Automobilka Škoda Auto rozhodla o tom, že do svých modelů Fabia a Rapid přestane montovat vznětové motory. Důvodem je nejen kauza Dieselgate, která pověstí vznětových motorů poměrně značně otřásla, ale také náklady, které souvisejí s vývojem a nutností plnění emisních předpisů. 

Již od příštího roku tak pořídíte model Fabia výhradně s motory MPI nebo TSI, Rapid to čeká o rok později, v roce 2019 s příchodem nové generace. Informoval o tom na svém webu autorizovaný prodejce vozů Škoda Auto Šmucler.

 

Volba padla na tyto dvě modelové řady zejména z důvodu toho, že vznětové motory mají největší účinnost, respektive uspoří nejvíce paliva na delších trasách. Malé modely všech značek ale čekají spíše městské jízdy a nebo popojížďky na kratší vzdálenosti. I proto například v nejmenším Citigo motor TDI nikdy nabízen nebyl.

Neznamená to ale, že by snad dieselové motory skončily úplně. Podle předsedy představenstva automobilky Škoda Bernharda Maiera se s motory TDI ale ve vozech Škoda budeme setkávat i nadále. Jak dlouho to – i vzhledem k oznámenému plánu elektrifikace – bude, můžeme jen spekulovat.