Tým TOYOTA Racing si vychutnal okamžiky extáze i nesmírného zklamání během událostmi nabitého závodu 24 hodin Le Mans, jenž pro tým skončil v 11. hodině této soutěže.

Po působivém startu v prvním závodě tohoto týmu bojovaly vozy TS030 HYBRID o čelní umístění a vrcholem byly chvíle, kdy se Nicolas Lapierre, střídající se za volantem vozu č. 7 s Alexem Wurzem a Kazuki Nakadžimou, ujal před ohlášením šesté hodiny závodu absolutního vedení.

 

Radost týmu však byla zkalena hned několik sekund poté, když závodní stroj č. 8 s hybridním pohonem využívajícím kondenzátor, měl těžkou nehodu s Anthonym Davidsonem za volantem (týmoví spolujezdci Stéphane Sarrazin a Sébastien Buemi).

Toyota TS 030 HYBRID, do níž narazil jiný závodní vůz jedoucí o kolo zpět, utrpěla rozsáhlé poškození vlivem těžkého nárazu do bariéry z pneumatik v zatáčce Mulsanne, která následuje po rovince Mulsanne Straight, kde vozy dosahují rychlosti přesahující 330 km/h.

Pilot Anthony Davidson se dokázal vlastními silami dostat ven z vozu a poté byl ošetřen v lékařském středisku závodního okruhu kvůli šoku po nárazu a bolestem v zádech. Přestože Davidson neutrpěl žádná viditelná zranění, byl převezen do nemocnice na vyšetření, kde byly odhaleny zlomeniny 11. a 12. obratle. Úplné zhojení těchto zranění si vyžádá přibližně 3 měsíce a pilot zůstane v nemocnici až středy tohoto týdne.

Po nehodě vyjel na trať safety car a po odmávnutí zeleným praporkem začal bojovat o vedení v závodě Kazuki Nakajima. Měl však rovněž smůlu, neboť střetl opět s vozem jedoucím o kolo zpět, jenž mu způsobil defekt a poškození zadní částí karoserie. Pro celý tým to znamenalo vynaložit obrovské úsilí s odstraněním několika problémů, v jejichž důsledku musel vůz č. 7 strávit hodně času v boxech, aby měl alespoň teoretickou šanci zdárně dojet do cíle.

Porucha motoru si však po deseti a půl hodinách vynutila obtížné rozhodnutí stáhnout i vůz st. č. 7, a předčasně tak ukončit působení týmu TOYOTA Racing ve svém prvním závodě této sezóny.

Tým nicméně prověřil výkonový potenciál podvozkové platformy TS030 HYBRID i soustavy pohonu TOYOTA HYBRID System-Racing v jednom z nejtěžších závodů motorsportu vůbec. Se stejnou odhodlaností vyjede opět na trať již 26. srpna v rámci dalšího podniku – šestihodinového závodu seriálu WEC (World Endurance Championship) v Silverstone.

STANOVISKO TÝMU TOYOTA RACING K NEHODĚ VOZU st.č. 8

Během závodu 24 hodin Le Mans měl pilot týmu TOYOTA Racing Anthony Davidson těžkou nehodu za volantem vozu č. 8 TS030 HYBRID, kdy do něj narazil vůz jedoucí o kolo zpět.

V nemocnici zůstane Davidson až do středy a poté zahájí rehabilitační léčbu po zlomenině dvou obratlů, ke které došlo při nehodě.

Ještě vážnějším zraněním Anthonyho zabránila celková pevnost podvozku TS030 HYBRID, jejž navrhla a vyrobila společnost TOYOTA Motorsport GmbH z Kolína nad Rýnem. První prohlídky havarovaného vozu ukazují na to, že jeho základní monokok nevykazuje závažné poškození a lze jej proto opět použít pro další účast v závodech.

 

Tisková zpráva/-PS-


Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.