test-suzuki-alto

Test Suzuki Alto: Nečekaně zábavný „prcek“ (2011)

Autor: Pavel Srp - 12. 12. 2011


V době mediální masáže spojené s příchodem nových „německo-česko-španělských“ trojčat Volkswagen UP!, Škoda Citigo a SEAT Mii jsem uvítal, že jsem mohl otestovat a svézt se s jejich přímým konkurentem od Suzuki. Na svezní jsme dostali Suzuki Alto, které je nabízeno výhradně s pětidveřovou karoserií a tříválcovým benzínovým motorem o objemu jednoho litru. Motor disponuje výkonem 50 KW a točivým momentem 90Nm, což při hmotnosti necelých 900 kg není zrovna málo. Označení výbavy 1,0GL/AC značí, že se jedná o poměrně slušně vybavenou verzi, která nabídne mimo jiné: manuální klimatizaci, centrální dálkové zamykání, rádio s CD/MP3 (bohužel jen se dvěma reproduktory v palubní desce), elektricky ovládaná okna vpředu a výklopná okna vzadu a přední mlhové světlomety. Základní cena výbavy je 199 900 Kč a připlatit si můžete 8 000 Kč za metalízu.

Alto se nejlépe cítí ve městě. Díky kompaktní karoserii, kolům skoro v rozích a vyššímu posezu se s autem výborně manipuluje. Rejd předních kol je okouzlující, takže je možné se otočit jen na pár metrech (poloměr otáčení jen 4,5 metru). Po usednutí za volant vás zaujme jednoduchá a přehledná palubní deska s kapličkou, ve které se skrývá pouze jeden budík (rychloměr) a digitální displej zobrazující stav paliva a počet najetých kilometrů. Teplotu motoru nebo otáčkoměr nehledejte. Místo pro posádku není nijak královské, ale v rámci vnějších rozměrů karoserie konstruktéři odvedli velmi dobrou práci. Mají ale i jeden vroubek. I když jsou přední okna elektricky ovládaná, řidič má u sebe jen ovladač toho svého. Okno spolujezdce lze stáhnout ovladačem, který je umístěn pouze na jeho dveřích. Škoda. Nedalo by moc práce umístit ovladače třeba na středový tunel, místa je tam dost.

Dost řečí, pojďme se svézt! Seřiďme si volant (výškově), nastavme si sedadlo (výškově + sklon opěradla) a otočme klíčkem. Po nastartování se ozve dobře známý zvuk tříválce, který je ovšem velice dobře odhlučněn a na volnoběh o sobě dává vědět „jen“ vibracemi. Převodovka má přesné řazení a rychlosti na svá místa padnou lehce. Alto má v městských rychlostech celkem slušnou dynamiku. Nejen díky hmotnosti, ale i díky krátkým převodům. Síla mu však dochází na dálnici. Na dálniční limity se sice dostane, ale jejich udržení v táhlých kopcích je spíše o vaší trpělivosti a rozhodnutí, jestli auto chcete „s nohou na podlaze“ trápit. Ideální cestovní rychlost na dálnici je kolem 110-120 km/h, kdy auto jede pořád – „kopec-nekopec“.

Tohoto „prcka“ bych doporučil spíše jako druhé nebo třetí auto do rodiny. Hlavně na poskakování po městě a na nákupy – ovšem ne ty velké rodinné na další týden. Objem zavazadlového prostoru je skromných 129 litrů. Výhodou je, že opěradla sedadel můžete, stejně jako u aut o několik tříd výše, sklopit z kufru. Jednoduše na ně dosáhnete. Po sklopení se objem kufru zvětší až na maximálních 774 litrů.

Ač nejsem příznivcem malých aut, jízda v Altu mě bavila. Auto krásně reagovalo na pohyby volantem a drželo zvolenou stopu. Celou cestu jsem se usmíval jako trouba :) Kdyby se nabízelo se silnějšími motory, asi bych přemýšlel, že by to na víkendy bylo příjemné zpestření…

Za zapůjčení vozidla bychom rádi poděkovali společnosti Emil Frey ČR (www.emilfrey.cz).

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru