další modely, Marcos Mantis, Ascari Ecosse, Venturi 210 až 400, ale zrcátka posloužila i pár prototypům McLarenu F1.

Jaguar XJ 220

Kromě již zmíněných vnějších zpětných zrcátek byla na britském supersportu Jaguar XJ 220 použita zadní světla z běžného Roveru 200. Designéři značky je ale překryli vodorovnými lamelami, aby jejich původ nebyl na první pohled tak zřejmý.

Noble M12

Když se zadíváte na zadní část prvního modelu, který vyjel se znakem Noble, typu M400, i tam si můžete všimnout povědomých zadních světel. Ta pocházející ze sedanu první generace Fordu Mondeo.

Noble M400

Také v případě dalšího modelu sáhli u automobilky Noble (v případě typu M12) pro světla od masového výrobce. Tentokrát jako dárce posloužil sedan Hyundai Sonata.

Aston Martin DB7

Zadní světla Aston Martinu DB7 vypadají parádně. Na zadní část skvěle sedí, přitom pocházejí z Mazdy 323F. Také v interiéru byste mohli poznat známé věci z jiných automobilů, protože páčky i některé další ovladače dodal Ford.

Callaway C12

Možná jste o tomhle autě nikdy neslyšeli, nebylo by se čemu divit, vždyť vzniklo jen 25 kusů se silniční homologací. Značka však vyráběla závodní vozy Callaway C12R, které závodily při závodech Le Mans, a které si braly základ v Corvette C5. Zadní světla tato auta dostala z Opelu Tigra první generace.

Štítky: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru