Subaru na 65. mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu – sport a trvalá udržitelnost

Autor: Pavel Srp - 26. 7. 2013


Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, dnes oznámil, že na 65. ročníku mezinárodního autosalonu ve Frankfurtu od 14. do 22. září 2013 odhalí studie „SUBARU VIZIV CONCEPT“ a „SUBARU WRX CONCEPT“.

Prezentací studií koncern FHI umožní nahlédnout do budoucnosti tohoto tradičního výrobce vozů s pohonem všech kol. V Evropě se vůbec poprvé představuje nová studie WRX Concept, která předznamenává například designový směr dalšího vývoje oblíbeného modelu WRX STI, na jejímž základě také šestá generace tohoto sportovního vozu vznikne. V Německu též bude poprvé ke spatření studie VIZIV Concept. „VIZIV“ je umělé slovo, které vzešlo ze slovního spojení „Vision for Innovation“ (vize pro inovace) a má vyjadřovat další směřování vývoje existujícího konceptu z kategorie crossoverů. Pohon konceptu VIZIV zajišťuje „Subaru Boxer Diesel Hybrid“, jenž spojuje dvoulitrový přeplňovaný diesel konstrukce Boxer a trojici elektromotorů, podobně jako hybridy koncernu PSA.

Budou také spuštěny speciální stránky na globálním webu Subaru. K 10. září budou na tomto webu aktuální informace týkající se autosalonu ve Frankfurtu. To zahrnuje i obrazové materiály ke studiím „SUBARU VIZIV CONCEPT“ a „SUBARU WRX CONCEPT“.

Dynamičtěji pojatý exteriér konceptu WRX oproti současnému provedení WRX STI přináší střídající se konkávní a konvexní plochy. Při pohledu zpředu zaujme drsný pohled připomínající býka, zatímco široké a svalnaté podběhy kol poukazují na vysoký výkon ukrytý pod kapotou, opět s velkým otvorem sání vzduchu. Zezadu okamžitě upoutají čtyři neonově žluté koncovky výfuku, stejně tak jako rozměrný difuzor zajišťující ještě vyšší přítlak. Konstruktéři tak mohli u konceptu WRX vypustit velké zadní křídlo, které je pro model WRX STI charakteristické. V tomto směru je vnější vzhled supersportu výrazně rafinovanější než model současné generace. Při pohledu z boku dominuje elegantní linie střechy evokující siluetu kupé. O dynamice a nekompromisním charakteru vypovídá i celková délka 4 520 mm, šířka 1 890 mm a výška pouhých 1 390 mm.

Celkově je nový koncept širší a nižší, což společně s typickým motorem Subaru Boxer a stálým pohonem všech kol „Symmetrical AWD“ znamená ještě lepší ovladatelnost. K tomu přispívá i dlouhý rozvor vozu (2 760 mm).

Již tak nízké těžiště vozu, dané zástavbou motoru Boxer, je u konceptu ještě o něco níže díky cíleným změnám v rozložení hmotnosti. Střešní komponenty konceptu WRX jsou proto vyrobeny z uhlíkových vláken.

Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. v evropské premiéře ve Frankfurtu ukazuje, jak vývojáři divize Subaru Technica International (odtud zkr. STI) spatřují budoucnost značky v tomto odvětví.

Vývojová studie „VIZIV Concept“ je příslibem zajímavé kombinace charakteristických předností vozů Subaru: stálého pohonu všech kol Symmetrical AWD, výkonných motorů a pohodlné i bezpečné jízdy, společně s technologií hospodárného hybridního pohonu. O tom, že nebyly obětovány dynamické schopnosti, vypovídá klínový tvar karoserie konceptu VIZIV, průběžně se zvedající od předního blatníku až po koncové svítilny. Kola ve vystupujících podbězích se nacházejí v samotných rozích karoserie, což přináší nejen výtečné jízdní vlastnosti, ale díky krátkým převisům i spolehlivý pohyb mimo zpevněné cesty.

Interiér konceptu VIZIV je příslibem vysoké úrovně pohodlí. Díky speciálním informačním displejům před spolujezdcem a zadními sedadly si mohou všichni pasažéři cestu vychutnávat stejně, jako by sami seděli za volantem. Jelikož jsou zadní kola poháněna nezávisle, bylo možné vypustit spojovací hřídel, a tedy umístit akumulátor hybridního motoru doprostřed vozu, bez omezení prostoru pro cestující. Toto uspořádání rovněž přispívá k velmi nízkému těžišti vozu.

Koncept VIZIV jako vůbec první využívá hybridní pohon s motorem Subaru Boxer diesel. Hybridní soustava pohonu typu plug-in zahrnuje dvoulitrový turbodiesel konstrukce Boxer a trojici elektromotorů. Spalovací motor umístěný na obvyklém místě spolupracuje s automatickou převodovkou Lineartronic a elektromotorem upraveným na vysoký točivý moment. Ten slouží k pohonu kol a současně i ke generování energie. Vůz dále pohání dva plně nezávislé elektromotory na zadních kolech. Řidič má k dispozici systém „Hybrid SI-DRIVE“, jehož prostřednictvím může zvolit nastavení dle osobních preferencí. Toto řešení se uplatní i v dalším vývoji systému SI-DRIVE z dnešních modelů Subaru.

Kromě režimů „Intelligent“ a „Sport“ je zde i nový mód „Eco-Cruise“ zaměřený na obzvláště hospodárný styl jízdy.

Oba koncepty, tedy WRX Concept i VIZIV Concept, se společně s celým portfoliem produktů SUBARU představí ve Frankfurtu v rámci mezinárodního autosalonu IAA od 10. září (první den pro novináře) až po 22. září na stánku Subaru v hale č. 8, stánek D20.

 

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru