Už samotný Jeep Wrangler je v dnešním hodně unifikovaném automobilovém světě docela raritou. Vypadá drsně a poměrně drsný také je. Je to ale „nic“ ve srovnání s tím, co vzniklo jeho přestavbou. Loco Hauk, jak se tato stavba jmenuje, má šest kol a parní motor!

Auto má na svědomí Kenny Hauk, zakladatel a vlastník společností Hauk Designs a River Raider Off-Road z městečka Chambersburg v americké Pensylvánii. Odtud název „auta“.

I když parní pohon z dopravních prostředků vymizel už velmi dávno, o to zajímavější tato stavba je. Tento přestavěný Jeep sice nemá žádný velký výkon, udává se něco mezi 130 a 140 koňmi, ale o to působivější nabízí točivý moment. Tipujete 400 Nm? 700 Nm? Nebo snad 1000 Nm? Tipujete málo, je to prý až 3 390 Nm! Kvůli tomu musela být upravena sériová šestistupňová manuální převodovka NSG370. Obal zůstal, ale má nyní pouze dvě rychlosti dopředu (jednu „pomalou“ a druhou „rychlou“) a zpátečku.

 

Auto je prý schopno vyvinout rychlosti mezi 50 a 60 mph (cca 80 – 96 km/h) a ideální je tlak kotle 800 psi (cca 55 barů), kdy vzniká „sušší“ pára. Podle zákona parních motorů ale vyšší tlak znamená vyšší výkon… Motor postavil Charlie Keen.

Z hlediska designového jde také o velmi zajímavý stroj. Nejvíce změn doznala zadní část, která kromě přidané nápravy, dostala také 208litrovou nádrž na vodu, kotel, ale i 60litrovou nádrž na kerosin, kterým kotel roztápí.